Wysłany: Sro Gru 21, 2011 22:00 [MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Jechałem dzisiaj do Poznania, bardzo wolno bo korek i ogólnie nie wysilałem auta. Przez całą podróż nie przekraczałem 2000rpm. Po ponad połowie drogi, gdy zwolniłem bo było zwężenie i jechałem praktycznie bez wciśniętego gazu na jedynce, to nagle mi zgasnął, a gdy odpaliłem go ponownie, to obroty zablokowały się na 1200. Wciskanie pedału gazu nie pomagało, a puszczanie też nie powodowało ich opadnięcia. Zero reakcji. W tym samym momencie zapalił się "check engine". Ponowne zgaszenie i odpalenie nie pomogło. Przejechałem skrzyżowanie. Zatrzymałem się. Sprawdziłem linkę, próbując dodać gazu w komorze silnika, jednak też nie zmieniało to obrotów. Po następnym zgaszeniu i odpaleniu obroty wróciły do normy, jednak "check engine" pozostał. Podczas powrotu zatrzymałem się jeszcze z 3 razy, z czego jeden raz ponownie zablokowały się obroty.
Samochód stał w garażu przez 2 miesiące i jeżdżę nim ponownie od tygodnia.
Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego blokowania się obrotów i tym samym błędu? Czy to może być potencjometr lub jego kostka?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 21, 2011 22:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W R25 dieslach problemy były z wiązką przewodów od potencjometru pedału gazu (przetarcie). Jak bym od tego zaczął szukać. Jest gdzieś wątek na forum o takim problemie.
tak jak pisze Brt, albo jedź na testbooka ale testbook nie pokaże ci uwalonej wiązki a tak jak pisze Brt, to jest najczęstszym powodem takich zachowań auta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Gru 23, 2011 21:47
kolego own miałem ten sam problem i tutaj masz temat i fotki moje i kolegi w jaki sposób możesz to "ogarnąć". Roboty u mnie było 5h (dwie osoby), ale jak się okazuje nawet minimalne przetarcie (jak w moim przypadku) powoduje tą usterkę. I zapomnij o mechanikach - raczej nikt Ci tego nie zrobi a tylko skasuje za poświęcony czas.
W razie pytań pisz na PW i się dogadamy.
Pozdro
Dziękuję wszystkim za pomoc. Dałem ostatecznie auto do mechanika i opisałem dokładnie czego ma szukać i gdzie. Dzięki temu auto zostało szybko naprawione i błąd skasowany Specjalne podziękowania dla Rap'a, który również pomógł mi zdiagnozować problem
to opisz dokladnie co bylo problemem i jak rozwiazane, inni beda mieli przyklad na przyszlosc
Tak jak opisane wyżej przez kolegów. Przetarty przewód od wiązki, która prowadzi od potencjometru gazu i to powodowało jego zablokowanie. Przewód został przetarty najprawdopodobniej przez rurkę klimatyzacji. Naprawa to zaizolowanie przewodu i skasowanie błędu na komputerze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum