Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Jestem dziś po wymianie piasty z tyłu. Wyła, że się wytrzymać nie dało. Zakupiłem nową FAG za 260 zł. Tańszej już nie udało mi się znaleźć, chociaż w InterCars za 450 chcieli mi sprzedać Wymieniłem sam, no i pierwsze co przyszło mi na myśl, czy ta wymiana tego musi być taka droga Na pewno każdy z raz ma ten ból i ten nie mały wydatek za takie "....". Z tego co się orientowałem, łożysko spokojnie można wycisnąć z piasty i wstawić nowe. Pytanie, czy ktoś ma dane tego łożyska, żeby kolejne naprawy tego nie były aż takie drogie ( nr lub wymiary wew i zew). Jeżeli nikt nic nie poradzi, postaram się wyjąć ze starej piasty łożysko i jakieś dopasować i zobaczyć efekt. Może akurat coś uda się wykombinować i uratować parę groszy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 21:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymiena samego lozyska w warsztacie to koszt 80-90zl. Nie zakupisz tego lozyska w normalnym sklepie z lozyskami bo ma ono magnetyczna bieznie dla czytnika predkosci obrotowej kola (ABS i kontrola trakcji)
Zakuwaty, to gdzie takie łożysko dostać?? Sporo sklepów objeździłem i wszędzie mieli tylko piastę. Łożysko samo nie występuje. Na allegro też są tylko całe piasty. Możesz coś więcej napisać?
Wydaje mi sie ze lozysko mi wymienial ale bez piasty...zbiles mnie troche z tropu. W kazdym razie wymaina 80-90zl. Pamietam ze kupowal w IC i wzial SKF
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
hmm, sam już nie wiem. Na forum też jeden temat znalazłem i pisali że całą piastę się wymienia. Ale dzisiaj to rozebrałem i jest szansa wyjąć to łożysko z piasty. Tylko czemu w katalogach tył występuje tylko jako cała piasta i kosztuje od 260 w górę Z przodu jest samo łożysko i też nie jest tanie To te 80-90 zł Zakuwaty zapłaciłem za łożysko i robotę razem
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 19:53
Producent nie przewiduje wymiany samego łożyska tylnej piasty i podaje ,że nie jest dostępne w handlu - w przeciwieństwie do przodu i Zukowaty wymieniał pewnie z przodu.
Co do wymiany ( robocizny ) no to w moim przypadku to nic nie kosztuje, bo robię to sam A szczerze nie zapłaciłbym za to nawet 20 zł To jest 20 minut roboty z najprostszymi narzędziami. Tylko niestety piasta jest sama w sobie droga i tak myślę na obmyślenie sposobu obejścia tego. Może się uda. Postaram się wyjąć łożysko z piasty i dobrać coś w sklepie z łożyskami. Może akurat coś się trafi i będzie dobrze
Jesli rzeczywiscie lozysko jest w piascie odrazu to ja bym uwazal bo pewnie je tam wsadzili zeby magnesu nie zepsuc. Poszukac mozesz ale raczej zycze powodzenia bo nie widzialem takich wynalazkow.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Dobrze, że powiedziałeś, że tam jest magnes. Spytam się któregoś razu, może coś takiego gdzieś da się dostać. I pewnie dlatego przez ten magnes tak jak mówisz umieścili w piaście i dlatego to takie drogie
Kris, u mnie zapalał się bez względu na temperature aż walnął na stałe zawór wysokiego ciśnienia na pompie ABS na razie taka diagnoza z komputera bo jeszcze nie naprawiłem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Kris, u mnie zapalał się bez względu na temperature aż walnął na stałe zawór wysokiego ciśnienia na pompie ABS na razie taka diagnoza z komputera bo jeszcze nie naprawiłem
Czyli jak czujniki cos wyczują że jest nie tak, to jeśli się tak jeździ to padają kolejne elementy układu?? Masakra jakaś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak mi padło łożysko, siadła jedna osoba na tył i słuchała z której strony jest głośniej. Fakt, że szum jest dużo i ciężko dojść, ale dobre ucho mechanika i da sobie rade. Ja trafiłem bez problemu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum