Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Łożysko - piasta tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Łożysko - piasta tył
Autor Wiadomość
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:22   [R75] Łożysko - piasta tył
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Jestem dziś po wymianie piasty z tyłu. Wyła, że się wytrzymać nie dało. Zakupiłem nową FAG za 260 zł. Tańszej już nie udało mi się znaleźć, chociaż w InterCars za 450 chcieli mi sprzedać :D Wymieniłem sam, no i pierwsze co przyszło mi na myśl, czy ta wymiana tego musi być taka droga ?? Na pewno każdy z raz ma ten ból i ten nie mały wydatek za takie "....". Z tego co się orientowałem, łożysko spokojnie można wycisnąć z piasty i wstawić nowe. Pytanie, czy ktoś ma dane tego łożyska, żeby kolejne naprawy tego nie były aż takie drogie ( nr lub wymiary wew i zew). Jeżeli nikt nic nie poradzi, postaram się wyjąć ze starej piasty łożysko i jakieś dopasować i zobaczyć efekt. Może akurat coś uda się wykombinować i uratować parę groszy :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:27   

Wymiena samego lozyska w warsztacie to koszt 80-90zl. Nie zakupisz tego lozyska w normalnym sklepie z lozyskami bo ma ono magnetyczna bieznie dla czytnika predkosci obrotowej kola (ABS i kontrola trakcji)

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 16:28 ]
Czemu wymieniales cala piaste?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 17:02   

Zakuwaty, to gdzie takie łożysko dostać?? Sporo sklepów objeździłem i wszędzie mieli tylko piastę. Łożysko samo nie występuje. Na allegro też są tylko całe piasty. Możesz coś więcej napisać?
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 17:08   

Wydaje mi sie ze lozysko mi wymienial ale bez piasty...zbiles mnie troche z tropu. W kazdym razie wymaina 80-90zl. Pamietam ze kupowal w IC i wzial SKF
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 18:13   

hmm, sam już nie wiem. Na forum też jeden temat znalazłem i pisali że całą piastę się wymienia. Ale dzisiaj to rozebrałem i jest szansa wyjąć to łożysko z piasty. Tylko czemu w katalogach tył występuje tylko jako cała piasta i kosztuje od 260 w górę ?? Z przodu jest samo łożysko i też nie jest tanie :( To te 80-90 zł Zakuwaty zapłaciłem za łożysko i robotę razem ??
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 19:53   

Producent nie przewiduje wymiany samego łożyska tylnej piasty i podaje ,że nie jest dostępne w handlu - w przeciwieństwie do przodu i Zukowaty wymieniał pewnie z przodu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:04   

No to pewnie mnie pamiec juz zawodzi z racji wieku :razz: i musialo byc z piasta. Co do ceny to nie spotkalem sie zeby wymiana kosztowala wiecej niz 100zl.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 23:09   

Co do wymiany ( robocizny ) no to w moim przypadku to nic nie kosztuje, bo robię to sam ;) A szczerze nie zapłaciłbym za to nawet 20 zł :P To jest 20 minut roboty z najprostszymi narzędziami. Tylko niestety piasta jest sama w sobie droga i tak myślę na obmyślenie sposobu obejścia tego. Może się uda. Postaram się wyjąć łożysko z piasty i dobrać coś w sklepie z łożyskami. Może akurat coś się trafi i będzie dobrze :)
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 00:20   

Jesli rzeczywiscie lozysko jest w piascie odrazu to ja bym uwazal bo pewnie je tam wsadzili zeby magnesu nie zepsuc. Poszukac mozesz ale raczej zycze powodzenia bo nie widzialem takich wynalazkow.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:40   

Dobrze, że powiedziałeś, że tam jest magnes. Spytam się któregoś razu, może coś takiego gdzieś da się dostać. I pewnie dlatego przez ten magnes tak jak mówisz umieścili w piaście i dlatego to takie drogie :(
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:06   

se7en86 napisał/a:
że tam jest magnes.
to jest pierścień z przemiennymi kierunkowo punktami magnetycznymi z jednej strony łożyska.
se7en86 napisał/a:
dlatego przez ten magnes tak jak mówisz umieścili w piaście
W przodzie też są łożyska z pierścieniem magnetycznym
a są wymienne.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lut 21, 2009 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 22:26   

Hej - z przodu można samo łożysko wymienić, z tyłu trzeba piastę.

Zostało mi jedno przednie - właśnie sprzedaję na Allegro :mrgreen:
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
adamlaziska 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: tychy



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:36   

Micen, szukam lozyska do przodu R75 masz jeszcze jaka cena poz
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 09:25   

Witam - właśnie sprzedałem :sad:
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 13:09   

Czujnik mogę sprawdzić omomierzem, a mam pytanie, jak ewentualnie zdiagnozować że to łożysko jest walnięte?

Bo mi sie ABS zapala od czasu do czasu, zawsze jak jest ciepło :) a jak poniżej zera to bardzo rzadko... sam już nie wiem co to może być.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 13:15   

Kris, u mnie zapalał się bez względu na temperature aż walnął na stałe zawór wysokiego ciśnienia na pompie ABS na razie taka diagnoza z komputera bo jeszcze nie naprawiłem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 13:31   

sknerko napisał/a:
Kris, u mnie zapalał się bez względu na temperature aż walnął na stałe zawór wysokiego ciśnienia na pompie ABS na razie taka diagnoza z komputera bo jeszcze nie naprawiłem


Czyli jak czujniki cos wyczują że jest nie tak, to jeśli się tak jeździ to padają kolejne elementy układu?? Masakra jakaś
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 13:32   

nie wiem czy tak jest ale u mnie było
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 14:06   

Kris napisał/a:
jak ewentualnie zdiagnozować że to łożysko jest walnięte?
poza dokładnymi oględzinami , chyba tylko tzw. kartą testową ATE, lub specjalnym testerem ATE .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 14:18   

Jak mi padło łożysko, siadła jedna osoba na tył i słuchała z której strony jest głośniej. Fakt, że szum jest dużo i ciężko dojść, ale dobre ucho mechanika i da sobie rade. Ja trafiłem bez problemu ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]piasta tyl
grota10 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lis 09, 2017 23:06
R75
Brak nowych postów [75]ABS , piasta.
stas85 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lut 27, 2016 20:42
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Piasta do Roverka
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lut 09, 2009 16:29
se7en86
Brak nowych postów [MG ZT-T] Problem z ABS/piastą prawy tył
SlaS Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Paź 17, 2021 22:34
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Piasta koła tylnego
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Lip 26, 2012 13:01
joannak25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink