Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Wyciek płynu wspomagania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Wyciek płynu wspomagania

Pompa wspomagania w R45 i R25 - te same?
Autor Wiadomość
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 15:33   [R45] Wyciek płynu wspomagania
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam.

Jakieś dwa, dwa i pół tygodnia temu pojawiła się plama pod autem, a w zbiorniku od wspomagania brakowało ok. 1/3 płynu. Przez te 2 tygodnie musiałem dolać mniej więcej 2L płynu. Wczoraj odstawiłem auto do mechanika, ten zdiagnozował uszkodzone przewody. Faktycznie były one cholernie mokre i poprzecierane (ze starości). Wczoraj mechanik wymienił przewody. Dziś rano... znów była świeżutka plama pod autem :( Odstawiłem auto ponownie, okazało się, że jest drugi wyciek, już z samej pompy. Auto odstawiłem o 8.30, mechanik zadzwonił koło 17 i powiedział, że trzeba kupić pompę. Zapytałem mechanika czy nie da się tego "naprawić", ten powiedział mi, że jak jest wyciek z pompy to nic się nie da z tym zrobić. Trochę się wkurzyłem, bo mógł to od razu zdiagnozować i być może nie musiałbym bulić 150zł za nowy przewód i jego wymianę, bo może wystarczyło wymienić same opaski uciskowe. Jutro mechanik ma się udać na poszukiwanie pompy wspomagania na zaprzyjaźnionym szrocie, ja również takowej szukam (wstawiłem ogłoszenie).

Pytanie: czy jeśli jest wyciek z pompy to od razu trzeba ją spisać na straty? (niestety nie znam szczegółów wycieku,nie wiem z której dokładnie części pompy cieknie).

[ Dodano: Pią Lut 18, 2011 15:33 ]
Czy pompa od R400/200 i R25 jest taka sama jak do R45?
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Lut 21, 2011 07:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 18, 2011 15:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 19:25   [R45] Pompa wspomagania w R45 i R25 - te same?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam.

Czy pompy wspomagania w R25 i R45 są takie same? Chodzi o pompę do silnika iDT. Znalazłem oznaczenie pompy z R25 (QVB101570), ale nie mogę wyszukać do R45...

[ Dodano: Pią Lut 18, 2011 19:25 ]
Znalazłem... Oznaczenie pompy w R45 to QVB101610. Pytanie brzmi: czym one się różnią?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 18, 2011 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 21:54   

Pompy wygladaja na takie same przynajmniej po numerach. Rozne numery czasem spowodowane sa zmiana producenta w czasie produkcji auta lub jak na tych stronach forma oferty sprzedazy.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001479
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003694
Poprostu inny numer dla oferty czesci regenerowanej, dla takie co musisz wyslac swoja stara pompe lub dla kompletnie nowej orginalnej itd.
Widac ze jest mala roznica jesli chodzi o metalowa rurke dla wersji z klima i bez ,ale tez numery sie pokrywaja dla R25/45, wiec jesli masz klime to szukaj od 25tki z klima.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 07:52   

PopaY, twoje tematy zostały scalone, nie musiałeś zakładać kolejnego tylko kontynuować poprzedni
 
 
szymek93 



Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: okolice Olsztyna

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 21:29   

Sory ze sie podpinam pod temat, ale nie bede zakładał nowego. Otóż dzisiaj padła mi pompa wspomagania, mocno cieknie i glosno pracuje. Orientuje sie ktos czy pompa od 414. 416 pasuje do 420 si?
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 22:34   

a w ktorym miejscu samochodu masz ta plame??
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 10:11   

Dziś dostałem pompę. Mają mi do końca dnia wymienić. Jak się okazało, moja pompa jest firmy HOBOURN i ma oznaczenie HE1205082/78. Ta, która do mnie przyjechała ma oznaczenie HE1205095/18, również tej samej firmy. Z początku byłem sceptycznie nastawiony, bo jednak jest inne oznaczenie. Sprzedawca zapewniał, że są takie same, zresztą jego pompa została wymontowana z takiego samego auta jak moje z tym, że z roku 2003. Faktycznie, pompy z wyglądu są identyczne, niczym się nie różnią. Tak więc, jeśli ktoś by musiał wymieniać to obie te pompy są takie same i śmiało można "wrzucić" obojętnie którą.
 
 
huzar 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 9
Skąd: Sędziszów



  Wysłany: Wto Lut 22, 2011 11:07   

Przepraszam że dopiero teraz piszę.

Około pół roku temu miałem przypadek "wycieku" z pompy wspomagania w R45 2.0 IDT 2000r.

Wszystko podobnie jak w opisanym przypadku, ale dlaczego od razu wymieniacie pompę??

Pompa wspomagania podlega jak najbardziej regeneracji. Problemem tych pomp jest ich korpus/obudowa która składa się z dwóch połówek wykonanych z różnych materiałów. Co za tym idzie pod wpływek zmian temperatury jedna część względem drugiej odkształca się tworząc wyciek.

Niestety nie mam teraz adresu przy sobie, ale wykonałem regenerację "od ręki" w zakładziku w Kielcach, ze sprawdzeniem pompy itd. za niecałe 100zł z roczną gwarancją na usługę.

pozdro


Zapomniałem dodać że pompę wyciągnąłem z auta sam cierpiąc wówczas na nadmiar wolnego czasu :cool:

I znalazłem namiary na warsztat:
Warsztat Samochodowo-Ślusarski Sławomir Węgrzyn
Adres: Robotnicza 10
Miasto: Kielce
Kod pocztowy: 25-558
Województwo: Świętokrzyskie
Telefon: 691259258
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 11:04   

Adres przyda się z pewnością. Ja szukałem czegoś takiego w Radomiu, z uwagi, że nie znalazłem to byłem zmuszony kupić "nową".

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 11:04 ]
Od dwóch dni zauważyłem wyraźną poprawę w działaniu wspomagania. Przy niskich prędkościach kierownica kręci się lżej niż poprzednio. Płyn w zbiorniczku nie "faluje" jak to było wcześniej. Jednakże cały czas kierownica nie odbija, tzn. przy niskich prędkościach, tak do 30km/h kierownica stoi w miejscu przy skręcie. Tak było cały czas, czy to ze starą czy z wymienioną pompą. Kierownica zaczyna odbicie jeśli nagle zacznę przyśpieszać. I tu pytanie: czy w Waszych R45 (iDT) również kierownica WCALE nie odbija w niskich prędkościach?

PeeS. w R620 kółko odbija aż miło.
 
 
slawomir626 



Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 1



Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 20:32   

huzar napisał/a:
Przepraszam że dopiero teraz piszę.

Około pół roku temu miałem przypadek "wycieku" z pompy wspomagania w R45 2.0 IDT 2000r.

Wszystko podobnie jak w opisanym przypadku, ale dlaczego od razu wymieniacie pompę??

Pompa wspomagania podlega jak najbardziej regeneracji. Problemem tych pomp jest ich korpus/obudowa która składa się z dwóch połówek wykonanych z różnych materiałów. Co za tym idzie pod wpływek zmian temperatury jedna część względem drugiej odkształca się tworząc wyciek.

Niestety nie mam teraz adresu przy sobie, ale wykonałem regenerację "od ręki" w zakładziku w Kielcach, ze sprawdzeniem pompy itd. za niecałe 100zł z roczną gwarancją na usługę.

pozdro


Zapomniałem dodać że pompę wyciągnąłem z auta sam cierpiąc wówczas na nadmiar wolnego czasu :cool:

I znalazłem namiary na warsztat:
Warsztat Samochodowo-Ślusarski Sławomir Węgrzyn
Adres: Robotnicza 10
Miasto: Kielce
Kod pocztowy: 25-558
Województwo: Świętokrzyskie
Telefon: 691259258





dzięki za dobry adres - gość jest rewelacyjny i nie drogi naprawdę godny polecenia . Mnie to kosztowało 560 zł wraz z wymianą na miejscu co trwało ok 3godziny i po kłopocie . szczerze nie polecam samodzielnych prób naprawy czy uszczelnienia ,bo bez zestawu naprawczego nie ma prawa działać . po mojej próbie uszczelnienia pompy okazało się że pompa zasysa powietrze pomimo starań dokładnego uszczelnienia sylikonem
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 04, 2014 18:07   

Odkopie kolejny stary temat w nadziei, ze ktos mi cos podpowie.
Rowniez mam problem z cieknaca pompa wspomagania, ale mam powazna watpliwosc czy probowac pchac sie w uzywki z Allegro, czy probowac ja regenerowac.
Jutro bede dzwonil pod wspomniany wyzej adres i popytam, ale w miedzyczasie szukalem uzywki i zauwazylem ze te do diesli chodza zazwyczaj w granicach 250-350 zl. Troche duzo, biorac pod uwage, ze nie mam zadnej pewnosci, ze po pol roku znowu nie zacznie cieknac...

Probowac regenerowac, czy od razu brac uzywke? Czy te uzywki faktycznie sa tak drogie, czy zle szukam? Szukalem pompy do R45 diesel, nowszej od mojej, czyli >2002 roku.

Update: dzwonilem dzisiaj pod podany wyzj numer do warsztatu w Kielcach, po regeneruje pompe tylko na miejscu, wraz z montazem i demontazem i koszt takiej regeneracji to 300-400zl.
Ja raczej zdecyduje sie na regeneracje, prawdopodonie gdzies we Wroclawiu, wysylkowo, z roczna gwarancja, 300 zl.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Momentalny wyciek płynu wspomagania i spryskiwaczy
michalzytnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Mar 13, 2016 19:08
Adrian
Brak nowych postów [420 Si] ile płynu do wspomagania ?
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 24, 2009 08:51
rtworek
Brak nowych postów [R45] Wyciek oleju od wspomagania
Remigiusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Lis 29, 2010 16:59
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Poziom płynu wspomagania kierownicy
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 30, 2008 14:34
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Wymiana Płynu Wspomagania
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Lut 18, 2012 20:33
Drwal85



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink