Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:15 [R400] Płyn chłodniczy(borygo) raz bierze raz nie, co robić?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
witam otoz ostatnio mialem dosc dziwne zjawisko w zbiorniczu wyrownawczym plynu chlodzacego mialem plynu prawie max po przejechaniu 100 km mialem juz polowe nastepnnego dnia uzupełniłem do max przejechalem 50 km i jest ok.Zauważyłem ze jezeli jade trasa to i caly czas np 100 km/h to plynu nie bierze a kiedy jezdze po miescie w korkach co chwile trzeba hamowac ruszac itd to bierze mi plyn tak mi sie wydaje .Pozatym pod korkiem oleju mam "maslo" mysle ze to winna tego ze rano odworze zone do pracy jakies "1km" takze z tego co wyczytalem moze to byc od zimna ".na silniku pojawily mi sie biale plamy z tego co mi sie wydaje to moglo wydmuchac uszczelke w kolektorze ssacym?
Ostatnio zmieniony przez tronsek Nie Lut 19, 2012 15:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pablo773, przestudiuj parę tematów o HGF i znajdziesz odpowiedź na swoje pytania.
w trasie w układzie chłodzącym nie ma aż takiego ciśnienia jak w korkach więc dlatego wtedy bardziej wycieka.
pablo773 napisał/a:
.Pozatym pod korkiem oleju mam "maslo" mysle ze to winna tego ze rano odworze zone do pracy jakies "1km" takze z tego co wyczytalem moze to byc od zimna "
Jeśli chodzi o masło to jeśli jest go minimalne ilości to można zbagatelizować, jeśli na bagnecie masz to samo to zainteresuj się tym.
nie zaowazylem wycieku ogrzewanie w aucie jest ok czy jest mozliwe kiedy uszczelka na kolektorze ssacm jest wydmuchana to w jakis sposob plyn chlodzacy "wyparowuje"? mam bialky nalot na silniku i na niektorych elementach pod maska np na zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 18:42
U mnie też wycieka płyn chłodniczy. Na początku nie był absolutnie żadnych wycieków i miałem obawy, że to HGF (uszczelka pod głowicą) ale dolewałem przez kilka tygodni i w końcu wyciek się pojawił pod uszczelką kolektora ssącego.
Płyn wycieka a kiedy tylko uruchomisz silnik, podnieś maskę i jak zobaczysz dymek to to jest oznaka, że wycieka.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Trójnikach, to takie części które rozgałęziają układ chłodzenia gdy podpina sie reduktor.
Jak są plastikowe to prawie często ciekną (ja nie widziałem auta w którym by nie ciekły).
W Roverze z tego co pamietam miałem dokładnie tak jak piszesz - przez tydzien mogło być ok, a potem uciekała większa ilość płynu.
Trójniki można wymienić na metalowe i jest z nimi spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum