Wysłany: Wto Sty 10, 2012 11:46 [R 200] Czy to tłoki ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam
od jakieś czasu mój R chodzi jak diesel, wczoraj byłem u znajomego mechanika i on stwierdził ,że to tłok, terkotanie przyspiesz podczas dodawania gazu, po odjęciu nogi z gazu ucicha, tak pracuje zimny na wolnych obrotach
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 18:37
Z której części silnika dochodzi odgłos? Spod głowicy?
Myślę, że to popychacz. Gdzieś może przytkał się kanał olejowy w głowicy i nie jest dostatecznie smarowany. Proponuje rozgrzać silnik i po rozgrzaniu wkręcić go przez chwilę na wysokie obroty 6-7 tys/min.
Mojemu silnikowi pomogło
wczesniej też miałem ten sam problem,i pisałem o tym z adrianem ,wymieniłem głowice popychacze i po złożeniu nic sie nie zmieniło, silnik brzmiał identycznie jak twój,jeszcze gorzej pracuje ja sie szpule podkreci co nie? okazało sie ze panewki na 2 pierwszych korbowodach poszły ale wymieniłem wszystkie koszt to 100 pare złotych i po sprawie,a wymiana nie jest zbyt skomlikowana,micha olejowa na glebe i krecisz pokolei
bogdan75,
jak go wkręcę na obroty to terkotanie jest szybsze ale nie głośniejsze czy mógłbyś napisać coś więcej o wymianie - jakiś opis
Jak ściągnę miskę olejową to będzie widać uszkodzenia ?
Mam pytanie czy gdyby był to rzeczywiście jeden z tłoków to czy mógłbym to sprawdzić np ściągając po kolei przewody zapłonowe ze świec i uruchamiając silnik na 3 cylindrach
uszkodzen nie widac gołym okiem ale u mnie jak odkreciłem miche ol.to widac krbowody złapałem pierwszy lebszy korbowód złapałem i miał minimalny luz na wale wiec odkreciłem 2 sróby i zobaczyłem co pozostało z panewek oczywiscie trzeba sprawdzic czy wał nie jest wybity na tych gniazdach panewkowych bo jak bedą owalne to dupa zbita
najlepiej zmieżyc mikrometrem
[ Dodano: Sro Sty 11, 2012 15:14 ]
wiesz co niewiem też próbowałem jakos sprawdzic czy to nie czasem tłoki walą,ale jak pisałem wczesniej montowałem drugą głowice nowe popychacze,ruszałem wałem i nic nie było niepokojacego naj bardziej zgrzałem sie jak poskładałem i dalej to samo,nie było już sie czego przyczepic to wziołem sie za panewki korbowe i to było przczyną i tak jak mówie,ani specjalnie na mocy nie było różnicy ani kropli oleju nie brał cisnienie oleju było,a to panewki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum