Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:31 [R 200] dziwne buczenie i wyrzucanie plynu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam...
Niestety, mam problem z moim R mianowicie dziwnie buczy (nie wiem jak to nazwac, tak jak by jakis wentylator sie zalaczal) w okolicy rorzadu. Buczenie wystepuje podczas nagrzewania sie silnika, a gdy osiagnie juz swoja temp. pracy ten dziwny dzwiek zanika. Drugim problemem jest wyrzucanie plynu przez zbiorniczek wyrownawczy tak jak by bylo za duze cisnienie w ukladzie bo slychac strzal zaworka w korku i plyn zaczyna podchodzic pod wierzch zbiornika, chlodnica do polowy zimna dolny waz tez, termostat wymieniony (sprawdzony przed zalozeniem). Buczenie zaczelo wystepowac po wymianie uszczelki pod glowica, bo mialem poczatki HGF'u. Temat troche poruszony przeze mnie w tym poscie (gdzies od polowy) http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75556 (nie wymienialem ponownie jeszcze uszczelki na stary typ)
Nie mam juz pomyslow co to moze byc
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może wspoma ci buczy Bo mi przez pierwszą niecałą minutę buczy wspoma.... ale lekko sie nagrzeje i jest ciiiicho : Poruszaj kierą czy sie buczenie zmienia
łoo tego to ci nie powiem jak wymienialem rozrzad to pompa wydawala sie ok, nie ciekla, cicho pracowala z ukladem chlodzenia nic sie nie dzialo wiec jej nie wymienialem (rozrzad robiny 10 tys temu). Jakby to pompa wody to czy dzialo by sie tak, ze po nagrzaniu sie silnika to normalnej temp. pompa by cichla? to "buczenie" nie wystepuje odrazu po odpaleniu po jakis 3-4min dopiero
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:46
dk2b napisał/a:
chlodnica do polowy zimna dolny waz tez
Kolego chlodnica i wąż zimne bo nie otwiera sie termostat, a to dlatego że:
-mogła paść pompa wody, nie przegania płynu, nie ma obiegu a co za tym idzie Ciśnienie przez górny wąż od chłodnicy ucieka z powrotem do zbiorniczka.
-przez nieszczelność w uszczelce pod głowicą, wali Ci ciśnienie do układu chlodzenia, choć to gorsza opcja i myślę że wcześniej cały samochód by się nagrzał a potem by świstało.
A może tylko zapowietrzony
przez nieszczelność w uszczelce pod głowicą, wali Ci ciśnienie do układu chlodzenia, choć to gorsza opcja i myślę że wcześniej cały samochód by się nagrzał a potem by świstało.
wlasnie podobnie sie dzieje na poczatku nic sie nie dzieje, silnik stopniowo sie nagrzewa po 3-4 minutach zaczyna cos buczec, pozniej jak osiagnie juz normalna temp. przestaje i jest wszystko ok. Po pewnym czasie od nagrzania sie silnika (90stopni) zaczyna rosnac poziom plynu slychac strzal i oooo plyn wyrzuca
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 19:43
Wiesz co, ja to bym najpierw zobaczył pompę wody, tzn. rozebrał rozrząd i sprawdził jak działa, czy się łożysko nie zatarło Albo chociaż zdejmij osłonę rozrządu i sprawdź czy nie cieknie, od razu będzie lepiej słychać jak pompa chodzi A masła nie ma w zbiorniczku i w oleju, pod korkiem
A masła nie ma w zbiorniczku i w oleju, pod korkiem
nie wiem bo aktualnie R stoi u mechannika. Przed oddaniem wszystko bylo ok plyn czysty, nie bylo majonezu, kopcil tez normalnie w taka pogode. Tylko niepokoilo mnie to ze jakies 2mm olej mi sie podniosl (mam zaznaczone na bagneci ile mialem oleju) zawsze podczas sprawdzania samochod stoi w tym samym miejscu i dwa razy jak tak ze 3-4 dni nim nie jezdzilem pokazal mi sie plyn na laczeniu glowicy z blokiem tu przy alternatorze jest taki kawalem wystajacego bloku ale to taka niewielka ilosc, po jezdzie i w czasie nie wystepuje to. Nie wiem moze przewrazliwiony jestem Mechannik tez mowil ze sprawdzi pompe wody bo moze to jej wina.
Ostatnio zmieniony przez dk2b Czw Lut 02, 2012 10:54, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 22:02
Ja też od HGF-u wszystkiego wyglądam, ciągle coś mi się wydaje A miejsce które zaznaczyłeś ,to dokładnie w tym kwadracie, to rozpołowienie wałka rozrządu, tam wody nie ma Łączenie bloku z głowicą jest pod kolektorem wydechowym Miejmy nadzieję że to tylko pompa
Ja też od HGF-u wszystkiego wyglądam, ciągle coś mi się wydaje
ooo dobrze wiedziec ze nie tylko ja tak mam
kangaroo69 napisał/a:
miejsce które zaznaczyłeś ,to dokładnie w tym kwadracie, to rozpołowienie wałka rozrządu, tam wody nie ma Łączenie bloku z głowicą jest pod kolektorem wydechowym
hehe wiem zaje... tzn. pomylilo mi sie, na szybkiego to robilem wstawiam poprawione zdjecie
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Lut 02, 2012 17:28
Pewnie tak, w końcu ta dodatkowa warstwa ma w sobie klej który ma uszczelniać i łączyć lepiej No ale nie ma co sie martwic, uszczelka nie jest tak strasznie droga, a jak byś chciał to odezwij się na forum to znajdziemy lepszy zakład albo wymienisz ją sam Ja jakoś dałem radę i powiem Ci że nawet drugi raz bym sie tym nie przeją szwagier ma mazde 626 w dislu i naprawa jednego wtrysku + czegos tam kosztowała go tyle co mnie 2 uszczelki Rovery 200 moim zdaniem to samochody proste w naprawach i super wyposażone
dk2b, ja ci proponuje na początek obserwować, ale to raczej uszczelka głowicy, tylko w tym przypadku masz lepiej bo płyn nie dostaje się do oleju tylko ucieka na zewnątrz.
nom lepszy, ale wtedy ze mnie zedra kase a ja jak do tej pory na swojego mechannika nie narzekalem jest konkretny, w miare tani i nie robi ludzi w uja zawsze stare czesci oddawal, a na nowe mial paragony bylo wiadomo ze wymienil na nowe. Mozna bylo jak z czlowiekiem pogadac jak pojde do niego to zobaczymy co mi powie ostatnio mu cos wspominalem ze to moze przez ta "wybrakowana" uszczelke tak sie dzieje ze idzie cisnienie w uklad i ze moze szpilki juz skonczyly zywot, bo juz 3 razy byly wykrecane, mowil ze uszczelka wyglada dobrze i ze szpilki tez wygladaly ok. Nie bede sie klocil to on sie w koncu ksztalcil w tym kierunku a nie ja
leszczu napisał/a:
w tym przypadku masz lepiej bo płyn nie dostaje się do oleju tylko ucieka na zewnątrz.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Lut 02, 2012 21:57
W Lubartowie za uszczelkę pod glowicą w dobrym warsztacie biorą 180 robota + części, moim zdaniem nie drogo Na samej górze strony porady techniczne jest temat o HGF, pewnie już czytałeś a jeśli nie to na początku zgłupiejesz a potem wszystko się rozjaśni Ja tez miałem iść do mechanika ale mi przeszło Pilnuj, badaj,karton pod samochód i będziesz wszystko wiedział
dk2b napisał/a:
szpilki tez wygladaly ok
Wydrukuj mu procedure sprawdzania przydatności szpilek żeby nie oglądał
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pią Lut 03, 2012 19:26
"Auto Mar" - Krzysztof Marzec nr do niego to:694177008 , dzwoń do bólu bo może nie odbierać, wiecznie w kanale siedzi Ma tez sklep więc wszystko na miejscu Zakład mieści się przy wyjeździe z Lubartowa na Lublin na przeciwko biedronki, ul. Lubelska.
kangaroo69, dzieki jak cos, to bede dzwonil
Sprawa z Roverkiem wyglada tak ze pompa wody jest dobra to teraz pytanie za 100 punktow co to buczy? nie mam pojecia juz naprawde co to moze byc...
Uszczelka glowicy idzie do wymiany, bo glowica znowu zwalana Mechanior juz jakas kupil tylko nie wiem jakiej firmy (mam nadzieje ze jakiejs lepszej) wiem, ze nie nowego typu czyli zostaje do wyboru tylko starego wzmacniana i chyba wymienie szpilki na nowe...
[ Dodano: Sob Lut 18, 2012 09:45 ]
Wracam do tematu..
Postanowilem dorobic uszczelke pod glowice w jakims zakladzie, ktory sie tym zajmuje.
Poniewaz ma taki dziwny problem z moim silnikiem, ze pierscienie ogniowe na uszczelce wchodza tylko minimalnie na tuleje cylindra. Łapia tylko, tylko krawedz tulei i po czasie puszcza w tym miejscu plyn.
Nie wiem dlaczego to tak u mie jest, ale dobra dorobie otwory na tlok z troszke mniejsza srednica i bedzie moze dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum