Wysłany: Czw Lut 09, 2012 12:53 [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam. mam problem z odpalaniem w dzisiejsze mrozy mojego ROVERka, problem tkwi w tym że po przekreceniu stacyji (zapala sie kontrolka od swiec) wydaje mi sie ze do świec nie dochodzi prąd bo nie ma żadnej róznicy czy podgrzeje je 2/3 razy czy od razu krece. świece były wymieniane jakiś czas temu wiec powinny być dobre.
Gdzie znajduje sie strownik który doprowadza prąd do świec??
Czy w kieszeni z bezpiecznikami znajduje sie bezpiecznik do sterownika świec??
prosze o pomoc..
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lut 09, 2012 13:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 12:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bezpiecznik od świec jest przy akumulatorze na błotniku w takim gnieździe siedzi, ma 50-60A
przekaźnik od świec jest na grodzi za filtrem paliwa, w sumie są tam trzy ale pierwszy od lewej jak stoisz przed maską jest właśnie od świec, sprawdź czy do jego gniazda dochodzi prąd właśnie z tego bezpiecznika
walczyłem z tym przedwczoraj w 400sdi tyle że nie swojej, auto nie odpalało a jak dałem bezpośrednio plus z akumulatora do świec na 15s to odpalał, winny był nadpalony bezpiecznik, miernik niby pokazywał że prąd do przekaźnika dochodził ale widocznie ginął pod obciążeniem świec, wizualnie bezpiecznik był cały
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 13:46 [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
ostatnio sprawdzałęm dotykajac koncówki świecy kablem z żarówką czy po przekreceniu stacyjki zapali sie...zero reakcji ...wiec wniosek taki ze prąd gdzieś musi sie gubić... teraz kwestia gdzie moze być przerwany przesył prądu .... 2 wyjścia - bezpiecznik lub sterownik Czy może być jeszcze z czym jakiś problem ze świece nieodpalają??
Świece są połączone szeregowo czy równolegle??
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 14:22 [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
ten czujnik ECU znajduje sie miedzy obudową silnika a filtrem powietrza??
Posprawdzam bezpieczniki, sterownik i ten czujnik i moze cos sie dowiem...co go boli
dzieki za parę wskazówek .
słychać jak pyka przekaźnik? znaczyło by że sterowanie ma
czujnik masz z lewej strony zaraz nad pompą wspomagania, dwupinowy, kostka wpięta od góry
ale to na bank nie wina tego czujnika
trzeba wykluczyć świece, daj plus na nie prosto z akumulatora przewodem na około 15-20s i odpalaj, jeśli zagada to szukamy dalej
ile masz świec? 3 czy 4?
mam 4 świece....tylko (3 sprawne) 4 znajduje sie za pompą wiec nie udało mi sie jej wymienic ale jesli 3 byly by sprawne to tylko by przy starcie nie równo odpalal ....
spróbuje na ostro dać prąd na świece i zobacze co sie bedzie dzialo...
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 20:30 [45 2,0itd] proffesor
u mojego roverka jak sprawdzałem prad zasilajacy swiece zaroweczką ,to sie okazało ,że świece grzeją również po odpaleniu autka jeszcze dobrą minute. Niewiem czy to normalne zjawisko ale póki co moja 45 fruwa
przepraszam ze tak pozno odpisuje ale byłem na wyjezdzie....
podałem bezpośrednio plusa na świece z aku na ok 15s i odpalil....(teraz a kazdym razem przed odpalaniem tak robie)..... Przekaznik pyka, bezpieczniki sprawne....
Pytanie... czy przekaznik moze być przepalony/nadpalony i niepodaje odpowiedniego prądu??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum