Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1998
Witam
Nabyłem latem Roverka 825 z 98 roku z małymi wadami:
- szyby gubią się ( po zaprogramowaniu ) po zgaszeniu samochodu
- szyby czasem bojkotują i albo nie chcą się opuścić, albo nie chcą się podnieść
- prawa szyba podnosi się od kierowcy, od pasażera działa w górę i dół
- lewa tylna szyba skokowo opuszcza się ( nie płynnie, tylko takimi małymi skoczkami )
- brak prędkościomierza ( czasem wariata ćwiczy i lata jak sobie żywnie mu podoba, albo czasem idzie razem z obrotomierzem, zazwyczaj leży i nic nie robi )
- pasek od alternatora "lata" 2 - 3 cm pomimo naciągnięcia w górę i w dół
- koło pasowe lata na lewo i prawo około 1 cm
- podgrzewanie siedzeń nie działa u pasażera
- podświetlanie przycisków od podgrzewania nie działa
- podsufitka odkleiła się w dwóch miejscach
- po wymianie sprzęgła i skrzyni biegów szarpie przy dodawaniu gazu...
to chyba na tyle z tego co jeszcze nie naprawiłem... chciałbym te wszystkie usterki naprawić... i cieszyć się Roverkiem czy możecie mi pomóc z nimi??
Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 22:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nabyłem latem Roverka 825 z 98 roku z małymi wadami:
- szyby gubią się ( po zaprogramowaniu ) po zgaszeniu samochodu
- szyby czasem bojkotują i albo nie chcą się opuścić, albo nie chcą się podnieść
- prawa szyba podnosi się od kierowcy, od pasażera działa w górę i dół
- lewa tylna szyba skokowo opuszcza się ( nie płynnie, tylko takimi małymi skoczkami )
Wszytko to najprawdopodobniej spowodowane zimnymi lutami w modele (o ile się nie mylę pod przednim fotelem).
GrafZer0 napisał/a:
- brak prędkościomierza ( czasem wariata ćwiczy i lata jak sobie żywnie mu podoba, albo czasem idzie razem z obrotomierzem, zazwyczaj leży i nic nie robi )
impulsator w skrzyni biegów. Podaj VIN sprawdzę czy podejdzie ten od nowszych modeli, czy starszą wersję z podciśnieniami.
GrafZer0 napisał/a:
- pasek od alternatora "lata" 2 - 3 cm pomimo naciągnięcia w górę i w dół
- koło pasowe lata na lewo i prawo około 1 cm
luz na pasku jest pewnie z powody luzu na kole. Nie napisałeś czy jest to benzyna czy diesel. Jeśli diesel, poszukaj koła pasowego (tam jest koło z tłumikiem drgań i potrafi się rozwulkanizować. Możesz poszukać używki od Forda Scorpio lub Alfy Romeo z tym samym silnikiem.
Jeśli to benzyna, to nie mam recepty na dolne koło i może to być kwestia zużytego już napinacza.
GrafZer0 napisał/a:
- podgrzewanie siedzeń nie działa u pasażera
mierniczek w ręke i mierzymy
GrafZer0 napisał/a:
- podświetlanie przycisków od podgrzewania nie działa
Zanim zaczniesz to naprawiać, sprawdź czy były podświetlane. Ja Ci nie podpowiem.
GrafZer0 napisał/a:
- podsufitka odkleiła się w dwóch miejscach
Nie podpowiem
GrafZer0 napisał/a:
- po wymianie sprzęgła i skrzyni biegów szarpie przy dodawaniu gazu...
Jeśli wymieniłeś skrzynię, to nawet wtedy można było uszkodzić impulsator prędkościomierza. Jakie sprzęgło? Czy szarpie gdy się już jedzie, czy jak się puszcza sprzęgło?
GrafZer0 napisał/a:
- brak prędkościomierza ( czasem wariata ćwiczy i lata jak sobie żywnie mu podoba, albo czasem idzie razem z obrotomierzem, zazwyczaj leży i nic nie robi )
impulsator w skrzyni biegów. Podaj VIN sprawdzę czy podejdzie ten od nowszych modeli, czy starszą wersję z podciśnieniami.
Ja miałem identyczne zdarzenie w 820TI.. skrzynia PG1 okazało się że to nie był impulsator, tylko kółko w skrzyni w środku na dyfrze było pękniete i tak sobie latał gdy gaz puściłem, a gdy zacząłem przypieszać kółko się ślizgało i wskazówka opada.. Proponuje wykrecić impulsator wyjąć z napędem i go na wkrętarkę i sprawdzić.. na wszelki wypadek czy działa czy tez nie.. jezeli działa impulsator to zębatka w środku na dyfrze albo jest pęknięta albo się obluzowała.
Cytat:
GrafZer0 napisał/a:
- podgrzewanie siedzeń nie działa u pasażera
mierniczek w ręke i mierzymy
własnie oto moje pytanie też jestem ciekawy jak? i co.. bo mam wrażenie ze mi nic nie podgrzewa..
Cytat:
GrafZer0 napisał/a:
- podświetlanie przycisków od podgrzewania nie działa
Zanim zaczniesz to naprawiać, sprawdź czy były podświetlane. Ja Ci nie podpowiem.
mi się wydaje że to są żarówki pod przyciskami... masz spalone.. albio jakies malutkie diody..
Przyciski do foteli są podświetlane małymi żaróweczkami.
Co do problemów z szybami, jest to kwestia przelutowania skrzynki z bezpiecznikami, tej pod kierownicą. Pod fotelem kierowcy jest moduł wykonawczy szyb (przekaźniki), ale im nic się nie dzieje i nie ma sensu tego ruszać.
Masz uwalony przełącznik zespolony (do szyb i lusterek) i dlatego od kierowcy nie możesz w pełni sterować wszystkimi szybami.
Co do sprzęgła, to wstawiłem Lukasa, szarpie jak już puszczę sprzęgło i jadę, a szarpie do około 2000 obrotów, potem jest już spokój i dopiero jak zmienisz na bieg wyższy to zaczyna się to znowu ( dość męcząca sprawa ) silnik oczywiście na gnojówkę ( czyt: diesel ).
Co do foteli, to gdzie mam mierzyć i co?
Tomek1212:
Czyli trzeba będzie zmienić cały sterownik od szyb, czy tylko przelutować skrzynkę?
Co do szyb to zacznij od przelutowania skrzynki z bezpiecznikami. W tym modelu to zawsze na coś pomaga, jednak nie ma gwarancji, ze rozwiąże wszystkie problemy.
Przełącznik ten w drzwiach kierowcy najprawdopodobniej i tak będziesz musiał wymienić, ale zacznij od lutowania skrzynki.
Co do szyb to zacznij od przelutowania skrzynki z bezpiecznikami. W tym modelu to zawsze na coś pomaga, jednak nie ma gwarancji, ze rozwiąże wszystkie problemy.
Przełącznik ten w drzwiach kierowcy najprawdopodobniej i tak będziesz musiał wymienić, ale zacznij od lutowania skrzynki.
Rzeczywiście LUK nie wiem o czym myślałem z rana Dziś rozbiorę i zobaczę te luty... wczoraj jeszcze zauważyłem, że sterowanie lusterkami nie działa
warto zrobic plytke bezpiecznikow ktora jest przed kolanami kierownika pod kierownica oraz wymontowac panel sterowania szybami i lustrami w drzwiach kierownika i przelutowac wsio....bardzo pomaga na wszystko
Szarpie przy jeździe poniżej 2000rpm? Kto przyspiesza przy takich obrotach?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum