Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine
Autor Wiadomość
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

  Wysłany: Sro Gru 21, 2011 22:00   [MG ZR TD] Zablokowanie na 1200 obrotów/min i check engine
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Jechałem dzisiaj do Poznania, bardzo wolno bo korek i ogólnie nie wysilałem auta. Przez całą podróż nie przekraczałem 2000rpm. Po ponad połowie drogi, gdy zwolniłem bo było zwężenie i jechałem praktycznie bez wciśniętego gazu na jedynce, to nagle mi zgasnął, a gdy odpaliłem go ponownie, to obroty zablokowały się na 1200. Wciskanie pedału gazu nie pomagało, a puszczanie też nie powodowało ich opadnięcia. Zero reakcji. W tym samym momencie zapalił się "check engine". Ponowne zgaszenie i odpalenie nie pomogło. Przejechałem skrzyżowanie. Zatrzymałem się. Sprawdziłem linkę, próbując dodać gazu w komorze silnika, jednak też nie zmieniało to obrotów. Po następnym zgaszeniu i odpaleniu obroty wróciły do normy, jednak "check engine" pozostał. Podczas powrotu zatrzymałem się jeszcze z 3 razy, z czego jeden raz ponownie zablokowały się obroty.
Samochód stał w garażu przez 2 miesiące i jeżdżę nim ponownie od tygodnia.

Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego blokowania się obrotów i tym samym błędu? Czy to może być potencjometr lub jego kostka?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 21, 2011 22:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 09:29   

W R25 dieslach problemy były z wiązką przewodów od potencjometru pedału gazu (przetarcie). Jak bym od tego zaczął szukać. Jest gdzieś wątek na forum o takim problemie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 19:25   

tak jak pisze Brt, albo jedź na testbooka ale testbook nie pokaże ci uwalonej wiązki a tak jak pisze Brt, to jest najczęstszym powodem takich zachowań auta
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Gru 23, 2011 21:47   

kolego own miałem ten sam problem i tutaj masz temat i fotki moje i kolegi w jaki sposób możesz to "ogarnąć". Roboty u mnie było 5h (dwie osoby), ale jak się okazuje nawet minimalne przetarcie (jak w moim przypadku) powoduje tą usterkę. I zapomnij o mechanikach - raczej nikt Ci tego nie zrobi a tylko skasuje za poświęcony czas.
W razie pytań pisz na PW i się dogadamy.
Pozdro
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 22:54   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Dałem ostatecznie auto do mechanika i opisałem dokładnie czego ma szukać i gdzie. Dzięki temu auto zostało szybko naprawione i błąd skasowany :mrgreen: Specjalne podziękowania dla Rap'a, który również pomógł mi zdiagnozować problem :)
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 11:17   

to opisz dokladnie co bylo problemem i jak rozwiazane, inni beda mieli przyklad na przyszlosc ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 13:58   

maniaq napisał/a:
to opisz dokladnie co bylo problemem i jak rozwiazane, inni beda mieli przyklad na przyszlosc ;)

Tak jak opisane wyżej przez kolegów. Przetarty przewód od wiązki, która prowadzi od potencjometru gazu i to powodowało jego zablokowanie. Przewód został przetarty najprawdopodobniej przez rurkę klimatyzacji. Naprawa to zaizolowanie przewodu i skasowanie błędu na komputerze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Szarpie na 2 i 3 przy 1200 1500 obrotów.
Nowal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 18, 2011 16:10
Nowal
Brak nowych postów [R25] - check engine
Pawel_T Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 01, 2015 22:50
BigBoyPL
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 15:09
RAKU_44
Brak nowych postów [MG ZR] EGR i check engine
Svirus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 12, 2013 07:24
Gość
Brak nowych postów [MG ZR 2.0] check engine
shaggy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 30, 2012 00:45
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink