Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Przejrzałem multum tematów i niestety wszystko odnosiły się do pilotów na dwa przyciski.
Posiadam hondę accord z 1997 1,8 iLS czyli jak kto woli rover 618.
Samochód ma fabryczny immobiliser wyłączany kluczykiem (chip w kluczyku) i centralny zamek z kluczyka.
Fabrycznie była koło szyberdachu czujka podczerwieni marki Valeo o numerach G104 391C IW oraz G115 116E IW.
Zatem dokupiłem jednoprzyciskowego pilota marki Valeo z numerami G104 391C IW, z marszu wymieniłem baterie i za pomocą aparatu sprawdziłem czy wysyła sygnał.
Pilot jest zdrowy. Czujka również. Wszystko sprawdziłem według manuala Hondy Accord CC7/CE7. W momencie jak naciskam przycisk pilota na czujce pojawia sie napięcie rzędu 0,35-1V. Czyli idealnie tak jak w książce.
Jednak auto się nie zamyka ani nie otwiera z pilota.
Myślałem że trzeba mu przeprowadzić jakiś proces adaptacji albo kalibracji.
Próbowałem już 4 naciśnięcia guzika po zmianie baterii. I sprawdzałem procedury z Accord 6 generacji. i pare innych nasuniętych przez kolegów.
Myślę że jesteście w stanie mi pomóc i powiedzieć co mam robić.
Z góry dzięki za pomoc. Mam nadzieje że podałem wszystkie niezbędne informacje
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 16, 2012 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 21:03
Prawie na pewno pilot IR jest pilotem stało kodowym. Kod wysyłany przez twój dokupiony pilot nie zgadzają się z kodem zapisanym w alarmie. nie jesteś w stanie zmienić tego kodu poprzez 4-ro krotne przyciśnięcie przycisku pilota - to było by zbyt proste.
Może jakiś sprytny elektronik-zapaleniec był by w stanie zgrać to wszystko tym bardziej że jeśli twoja centralka alarmu jest w metalowej obudowie (a zazwyczaj takie były przy pilotach IR) to jest tam możliwość dobrania się do pamięci i zapisanych w niej danych.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 21:35
prościej - ale dla elektronika-zapaleńca to jest niezłe wyzwanie, a dla właściciela auta szansa na pełną funkcjonalność alarmu (dokładana centralka nie aktywuje ochrony wnętrza (czujki ultardźwiękowe nie działają).
Ja bym podszedł inną drogą dołożył pełny alarm a oryginalny alarm wykorzystał jako sterownik zamka centralnego...
ale przecież u nas wystarczy tylko centralke wymienić, wywalić stara i podłączyć nową. I mamy nowe piloty na radiówkę, można też sterować centralnym zamkiem a i czujnik ultradźwiękowy się da podłączyć. Było gdzieś na forum zresztą, ja sam mam uniwersalny alarm, i wszystko smiga az miło
Może wyjdę na bardzo staroświeckiego...
Ale mnie strasznie jara OEM to co jest oryginalne powoduje u mnie ślinotok bo centralka alarmu uniwersalnego leży w domu... wraz z pilotami... tylko że miałem możliwość nabyć pilot... teraz kolega zaoferował zamianę odbiornika... 1 za 1 i będę próbował wtedy to dogadać... jeśli nie, to jest jeden oszołom który mógłby spróbować to zrobić... ale jak odczytać kod z pilota? gosć będzie wiedział sam?
a możesz podać jakiś link który tłumaczy co to jest T4? jak się domyślam pewnie jakiś programator...
Zrobi to typek od dorabiania kluczy?
Czy szukać innego czarodzieja?
droga jest taka impreza?
na śląsku miewają takie czary?
Testbook T4, to komputer diagnostyczny. Wątpię żeby ktoś kto zajmuje się dorabianiem kluczy ogarnie sprawę, musisz raczej poszukać jakiegoś kumatego typka, nie wiem czy na śląsku ktoś ma T4, bo w całej Polsce jest ich bardzo mało, u nas na pomorzu np tylko jeden chyba. Na stronie klibowej jst lista polecanych warsztatów, może tam znajdziesz kogoś w Twojej okolicy
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 21, 2012 21:05
Kiedyś gadałem z magikiem który wygrał walkę z tym zestawem (pilot IR i centralka) w H.Accord. Jeśli dobrze kojarzę mówił coś że w centralce niezbędne dane są zawarte w pamięci która jest pamięcią zewnętrzną mikrokontrolera (oddzielny układ scalony) kwestia interpretacji danych... Czyli z centralki odczytać się da (czyli i da się zapisać... kwestia programatora lub wymiany kostki pamięci).
Dane z pilota tez da się odczytać - to widziałem na własne oczy jak kuzyn dorabiał sobie pilot do bramy parkingowej (właśnie z pilotem IR). Potrzebny był sam pilot jako źródło danych oraz płyta z złączem Irda i sam odbiornik podłączany do tego portu (kiedyś dość popularne, wykorzystywane do sterowania odtwarzaczem divx ...). Kuzyn znalazł jakiś programik który udawał oscyloskop a dane mógł pobierać np z portu irda - jedno przyciśniecie pilota i mamy zarejestrowany sygnał
Na około ale da się bez T4
Ciekawe czy w serwisach Hondy nie mają do tego jakiegoś sprzętu?
Ja ściągnąłem sobie książkę z rovera 600 i wynika że serwisy rover potrafią to zrobić. Tylko nie wiem ile za taką usługę mogą mi zaśpiewać bo to też jest słowo klucz: "cena".
Kolega wyśle mi odbiornik z którym pracował ten pilot. Zobaczymy czy to zagada. Chciałbym xD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum