Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pęknięty wał korbowy - wymiana silnika czy wału?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pęknięty wał korbowy - wymiana silnika czy wału?
Autor Wiadomość
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



  Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:22   [R75] Pęknięty wał korbowy - wymiana silnika czy wału?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,

Jak w temacie, auto u mechanika...

Proszę o poradę, do wymieniany cały silnik, czy sugerujecie sam wał?

Koszty i tak będą niewąskie... :(

P.S. Czy komuś też się to kiedykolwiek przydarzyło, jaka mogła być przyczyna?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Sty 24, 2012 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:35   Re: [R'75]Pęknięty wał korbowy, wymiana silnika czy wału?

Bujo_Footbag napisał/a:
Witam,

Jak w temacie, auto u mechanika...

Proszę o poradę, do wymieniany cały silnik, czy sugerujecie sam wał?

Koszty i tak będą niewąskie... :(

P.S. Czy komuś też się to kiedykolwiek przydarzyło, jaka mogła być przyczyna?

Pozdrawiam


Takie są silniki BMW. Już się parę razy spotkałem z pękającymi wałami korbowymi w silnikach CDT i CDTi.
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:45   Re: [R'75]Pęknięty wał korbowy, wymiana silnika czy wału?

Tomi napisał/a:
Takie są silniki BMW. Już się parę razy spotkałem z pękającymi wałami korbowymi w silnikach CDT i CDTi.


Wielu ludzi chwaliło te silniki, auto mam dopiero 3 miesiące...

I jak problem wału został rozwiązany? Wymianą wału czy silnika?
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:47   

jezeli mial duzy przebieg obstawiam zuzycie czopow walu korbowego jezeli maly przebieg wade materialu walu proponuje wymiane na uzywke
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:47   

O większości przypadków, o których słyszałem wymieniane były całe silniki.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:52   

mam go 4 lata zero problemow z silnikiem
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:53   

wymieniasz silnik, chyba że jesteś maniakiem i masz kasę chęci i czas to rozkręcasz i wymieniasz przy okazji wszystko, wtedy koszta x3 :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:58   

Jak kupowałem miał 189 tys. ale przekręcany na 100%

Mechanik opiniował, że bezpieczniej będzie wymienić silnik bo oprócz wału zużyte są panewki [?] i coś jeszcze...

Raczej skusze się na cały silnik. Po wymianie coś jeszcze powinienem zrobić z autem żeby hulało jak natura chciała?

[ Dodano: Pon Gru 19, 2011 18:58 ]
Boncky napisał/a:
wymieniasz silnik, chyba że jesteś maniakiem i masz kasę chęci i czas to rozkręcasz i wymieniasz przy okazji wszystko, wtedy koszta x3 :)


Nie mam niczego z powyższych ;D

Chcę nim jeździć, bezurazowo :)
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:59   

dobry olej
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:00   

kalafior napisał/a:
dobry olej


Wymieniłem zaraz po kupnie, na półsyntetyk Mobil1. Filtr też...
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:02   

tez jezdze na takim
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:04   

Bujo_Footbag napisał/a:
kalafior napisał/a:
dobry olej


Wymieniłem zaraz po kupnie, na półsyntetyk Mobil1. Filtr też...


Wymieniaj olej częściej, niż to pokazuje "Inspection". Wydaje mi się, że optymalne dla oleju to 10-15kkm.
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:25   

witam ja mialem to samo kupiłem autko pojezidziłem 3 miesiace oczywiscie odrazu wymieniłem oleje itp. i z pozdrózy poslubnej wrocilem na lawecie znajomy mechanik mówił że w bardzo dziwnym miejscu pękł nigdy czegos takiego nie widzal ale najbardziej opłaca sie kupic silnik ja kupiłem praktycznie kkomletny niebyło tylko turbiny koszt 1600 a całość z tarcza sprzegła i dociskiem i płynami ok 3 tys i teraz juz 10 tys km i jest narazie dobrze, ale doczytalem sie w którejs z gazet ze tak bywa w tych silnikach
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:32   

instal20 napisał/a:
witam ja mialem to samo kupiłem autko pojezidziłem 3 miesiace oczywiscie odrazu wymieniłem oleje itp. i z pozdrózy poslubnej wrocilem na lawecie znajomy mechanik mówił że w bardzo dziwnym miejscu pękł nigdy czegos takiego nie widzal ale najbardziej opłaca sie kupic silnik ja kupiłem praktycznie kkomletny niebyło tylko turbiny koszt 1600 a całość z tarcza sprzegła i dociskiem i płynami ok 3 tys i teraz juz 10 tys km i jest narazie dobrze, ale doczytalem sie w którejs z gazet ze tak bywa w tych silnikach



Po wymianie silnika tarcze sprzęgła dociski itd też trzeba wymieniać? Muszę ciąć koszty, z tym że jesli będę musiał tez to ogarnąć, to to ogarnę..

PS dzięki wszystkim za pomoc!
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:47   

Bujo_Footbag napisał/a:


Po wymianie silnika tarcze sprzęgła dociski itd też trzeba wymieniać? Muszę ciąć koszty, z tym że jesli będę musiał tez to ogarnąć, to to ogarnę..

PS dzięki wszystkim za pomoc!


Masz wszystko na wierzchu. Jeśli jest zużyte, to aż grzech nie wymienić. Jeśli jest w dobrym stanie, to wymieniać nie trzeba.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:47   

kupujesz golasa i przekładasz wszystko z Twojego, zapewne wyjdzie że coś w Twoim tez już wymaga wymiany, własnie np: tarcza sprzęgła więc przy okazji wymieniasz, jeżeli zakładasz już jakieś koszta zrób je x2 i wtedy będą te realne :) nie zniechęcam Cię ale tak po prostu już jest:) Zgadzam się z Tomim co do wszystkiego w szczególności oleju :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:54   

Boncky napisał/a:
kupujesz golasa i przekładasz wszystko z Twojego, zapewne wyjdzie że coś w Twoim tez już wymaga wymiany, własnie np: tarcza sprzęgła więc przy okazji wymieniasz, jeżeli zakładasz już jakieś koszta zrób je x2 i wtedy będą te realne :) nie zniechęcam Cię ale tak po prostu już jest:) Zgadzam się z Tomim co do wszystkiego w szczególności oleju :)


Ok, dzięki! ;)
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 19:58   

no ogolnie dlatego ze juz sie konczyło a ze było na wierzchu to wymieniłem ale przejscia miałem z swiecami zarowymi bo mi sie ukruszyły potem trzebabyło rozkrecac głowice a ze wtryski nie chciały wyjsci to rombalismy pokrywe zaworów a taka to 500 zl i niema na rynku takiej porazka silnik załatwiłem w dwa dni a wymiana miesiac bo glupiej pokrywy nie było
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 20:04   

instal20 napisał/a:
no ogolnie dlatego ze juz sie konczyło a ze było na wierzchu to wymieniłem ale przejscia miałem z swiecami zarowymi bo mi sie ukruszyły potem trzebabyło rozkrecac głowice a ze wtryski nie chciały wyjsci to rombalismy pokrywe zaworów a taka to 500 zl i niema na rynku takiej porazka silnik załatwiłem w dwa dni a wymiana miesiac bo glupiej pokrywy nie było



to sobie spróbuj świece żarowe w Mercedesie A klasie wymienić albo najlepiej w Vaneo.. to pokochasz Rovera
_________________
Pamparampam
 
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 19:10   

Kupiłem w końcu silnik, wzięliśmy się za przekładanie i znowu problem...

Po demontarzu kolejnych części auta natrafiliśmy na pompe wtryskową(wysokiego ciśnienia). Może mi ktoś podpowiedzieć, tą pompę się jakoś potem ustawia, czy możemy ją bez problemu przełożyć z jednego silnika do drugiego? Ona na takim stożku jest...

Będę wdzięczny za wszystkie informację, auto jest rozebrane i nie wiem co dalej... :sad:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wał korbowy - pęknięty
instal20 Rover serii 75, MG ZT 23 Czw Lip 07, 2011 14:48
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] pękniety blok silnika
swiru1982 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 08, 2012 19:44
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Wał korbowy
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Mar 30, 2013 21:23
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
sir Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Sty 18, 2018 22:44
automechanik
Brak nowych postów [R75 1.8] - wymiana silnika na 1.8 z R45
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Mar 30, 2016 13:01
zetkaii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink