Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] zamarzająca ropa i sposoby na nią
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] zamarzająca ropa i sposoby na nią
Autor Wiadomość
gienek_gt 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Annopol



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 11:30   [R600] zamarzająca ropa i sposoby na nią
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witajcie drodzy użytkownicy!

Czytam forum i jak to w zimie wielu z nas z naszymi dieselkami ma podobny problem odnośnie zarówno odpalania jak i jazdy. I mnie on dopadł czyli brak mocy i jeżdżenie 40 na godzinę na piątym biegu, żeby zmniejszyć obroty by w ogóle jechać. Początkowo myślałem, że to przepływka, ale okazało się, że to filtr paliwa chciał iść już na emeryturę. Wymieniłem go, zrobiłem jazdę testową i autko poszło 130 bez proszenia się (nie chciałem bardziej katować). Pojechałem do pracy bez problemu, autko postało sobie przez drugą zmianę na siarczystym mrozie i znowu odmówiło posłuszeństwa. Ale nie szukałem przyczyn innych niż znowu zamarznięta ropa. Udało mi się jakoś dojechać na Statoila. Wlałem 2 litry benzyny i resztę do pełna dolałem ON (co ważne było ciepłe, ale niestety nie uszlachetnione) i spokojnie bez problemów wróciłem do domu (ok 50 km). Następnego dnia do pracy dojechałem bez problemów, ale autko znowu postało na mrozie i średnio nawet chciało gadać. Udało mi się na siłę wjechać na halę i wystarczyło, że autko postało w cieple 30 min i gadało bez problemu. Wybrałem się w podróż powrotną i znowu się zaczęło. Nawet ogrzewania nie mogłem włączyć, bo spadała mi temperatura silnika. Mam już tego trochę dość.
Kupiłem uszlachetniacz do diesli, ale nie wiem czy mogę go teraz wlać do baku gdy jest pełny i liczyć, że się wymiesza podczas jazdy.
A drugie o co chcę zapytać to czy jest możliwość zamontowania czegoś do podgrzewania silnika (i pozostałych elementów gdzie jest grzałka) coś na wzór aut w Skandynawii gdzie powszechne są budki z prądem. Nie wiem czy jest to w ogóle możliwe, a jeśli tak, to prosiłbym o instrukcję jak to zrobić. Przypuszczam nie tylko ja bym był tym zainteresowany.

Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Lut 11, 2012 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 03, 2012 11:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 21:51   

http://www.auto-swiat.pl/...nia-postojowego
http://www.intercars.com.pl/show_str.php?id=321
_________________
rom
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 22:07   

Dziwne że ci nie chce odpalać ja mam u siebie wlane ukraińskie paliwo, mało to w baku miałem tylko 5 litrów bo aktualnie jeżdżę innym autem.
Wsadziłem akumulator bo auto stało tydzień ( w tym mrozy po - 28 ) 6 sekund kręcenia rozrusznikiem i auto odpaliło trochę podymiło i porzucało silnikiem ( być może swiece bo grzałem świece 3 razy, albo może ropa już kiepska bo gruszki nie dawało rady zdusić ) i to wszystko.
Dzisiaj bez problemu roverkiem zrobilem 100 km. Dolałem dzisiaj 20 l i dodatek do ropy kleen flo diesel fuel conditioner myślę że roverek przetrzyma kolejny tydzień :)
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 22:09   

http://boruta.biz/grzalkidefa.html
_________________
rom
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 22:46   

wszystko fajnie .... tylko trzeba mieć dostęp do prądu ... a o to na parkingu pod blokiem raczej cieżko. Jak już to wolałbym zainwestować w webasto z opcją ogrzewania postojowego a nie tylko jako dogrzewacz silnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 23:02   

Niestety, stacje oszukują. BP Ultimate z 10% dodatkiem SKYYD, ciepłe (garaż 25 st.C przez 5h) wylane z filtra na grunt -20 st.C w ciągu 5 sec. robi się białe - parafina. Zatankowany pełny bak w dniu ze średnią temp -17 st. C. Wnioski? Chcesz być zdrowy przesiądź się na trampki albo benzynę.
 
 
Galli 




Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 25
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 12:08   

Mój też umarł, zatankowałem na Shell'u licząc że jednak dbają o jakość, dolałem uszlachetniacza bo strzeżonego-strzegą a i tak zamarzło wszystko, już nawet nowy aku nic tu nie pomaga, po prostu nie chcę odpalić, muszę go zaciągnąć do jakiegoś garażu żeby odtajał ...
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 17:54   

Mój sąsiad wlewa jakiś środek by nie wytrącała się parafina i denaturatu troszke dolewa
Problemów nie ma
Diesle o ile się nie myle mają podgrzewacz paliwa, może on wysiadł?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
marcin79 



Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: biała podlaska



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 18:15   

Witam.10% benzyny na zbiornik ropy i będzie ok.pozdrawiam
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:39   

KRYS napisał/a:
Diesle o ile się nie myle mają podgrzewacz paliwa, może on wysiadł?

Mylisz się, taki wynalazek trzeba sobie samemu zamontować :wink:

Co do zamarzającego oleju napędowego (wytrącaniu parafiny), to ja zawsze dolewam 1.5 litra Pb98 i dodatek do ON, wszystko na cały bak paliwa.
Podstawa to, wymiana przed zimą filtra i przy takich temperaturach utrzymywać wysoki stan paliwa w baku.
Mój cały czas stoi pod chmurką i przy -24 nie miałem jeszcze problemów :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Matheeo 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Stalowa Wola

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 11, 2012 00:49   

Miałem podobny problem.
Rozwiązanie było proste ale niestety drogie wymieniłem całe paliwo na Diesel Gold ze stacji Statoil.
Tylko u mnie problem polegał na tym że zatrzymywało się po niecałych 2 km albo gasło po niedługim czasie pracy na wolnych obrotach.
Po wymianie wszystko w porządku ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Sposoby konserwacji anteny elektrycznej
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Gru 15, 2009 13:20
Mayson
Brak nowych postów [R620] Cieknie ropa ze zbiornika
irecki26 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lip 01, 2009 19:26
funfel
Brak nowych postów [R620] Cieknie ropa, prawdopodobnie z pompy
lucrah Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lip 04, 2013 22:22
janekwnook
Brak nowych postów [r620] Pompa cieknie ROPA!!! PILNE!!!!
jackas5 Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lut 21, 2012 12:49
szoso
Brak nowych postów [620DI] Nadmiar oleju w sileniku lub ropa w oleju
kataklysm Rover serii 600, Honda Accord 8 Pon Kwi 07, 2014 01:14
kataklysm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink