Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 si] Pokrzywiona góra głowicy, wałki rozrządy stukają
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 si] Pokrzywiona góra głowicy, wałki rozrządy stukają
Autor Wiadomość
r_afal 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 17:08   [R416 si] Pokrzywiona góra głowicy, wałki rozrządy stukają
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam, po bardzo długiej przerwie w użytkowaniu mojego rovera (od 1,5 roku stoi), postanowiłem przywrócić go do życia, zdjąłem głowicę i oddałem do planowani, przy okazji panowie przeszlifowali mi gniazda zaworów i zawory, bo nie trzymały szczelności i myślałem że wszystko jest super, ale...
jak włożyłem wałki rozrządu do głowicy to się okazało że głowica jest pokrzywiona także na górze bo wałki się bujają, jak je nacisnę na przemian na końcach to czuć jak się bujają i stukają. A jak założyłem tą pokrywę co dociska wałki to jeden kręci się swobodnie, a drugi tak ciężko że nawet jak założę klucz to jest ciężko go obrócić, ten co się kręci lekko, to ma jeszcze taki luz na boki.
I pytanie moje to czy można jakoś przeszlifować te gniazda w których leży wałek rozrządu i czy są jakieś firmy które robią coś takiego w warszawie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 06, 2012 17:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:58   

każda firma, która zajmuje się szlifowaniem bloków powinna dać sobie z tym radę, tylko kwestia, czy zechcą się tego podjąć :/

Trzeba splanować połączenie głowicy z drabinką a potem rozwiercić i przeszlifować łożyska wałków dopasowując ich średnice do wałków.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
r_afal 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Sty 08, 2012 11:18   

A czy jak to zrobią to czy zawory się wtedy nie opuszczą o tyle ile splanują tą część co dociska wałki?
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 08, 2012 16:11   

według mnie to gra nie warta świeczki. jak splanujesz tą część głowicy, to trzeba również podtoczyć te miejsca co jest podparty wałek. jak już to ktoś zrobi to są jeszcze 4 uszczelniacze. tam raczej też trzeba by było to zrobić zeby si e zmie sciły simmeringi. skoro głowica jest tak skrzywiona to po planowaniu jej dolnej części szlifierz musiał dosyć sporo przybrać. napewno o wiele więcej niż dopuszczalne 0,2 mm.
zanim znajdziesz warsztat co by to zrobił i ile weźmie to też jeden bóg wie ,to lepiej kupić drugą. a tak wogóle to kto ściągał głowicę? bo to na 99,9% że to jego wina była
 
 
 
r_afal 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: warszawa



Wysłany: Nie Sty 08, 2012 18:01   

Głowicę ja ściągałem, po tym jak zostawiłem samochód z wodą w silniku na dwa miesiące zeszłą zimą, ale jak samochód rozmarzł to pracował normalnie, nie licząc sporego wycieku spod głowicy na zewnątrz.
Nie chciałem kupować nowej głowicy, bo w naprawę tej włożyłem już sporo pieniędzy, a jak kupię inną to też nie wiadomo w jakim stanie.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Nie Sty 08, 2012 19:23   

jak splanują te 0,5mm to regulatory zaworów tyle się ścisną i nie powinno być problemów. po 2-3 docieraniu zawory mogą się więcej cofnąć zwłaszcza jak są wypalone gniazda :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 08, 2012 19:50   

sTERYD napisał/a:
jak splanują te 0,5mm to regulatory zaworów tyle się ścisną i nie powinno być problemów. po 2-3 docieraniu zawory mogą się więcej cofnąć zwłaszcza jak są wypalone gniazda :cool:

a kolega wie czym grozi planowanie głowicy powyżej 0,2 no powiedzmy 0,3mm?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pon Sty 09, 2012 00:41   

a kolega doczytał, ze nie chodzi o planowanie głowicy, tylko powierzchni jej rozpołowienia?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
r_afal 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 09, 2012 08:44   

Dzwoniłem dziś do tej firmy
http://www.moto-market.pl/autoszlif-olszewski/
i powiedzieli że nie ma problemu że mogą zrobić osiowanie wałków i kosztuje to 500 zł. więc chyba poszukam na allegro drugiego samochodu w całości bo jeszcze skrzynia biegów ledwo zipie. A jeśli chodzi o planowanie to splanowali ją o 0,37mm a czym to grozi?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pon Sty 09, 2012 09:30   

naddatek na planowanie głowicy w silnikach serii K wynosi 0,2 mm. Dalsze planowanie zwiększa stopień sprężania (i to jest największy ból zwłaszcza, ze w tych silnikach i tak mamy stopień sprężania z diesla, więc warto może się zastanowić nad grubszą uszczelką pod głowicę), usuwa warstwę utwardzonego materiału (acz w tym wypadku właściwości nie są na pewno utrzymane z dokładnością do tych 2 dziesiątych, więc przed złożeniem należałoby sprawdzić twardość czoła głowicy) i powoduje, ze zawory bardziej wystają, ale tu też raczej nie powinno jeszcze dzwonić o tłoki.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
r_afal 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: warszawa



  Wysłany: Pon Sty 09, 2012 17:17   

czyli jak mam więcej splanowane niż dopuszcza producent, to główny problem to to że zwiększa się stopień sprężania i zawory więcej wystają? A czy jak jest większy stopień sprężania to czy moc też nie jest większa :mrgreen:
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 09, 2012 17:32   

tutaj chodzi głownie o spalanie stukowe! powyżej 0,2mm jak sie splanuje to może wystąpić. i właśnie się pytałem dlatego że jak głowica jest tak krzywa i ktoś ja planował od spodu tzn że jest już teraz jest zbyt dużo przybrane. musisz sprzedać głowicę komuś kogo nie lubisz. a za 500zł będziesz miał cały silnik z głowicą od np poloneza.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Pon Sty 09, 2012 18:12   

r_afal napisał/a:
A czy jak jest większy stopień sprężania to czy moc też nie jest większa

nie zupełnie. do sprężenia mieszanki też jest potrzebna energia i powyżej pewnych granic to działa odwrotnie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
r_afal 



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 09, 2012 19:03   

polofix napisał/a:
musisz sprzedać głowicę komuś kogo nie lubisz. a za 500zł będziesz miał cały silnik z głowicą od np poloneza.

dla tego chciałem naprawić tą głowicę bo jak kupie głowicę od kogoś kto mnie nie lubi...
No ale chyba faktycznie zakup drugiego silnika będzie najlepszy, albo całego auta bo potrzebuję jeszcze skrzyni biegów bo w mojej tylko piąty bieg mogę wrzucić bez zgrzytów.

[ Dodano: Pon Sty 09, 2012 19:03 ]
A no i zapomniałem dodać że ta głowica była już przez kogoś planowana, tak powiedzieli ci co ją ostatnio planowali.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416]Numer katalogowy wężą chłodnicy góra
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Kwi 07, 2010 08:54
szoso
Brak nowych postów [R45 1.4IL 2002r] schemat ustawienia rozrządy
pawlenko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Cze 11, 2010 10:24
pawlenko
Brak nowych postów [R416] Wżer w głowicy
wypelnic chemicolem czy nie?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Lut 26, 2009 21:50
secio
Brak nowych postów [R416] Śruby od głowicy
rover416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Kwi 03, 2008 10:43
piter34
Brak nowych postów [R416] Uszczelki głowicy
dr_s Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Gru 29, 2007 21:30
kqba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink