Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Sterowanie silnika VVC 160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Sterowanie silnika VVC 160
Autor Wiadomość
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:34   [MG ZR 160] Sterowanie silnika VVC 160
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Mam dawcę mg zr 160 z 2004 r i chciałbym się dowiedzieć co konkretnie z elektroniki muszę od niego zakupić, aby uruchomić silnik VVC 160 KM w innym samochodzie?
na pewno wiązka przewodów silnika, sterownik silnika, sterownik immo, pętla immo+kluczyk i pilot.
co jeszcze? jak w tym samochodzie jest rozwiązana komunikacja z pilotem? czy jest jakiś dodatkowy moduł? (body unit control?)
kolejne pytanie to odnośnie pracy tego sterownika silnik bez komunikacji z innymi sterownikami?
czy czasem nie będzie przechodził do trybu serwisowego?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:37   

wiązka, kompletny zestaw ecu + imo + pilot, jest dodatkowy moduł a i owszem ale to się kupuje w komplecie przeważnie - a masz resztę osprzetu do silnika? sciagnij sobie RAVE z naszej strony tam masz wszystko opisane. Pytanie jeszcze czy to jest mems3 czy starszy (cewki u góry?) - w starszych można łatwo wywalić ten imo raz na zawsze.

Tu masz rozpiske czujników też na szybko:

http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm

i jak to działa:

http://www.mgfcar.de/libr..._VVC_MEMS_3.htm

Odnośnie ostatniej części to tak będzie łapał błędy. A jakie i jak silnik będzie pracował to już zależy czego nie wepniesz - ogólnie to musi być dograna elektryka i wtedy te auta jeżdżą dobrze dopiero :)
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:55   

Bumelant napisał/a:
wiązka, kompletny zestaw ecu + imo + pilot, jest dodatkowy moduł a i owszem ale to się kupuje w komplecie przeważnie - a masz resztę osprzetu do silnika? sciagnij sobie RAVE z naszej strony tam masz wszystko opisane. Pytanie jeszcze czy to jest mems3 czy starszy (cewki u góry?) - w starszych można łatwo wywalić ten imo raz na zawsze.
Tu masz rozpiske czujników też na szybko:
http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Odnośnie ostatniej części to tak będzie łapał błędy. A jakie i jak silnik będzie pracował to już zależy czego nie wepniesz - ogólnie to musi być dograna elektryka i wtedy te auta jeżdżą dobrze dopiero :)

dzieki za szybką odpowiedź. pobrałem sobie ten materiał z waszego forum. ale wydaje mi się, ze jest to schemat dla starszych wozów. mój dawca to rocznik 2004 lub nawet 2005. napewno ma magistrale CAN, a na tamtych schematach nic o tej magistrali nie było wspomniane,
Źle mnie zrozumiałeś jeśli chodzi o poprawną pracę silnika. miałem na myśli to czy sterownik silnika będzie poprawnie pracował pomimo braku komunikacji z innymi sterownikami, które zostaną u dawcy na złomie.
dalej nie wiem czy oprócz sterownika immo musze pobrać jakiś kolejny moduł ( komfortu?) chyba w roverze zwie się body unit control.
Na tym schemacie było narysowane że funkcje immo realizuje ECU-ALARM(D111) ale nie mogę odszukać informacji jaki moduł się łączy z pilotem. być moze to element, który jest oznaczony jako ECU-MULTI FUNCTION (D130) ? z schematu wygląda to jak sterownik zamka centralnego, ale nie mam co do tego pewności.
sprzedawca częsci sie na tym nie zna. ja też nie wiem jak to jest w roverze realizowane, stąd moje pytanie
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 28, 2012 15:19   

Nie wydaje mi się, że jest tam CAN ale nie będe się kłócić - z tego co mi wiadomo to w 75 jest. Masz normalnie mems3 tak samo jak ja tylko masz nowsze immo i inny pilot (jajko) - prawdpodpobnie taki jak w ZR 160 MK2 ma marcinmarcin. Skontaktuj się najlepiej z użytkownikiem PHJOWI to Ci wszystko wyjaśni najszybciej i najlepiej - jest to bardzo dobry fachowiec w temacie elektryki w tych autach i bezproblemu Cię nakieruje telefonicznie. (Poszedł PW z namiarem) Pozdr!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Sterowanie radiem
firefighter Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 12, 2008 12:56
giewu
Brak nowych postów [R25] sterowanie elektroniczne cewki
macku667 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 02, 2013 16:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R214 1.4 8V '98] Pytanie o sterowanie sprzęgłem
wuszumaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Kwi 29, 2008 23:31
wuszumaster
Brak nowych postów [MG ZR160] Sterowanie przepustnica wydechu
dawidd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Lis 16, 2020 17:20
dawidd
Brak nowych postów [R25] 1.8 vvc sterowanie zmiennymi fazami rozrządu
matig Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Cze 06, 2012 18:08
Rademenez_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink