Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Znika olej bardzo szybko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Znika olej bardzo szybko
Autor Wiadomość
poziomkaZ 




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: CK



  Wysłany: Sob Gru 17, 2011 22:59   [R200] Znika olej bardzo szybko
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam

Zwracam się ponownie z problemem.

W moim Rover-ku 214 si bardzo szybko ubywa olej.
Średnio na 1000km od 0,5 do 1 l.

Najbardziej zaskakujące jest to że:
- silnik pracuje normalnie
- ma normalną moc
- nie kopci
- brak widoczynych wycieków

Mechanik stwierdził, że wszystko jest ok, tzn on nie widzi problemu.

Proszę o wszelkie sugestie, bo nie wiem co robić.
Sytuacja jest od lipca, zrobiłam ok 3,5 tys km i wlałam 5 litrów oleju.

Co to może być?
Ktoś miał podobny problem?
_________________
PoziomkaZ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 17, 2011 22:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:04   

pierścienie na tłokach, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka między głowicą ( nie wiem jak dokładnie to określić)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:13   

poziomkaZ, z tego co zauważyłem to najczęstszą przyczyną uciekania oleju oprócz przypadku HGF wielokrotnie opisywanego na forum (awaria uszczelki pod głowicą) to o ile jest wszystko ok z uszczelką to kolejnym punktem są uszczelniacze zaworowe, baardzo rzadko zdarza się usterka pierścieni tłokowych, ja bym szukał w głowicy problemu czyli uszczelniacze zaworowe.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
poziomkaZ 




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: CK



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:17   

Ok, a jaki mniej więcej koszt takiej naprawy.

Części takie jak w aukcji poniżej:
http://allegro.pl/uszczel...1957439989.html

Pytanie, można robić samemu ( poproszę brata, mam jakieś doświadczenie ) czy lepiej do mechanika?

Dodatkowo, dziwi mnie gdzie ten olej się podziewa?
_________________
PoziomkaZ
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:21   

A no może to się przyda: http://www.roverki.pl/zro...ia-glowicy.html
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:28   

poziomkaZ, uszczelniacze zaworowe to koszt około do 20zł za szt a potrzebujesz 16 sztuk, jeśli głowica będzie wyciągana to jeszcze uszczelka pod głowicę koszt około 100zł dodatkowo uszczelka pokrywy zaworów to koszt do 60zł z tego co pamiętam a koszt robocizny to nie wiem jak ładnie uśmiechasz się do mechaników ale myślę że między 200-500zł

O ile to to co pisałem to jest spalany przez silnik i ucieka rurą wydechową, na wolnych obrotach może nie kopcić ale pod obciążeniem może być inaczej.

Na odległość ciężko obadać, poszukaj jakiegoś zaufanego ogarniętego mechanika, wiem że o takiego w kielcach ciężko bo korzystałem z usług coś 3 i każdy naciągał, jeden mniej inny więcej,

[ Dodano: Sob Gru 17, 2011 23:28 ]
poziomkaZ napisał/a:
Pytanie, można robić samemu ( poproszę brata, mam jakieś doświadczenie ) czy lepiej do mechanika?


mocno skomplikowane to to nie jest ale przydałoby się trochę narzędzi no i obowiązkowo klucz dynamometryczny
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
poziomkaZ 




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: CK



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:40   

Kozik dziękuje za pomoc.

Czyli mam szykować budżet na rok 2012 ok 600-700 zł
1.Uszczelniacze - aukcja powyżej 105 zł
2. Uszczelka pod głowicę 125 ( http://allegro.pl/uszczel...965682939.html)
3. Uszczelka pod pokrywę zaworów ok 60
4. Robocizna ok 300-350

To zaczynam odkładać.

Dziękuje jeszcze raz za wypowiedzi.
_________________
PoziomkaZ
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 23:44   

poziomkaZ,
Spróbuj może się uda wymienić je bez zdejmowania głowicy, tak jak w linku, który powyżej wkleiłem. Koszty się zmniejszą wtedy.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 00:02   

jeżeli głowica będzie ściągana to musisz jeszcze doliczyć:
- planowanie głowicy
- uszczelki kolektora ssącego, wydechowego, zaworów, głowicy
- zimmeringi nie wiem czy nie będą potrzebne wałków
- mogą być jeszcze potrzebne śruby głowicy( 10szt.) wszystko zależy w jakim stanie
- uszczelniacze
- płyn chłodzący
- i chyab coś jeszcze o czym zapomniałem
czyli typowy zestaw przy HGF
a wtedy koszty rosną i lepiej dorwać kogoś ogarniętego w tym temacie
jeżeli uda się bez wyciągania głowicy koszty maleją
Jeżeli będą ściągać głowice to koszt gdzieś 1500-2000 (robocizna z częściami). Wszystko zależy od mechanika ile bierze
 
 
 
poziomkaZ 




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: CK



Wysłany: Nie Gru 18, 2011 00:09   

To jeżeli ma to być koszt 1500-2000 zł to lepiej sprzedaż to auto i szukać nowego roverka, może od razu z gazem.

Pakować 1500 zł w auto za ok 4,5-5 tys pln nie warto.
_________________
PoziomkaZ
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 11:44   

Harry, nie przesadzaj z tymi kosztami, części wyjdą koło 500 zł, planowanie do 100zł. Nie mam pojęcia ile może kosztować robocizna, myśle że góra to 500zł, płyny 100zł. Takie są realia dla średnio zorientowanych ludzi, mechanicy mogą naciągać, przepraszam za nieścisłości, większość naciąga i wciska kity.

Tak poza tematem, kiedyś wybrałem się na wycieczkę po różnych warsztatach w lublinie w celu zorientowania się jakie są koszty różnych napraw i części. Moje obserwacje: większość napraw przekracza wartość samochodu, ceny części są ogromne bo to nie jest samochód zachodni i ściemnianie w żywe oczy co ile kosztuje, dowiedziałem się także że mam w samochodzie przeróżne rzeczy.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 15:19   

dobre uszczelki kosztują, a nie jakieś nie wiadomo co, że zaraz będzie leciało, zależy kto Ci ta głowice splanuje czy ją weźmie na frezarkę,bo będzie taniej.
może i to zrobić Pan Henio w garażu,ale czy będzie dobrze zrobione ? przykręci śruby na "dynamometryk w łokciu" i powie,że tka ma być + sylikon,żeby nie leciało.
wszystko zależy na jakiego mechanika trafisz tak jak wszędzie, jeden Cie zrobi, a drugi podejdzie do sprawy poważnie, trochę jest partaczy i krętaczy, dlatego tak krzywo ludzie patrzą na mechaników

poziomkaZ napisał/a:
To jeżeli ma to być koszt 1500-2000 zł to lepiej sprzedaż to auto i szukać nowego roverka, może od razu z gazem.

Pakować 1500 zł w auto za ok 4,5-5 tys pln nie warto.


jeżeli już wymieniałaś jakieś cześć i w tym aucie to może i warto w niego wpakować 1500 i wiesz co masz, natomiast jeżeli auto juz się sypie to nie ma co pakować kasy tylko sprzedać i kupić coś innego :wink:

Ja wpakowałem 1860 sporo pieniędzy,ale teraz wiem co mam, porządnie zrobione i głowice też dobrze zrobioną ( uszczelniacze itd.)
 
 
 
poziomkaZ 




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 33
Skąd: CK



Wysłany: Nie Gru 18, 2011 15:49   

Znalazłam firmę, która sprzedaje silnik do rovera z 99r za 1200 zł ( i daje 6 mc gwarancji ).
Złożyłam zapytanie o koszt przełożenia. Dodatkowo odkupują stary silnik.

Jeżeli koszty wyszłyby ok 800 zł total to faktycznie warto zainwestować i wiedzieć co ma się pod maską.
_________________
PoziomkaZ
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 21:10   

zdało by się najpierw sprawdzić kiedy kopci. a kopci napewno tylko jeszcze tak nie widać.
jeśli przy rannym odpalaniu to raczej uszczelniacze. ale sprawdził bym kompresję. jeśli było by coś nie tak, czyli za niska to wtedy raczej pierścienie, i na 99% progi na tulejach.
jeśli uszczelniacze zaworowe to warto naprawić, bo można kupić całkowity zestaw uszczelek
http://allegro.onet.pl/ro...1954376914.html
+ planowanie głowicy do 100zł + robota i mamy samochód po naprawie uszczelki. czyli spokój na długie lata.
no jeśli nie to drugi silnik za te 1200 zł. za drugi dostaniesz conajmniej 300zł na np allegro.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
toxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Pon Gru 17, 2012 17:49
robsson78
Brak nowych postów [R200] znika olej i plyn z chodnicy, poszukiwany mechanik
Plaga Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Maj 28, 2012 17:13
leszczu
Brak nowych postów [R200] układ chłodzenia, znika płyn
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 23, 2011 20:48
pgrad
Brak nowych postów [R200 1.4si '97 LPG]Bardzo niskie spalanie
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Czw Sie 02, 2007 09:01
wojciod



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink