Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
witam,
może mi ktoś podpowiedzieć co jest przyczyną zapalania się kontrolki TC i samochodzika na pochylni?! zapalają się co jakiś czas gdy nacisnę pedał hamulca! i swiecą się do czasu...kiedy nacisne szybko parę razy na hamulec (pulsacyjnie), wtedy gasną!? Taka sytuacja miałą miejsce 1-2 razy na dzień podczas jazdy lecz teraz z biegiem czasu sytuacja nasila się i świecą te kontrolki coraz częściej?! a mnie wk...że muszę "pykać" na hamulec żeby je zgasić.
Czy pada jakiś czujnik ? co robić ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 19:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mogę tą wtyczkę jakoś rozpiąć bezinwazyjnie? i nie spier....niczego? bo z elektroniką to już nie chciałbym zadzierać co z nią zrobić? potraktować jakimś środkiem do wypierania wilgoci z elektroniki?
WD to nie zbyt dobry pomysl, ni ndaje się do tego typu rzeczy. jeślu juz coś tam psukać to spacjalny preparat do złąz elektrycnych, w każdymsklepie motoryzacyjnym takie cos dostaniesz
jeślu juz coś tam psukać to spacjalny preparat do złąz elektrycnych, w każdymsklepie motoryzacyjnym takie cos dostaniesz
Nazywa się KONTAKT
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
bo TC i zjazdowy są powiązane z ABS i hamulcami, światłem stopu i jeszcze tam z czymś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
wiecie co ? ogólnie nie wiem jak można wpaść na czujnik stopu...(już bardziej bym był za czujnikiem położenia pedału stopu(jakby był taki)dla tych co napiszą że są czujniki położenia, to tak ale pedału sprzęgła i gazu...)
a co z czujnikiem żyroskopowym, który akurat jest dość awaryjny
czyjnik żyroskopowy znajduje się koło "wajchy" od hamulca ręcznego, pod obudową tunelu.
a co z czujnikiem żyroskopowym, który akurat jest dość awaryjny
czyjnik żyroskopowy znajduje się koło "wajchy" od hamulca ręcznego, pod obudową tunelu.
O a to dla mnie nowość jakoś do tond nie słyszałem o takim czujniku , jeżdżę już od dość dawna z świecącą się kontrolką HDC i jedyne co pokazał kiedyś komputer to błąd czujnika w skrzyni ale wymiana obydwóch czujników 1 i wstecznego biegu kontrolka i tak się zaświeciła .
Czy frelek z 2000 r. też takowy czujnik ma ?
Jutro sprawdzę czy w moim taki czujnik się znajduję Pozdrawiam
win32 [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 23:24
Czujniki żyroskopowe są tylko w nowszych wersjach FL od 2001 (z nowszym modelem ABS) rocznika z ECU abs na pompie zamiast po siedzeniem.
"czujnik stopu" - czyli potocznie włącznik świateł stop znajdujący się nad pedałem w starszych rocznikach/obok pedału w nowszych.
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 00:24 ]
AAND napisał/a:
wiecie co ? ogólnie nie wiem jak można wpaść na czujnik stopu...(już bardziej bym był za czujnikiem położenia pedału stopu(jakby był taki)dla tych co napiszą że są czujniki położenia, to tak ale pedału sprzęgła i gazu...)
Wiesz, lekko mijasz się z rzeczywistością...
A co twoim zdaniem uruchamia światła stopu ? przy pedale masz właśnie krańcówkę która po wciśnięciu pedału powoduje świecenie świateł. Nazywa się nawet "Stop light switch" - to jest mechaniczny włącznik świateł stop
czujnik położenia pedału hamulca też jest (są oba)- tuż nad nim. I nazywa się "sensor brake pedal". To z kolei czujnik Halla przekazujący do innych ECU informacje o położeniu pedału hamulca.
Wszystko widać jak się zagłębicie w Rave.
W rocznikach od 2001r krańcówka przy pedale hamulca jest jak by 2 sekcyjna.
Wyjście z tego co pamiętam ma 3 piny i w zależności od siły wciśnięcia pedału hamulca pojawia się styk między poszczególnymi pinami.
Trzpień tej krańcówki jest jakby ząbkowany i dość częstą wadą Freelandera jest przeskoczenie tego trzpienia na ząbkach które powoduje stałe zwarcie na 1 sekcji.
Sam miałem podobny problem.
HDC automatycznie się odłącza podczas zjazdu i podjazdu jeśli wykryje zwarte styki już na 1 sekcji.
Druga sekcja uruchamia światła stopu.
Macie o tym nawet napisane w instrukcji użytkowania auta że nawet lekkie naciśniecie na pedał hamulca powoduje odłączenie systemu HDC.
witam,
wreszcie dzisiaj miałem troche czasu i zajrzałem na te...wtyczki lecz tak naprawde to nie wiem która to w końcu odpowiada za to świecenie TC ,psikłem KONTAKTEM na te które dałem rade wyciągnąć i tyle.
Przy okazji zapytam o jedną z nich gdyż...za pedałem hamulca była taka duża wtyczka którą po obruceniu o 1/4 obrotu wyciągłem z otworu w uchwycie z blachy i w tym elemencie/wtyczce wystawał trzpień/bolec który można było wciskać, moja ciekawość zdecydowała że leciutko powciskałem ten bolec a potem z większym naciskiem wcisnełęm go bardziej i coś "przeskoczyło/pstrykło" a bolec wcisnął się głębiej i już tak pozostał!? chciałem go wyciągnąć do poprzedniej pozycji lecz nie chciał wyjść?! Nie miałem czym zrobić zdjęcia bo może łatwiej było by mi wytłumaczyć o którą część mi chodzi, lecz mam nadzieję że fachowcy mi podpowiedzą
Nie wiem za co on odpowiada i czy powróci do poprzedniej pozycji?
No właśnie chodzi mi o ten bolec na tym fajkowym czujniku.
Jak głębiej wskoczy to potrafi wygenerować ten błąd.
Kombinerki kolego i za bolec pociągnąć (ale bez przesady) i powinien wyskoczyć.
SyntaX ty to jesteś GOŚĆ! zawsze można na Ciebie liczyć! a powiedz mi jeszcze czy może pisknąć jakimś smarem w ten bolec? czy tylko go wyciągnąć? i dlaczego on pozostaje/zacina się?
Dzięki raz je szcze za podpowiedzi
Nie smaruj WD40.
Tam jest inny gęściejszy rodzaj smaru z dodatkami silikonowymi.
Nic tam nie psikaj.
Po prostu wysuń ten trzpień odłącz na dłużej akumulator i zobacz czy kontrolki TC zgasły po ponownym podłączeniu.
Ten typ tak ma.
niewiem czy kolegi nie wprowadzacie w błąd, przynajmniej u mnie jest dwa czujniki przy pedale hamulca
ten z trzpieniem u mnie odpowiada za swiatla stop, a drugi bez trzpienia - taki sam jak przy pedale gazu, odpowiada za kontrole trakcji i swiecenie kontrolek
Przecież oba trzeba sprawdzić.
One są ze sobą połączone i tak jak pisałem są 2 sekcje skoku na tym fajkowym czujniku.
Na 1 sekcji sygnał jest podawany też na ten drugi czujnik.
Zobacz sobie jak wypniesz czujnik.
Jak podepniesz multimetr to czujnik ma 3 piny ten fajkowy i zobaczysz że w zależności od siły wciśnięcia impuls przechodzi między sekcjami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum