Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:29 [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
Witam,
Temat zakładam jako czysta ciekawostka (jak na razie ).
Tak myślałem aby może wsadzić do budy MG ZR silnik 1.8T, tylko pytanie czy mocowanie silnika podejdzie czy potrzeba była by rzeźba?
Patrzyłem na zdjęcia tej jednostki i także jest czujnik podciśnienia kolektora, ale czy taki sam jak w 1.8 nie uturbionym? Czym różnią się te silniki w ogóle?
Wiem że jest inne sprężanie, ale czy są np. jakieś dodatkowe czujniki tam zamontowane? Jak jest z głowicą, jest ta sama co w normalnym 1.8?
[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 20:29 ]
W tym silniku standardowo jest dwumasa czy zwykłe koło zamachowe ?
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Pią Gru 23, 2011 16:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:58
na pewno dochodzi chciażby czujnik ciśnienia doładowania, inaczej będą podciśnienia w ogóle spodziewał bym sie wielu czujników w innych miejscach, inna przepływka jak sądzę ..
i wiele innych spraw które wyjdą w trakcie na pewno
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
ADI-mistrzu, szkoda że wcześniej mnie ktoś nie namówił to już bym znał odpowiedź żałuję troszkę bo 1,8T jest troszkę bardziej podatne na mody więcej frajdy by sprawiało z jazdy i turbognojowozy by tak na drogach nie doskwierały
No mi tak troszkę tak myśli śmigają aby kupić budkę MG ZR i wsadzić tam 1.8T
O głowicę się pytam ponieważ strasznie mnie kusi wsadzić tam mimo wszystko VVC, czyli zrobić 1.8TVi
No mi tak troszkę tak myśli śmigają aby kupić budkę MG ZR i wsadzić tam 1.8T
O głowicę się pytam ponieważ strasznie mnie kusi wsadzić tam mimo wszystko VVC, czyli zrobić 1.8TVi
hmm może być problem bo vvc musi też być sterowane, nie wiem czy nie łatwiej byłoby do elektroniki VVC dołożyć turbawkę
Raptile przepraszam, tak to ty mi podsunąłeś pomysł z 1.8T, ja tylko domyśliłem VVC
Myślałem aby 1.8T wziąć na wiązce i kompie z 1.8VVC, dlatego pytam o czujniki.
Było by to prostsze ponieważ silnik jest już do turbo przystosowany, kwestia tylko głowicy.
Ogółem to planuje tak:
- wstawić silnik 1.8T
- przerobić głowicę aby VVC wpasowało lub wstawić głowicę od VVC
- ECU i całe okablowanie od wersji VVC
- przerobić kolektor dolotowy tak aby posiadał przepustnicę na każdy kanał
- wstawienie koła dwumasowego zamiast zamachowego
- wstawienie (pewnie własnego) układu kontroli ciśnienia w dolocie, czyli blowoff + dodatkowy zawór sterowany elektronicznie (tak myślę czy by nie spuszczać całego ciśnienia w jakiś partiach obrotów, może by spalanie spadło)
- wstawienie IC
- wstawienie chłodnicy oleju, ale tutaj muszę poczytać bo nawet nie wiem jak jest tam rozwiązane to, czy także jest termostat czy nie itd.
Ale to takie wiecie, teraz pomysł co by się chciało zrobić, trzeba jeszcze poczytać.
- wstawienie (pewnie własnego) układu kontroli ciśnienia w dolocie, czyli blowoff + dodatkowy zawór sterowany elektronicznie (tak myślę czy by nie spuszczać całego ciśnienia w jakiś partiach obrotów, może by spalanie spadło)
po co wchodzić przez okno, jak można przez drzwi? apexi avcr ?
ADI-mistrzu napisał/a:
przerobić kolektor dolotowy tak aby posiadał przepustnicę na każdy kanał
ma to sens w silniku z turbo? reakcja na gaz i tak wg mnie będzie głownie zależała od wstawania turbo, może lepiej ulepić kolektor wydechowy, coś ala baran, równoodległościowy do lepszego napedzania turbo?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
1. Czemu krok wstecz? Bo dwumasa bardziej awaryjna? Myślałem czy by nie był większy komfort podczas przełączania biegów.
2. apexi avcr 2tys. zl, mój projekt kilkadziesiąt...
3. Z dolotowym nie wiem własnie jeszcze... myślałem że może cylindry będą w mniejszym stopniu się zakłócać ale nie wiem.. to muszę przemyśleć.
Wydechowy własnie myślałem aby zmienić (a raczej wspawać) na taki o równych kanałach, ale to jak by na drugi plan
1. Czemu krok wstecz? Bo dwumasa bardziej awaryjna? Myślałem czy by nie był większy komfort podczas przełączania biegów.
ciężka, awaryjna, zabija całą "agresję", porównaj sobie ZS180 i ZT190... ZS wkręca się jak zwariowany, natychmiast reaguje na gaz, a ZT wkręca się powoli i jest łagodniejszy od ZS...
ADI-mistrzu napisał/a:
2. apexi avcr 2tys. zl, mój projekt kilkadziesiąt...
podałem tylko przykład, jest wiele alternatyw i tu bym akurat nie eksperymentował, bo 1.8T kseries tani nie jest i szkoda by go było zabić przez oszczędność
ADI-mistrzu napisał/a:
3. Z dolotowym nie wiem własnie jeszcze... myślałem że może cylindry będą w mniejszym stopniu się zakłócać ale nie wiem.. to muszę przemyśleć.
ja bym nie kombinował, bo to już wyższa szkoła jazdy i bez porządnej symulacji to można więcej napsuć niż poprawić. Grunt to odpalić i uruchomić auto, potem mozna szaleć
ADI-mistrzu napisał/a:
Wydechowy własnie myślałem aby zmienić (a raczej wspawać) na taki o równych kanałach, ale to jak by na drugi plan
a ja bym od tego zaczął, bo może to ułatwić wpasowanie motoru do komory silnika, możesz jakieś fajniejsze turbo odrazu zrobić, na bank wpłynie to na wzrost mocy i Nm, do tego nie ejst to trudne, bo wydech w silniku turbo napewno nie naprzykrzy Ci problemów, a można sporo ugrać
Co do kombinacji z wiązką, jaki sterownik ma silnik Turbo? model/firma?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Zawsze można spróbować zredukować masę dwumasy do zamachowego
Co do dolotu to oczywiście że będzie to wszystko symulowane, szkoda by było się narobić i stwierdzić że jest beznadziejnie
Trochę mało miejsca jest aby upchnąć przed silnik sprężarkę od klimy, alternator, kolektor "ośmiorniczkę" i turbałkę i to w rozsądniej odległości od chłodnicy
Patrzyłem też na łapę silnika od strony rozrządu i jest różnica, w 1.8T jest nieco dłuższa, ciekawe czy dało by rade je przekręcić, sporo roboty by to zaoszczędziło.
Może w wolnej chwili do puki nie dowiem się jak to jest z głowicami między 1.8T a VVC to zaprojektuje oryginalny kolektor i go za symuluje, ciekawe to to wygląda
ADI-mistrzu, tu masz foty głowicy z vvc a zwykłej sobie znajdziesz na necie bez problemu, rzeźba okrutna żeby to przerobić, najłatwiej głowicę z VVC mieć.
W części wydechowej nie powinna się różnić jak na mój gust, ale w części dolotowej widać mechanizmy vvc i ten wałeczek łączący, poza tym trzeba by było wydłubać dziurę na ten mechanizm co tłoczek w nim jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum