Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Czy wszystko w porządku?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] Czy wszystko w porządku?
Autor Wiadomość
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 12:40   [R220] Czy wszystko w porządku?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich.Posiadam Rovera 220 SD z 98 roku(86 km seria).Auto kilka razy dostało w du** i po tym sprzęgło zaczęło się ślizgać. Czy to możliwe, żeby w seryjnym silniku tej mocy ni stąd ni zowąd zaczęło ślizgać się sprzęgło. Samochód nie posiada katalizatora(taki już kupiłem). Turbina zaczyna pompować od ok 1,5 tyś obrotów(czy w waszych autkach jest tak samo?).Samochód jest wyjątkowo zrywny w porównaniu z Roverem 420SD(hatchback). Licznikowe 180 km/h to żaden problem dla niego, myślę że mógłby nawet więcej ale troche się boje.Czy te auta normalnie tak chodzą, czy mogło być coś robione z silnikiem?.Proszę o odpowiedzi, pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 11, 2011 12:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 12:57   

maniu48, Najechał tobie ktoś na tył auta czy było palowanie samochodu :?: Jak się pali laka tym autem to przy dużym przebiegu sprzęgło powie dziękuje i może skrzynia tez ucierpieć :neutral:

Jak nie masz kata i Turbina ładnie ciągnie to pewnie w SD było już modzone i możesz mieć nawet spokojnie z 120km :razz:

No to co wymienić sprzęgło i zobaczyć do skrzyni na łożyska :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 13:09   

Mój błąd;-) du** jest cała i chyba nie była tłuczona. Szczerze to ani razu nie ruszyłem z piskiem bo mi opon szkoda(kupione za ciężko zarobione pieniążki).Ten 420 SD jest cięższy i ma wiekszy przebieg dość długo nim jeździłem bo około 4 lata i tam sprzęgło jak nówka. Dodam że zbiornik paliwa starcza na jakies 800 km to chyba dawka paliwa nie jest zwiekszona. Ile wy robicie km na zbiorniku(jazda tak na trasach 25 km w jedna strone do pracy).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
aramiel123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Jaslo

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 22:22   

Witam ja tez mam SD i powiem ze turbinka w dobrym stanie ciągnie już od 1.5tyś i powinien być zrywny te silniki tak mają jak sa w dobrym stanie :>
jeśli nie masz pewności czy coś było robione przy silniku to spróbuj sobie test elastyczności na 4biegu od 60-100km/h na moim rowerku przeważnie jest 7.40 sec

[ Dodano: Sro Gru 14, 2011 22:22 ]
to było przed modyfikacją mojego rowerka teraz dołożyłem intercooler wraz z osprzętem rurami plastikową osłona itp.. kumpel sprzedał mi za grosze i powiem ze jest o niebo mocniejszy najbardziej to czuć na 4-5 biegu :smile:
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 20, 2011 19:44   

Sprawdzalem i od 60 do 100 wyszlo mi kolo 8s tylko ze nie moglem mu przycisnąc bo mi sie sprzęglo ślizga.dokladny test zrobie po naprawie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 20, 2011 20:05   

8 s ? tyle SDi ma w seri
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 20, 2011 21:38   

no to co ja mu poradzę??tylko to sprzegło mnie wk***ia. a i jescze jedno ile mniej wiecej wasze roverki palą??ja jak jezdze jak do 2 tys(do 90km/h) to kolo 5,5 ale jak tylko zacznę jeżdzic szybciej to tak mi wychodzi kolo 6.5-7. u Was tez tak jest??

[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 20:34 ]
jak mogę sprawdzic cisnienie jakie turbina pompuje??

[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 21:38 ]
A i spaliny nie maja żadnej barwy ani szary ani czarny poprostu nic.jak wiatr. czy to normalne?? :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
empi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Limanowa / Nowy Sącz



Wysłany: Sro Gru 21, 2011 10:47   

Spalanie to zależy od wielu czynników takich jak: długośc trasy, ukształtowanie terenu , prawej nogi, jakości paliwa i kilku tam,

Spalanie u twojego roverka jest niewielkie/normalne

Ciśnienie doładowania turbiny sprawdzisz podpinając wskaźnik doładowania lub podpinasz manometr(ja tak robiłem i działa). Np. takie coś:
http://aerotec.pl/foto/boxy_manometr.jpg
Jakbyś nie wiedział gdzie to podpiąć to Ci powiem. Pomiaru dokonujesz w jeździe pod obciążeniem. Powinno Ci wyjsc około 1.2 bara

Jest OK
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 21, 2011 11:04   

empi napisał/a:
Powinno Ci wyjsc około 1.2 bara

fabryka dmucha 0,8-0,9 bara jeśli nikt nie grzebał
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 21, 2011 15:01   

to gdzie mogę podpiąć manometr??prosze o foto jesli to możliwe

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 14:56 ]
empi zrobil byś kilka fotek i podeslal na maila jak zrobiles mocowanie dla śruby(tej ktorej nie ma w sd) od pokrywy silnika??

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 15:01 ]
juz wiem :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 21, 2011 21:42   

W kwestii ślizgania sprzęgła, możesz mieć wyciek z tylnego uszczelniacza wału korbowego (tym pod sprzęgłem) i na tarcze może dostawać się olej.

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 21:38 ]
Albo zaciera się łapa sprzęgła i nie wraca do końca...

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 21:42 ]
W kwestii ładowania, to ładuje Ci nisko. W moim na nowej turbinie ładowało od 1900-2000 tyś. Po podkręceniu ciśnienia doładowania i pompy wtryskowej chodził bardzo dobrze... ale przy ostrym starcie zostawiał sporo sadzy z tyłu (na jakieś 3 pasy :) ) i przy szybkiej jeździe lubił się grzać. Po powrocie do fabrycznych ustawień nie było problemów z przegrzewaniem się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] Uszczelka w porzadku co przyczyna//\
daniel13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Sty 09, 2011 17:02
yorker
Brak nowych postów [R25 2.0 TD] Wszystko się wali:(
Dolt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Pią Mar 28, 2008 08:58
maciej
Brak nowych postów [Rover 214] wariuje wszystko
ross1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Gru 15, 2012 10:39
ross1
Brak nowych postów [214i] Usterki wszystko na raz ...
krystian920 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Lut 12, 2013 17:17
robsson78
Brak nowych postów [R214 8V 98'] Wszystko umarło :(
siejson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Lis 04, 2012 10:10
siejson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink