Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Branie oleju i dziwne szarpanie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Branie oleju i dziwne szarpanie.
Autor Wiadomość
Szakal 



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Wieluń



  Wysłany: Nie Mar 11, 2012 10:50   [MG ZR] Branie oleju i dziwne szarpanie.
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witam

Chciałbym się was poradzić co do dwóch kwestii. Mianowicie mój mg zr po remoncie rozrządu i wymianie uszczelki po przejechaniu 4 tyś. kilometrów spalił około 1.5l oleju. Wcześniej tak się nie działo więc mam pytanie czy może wiecie co może się dziać? Silnik jest czysty nie widać na nim żadnych zacieków więc olej musiał zostać spalony. Druga sprawa jest taka, że silnik tak jakby się dławił w zakresie do 2000 obrotów. Samochód czasem zgaśnie jak mu nie dodam gazu a czasem nie gaśnie tylko przez chwile nie ma w ogóle mocy i nagle zaczyna pracować normalnie i wszystko wraca do normy. Wiem, że grzałka od sondy lambda jest uszkodzona. Moje pytanie jest takie czy to jest wina sondy czy może też być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez Szakal Pon Mar 12, 2012 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 11, 2012 10:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 11:13   

Szakal napisał/a:
Mianowicie mój mg zr po remoncie rozrządu i wymianie uszczelki po przejechaniu 4 tyś. kilometrów spalił około 1.5l oleju.

Oleju w płynie chłodniczym nie masz ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 11, 2012 11:26   

Pewnie spartolona naprawa. U mnie na 8 tys. km dolewam ćwiartkę do pół litra góra. Sonda do sprawdzenia też. Po hgf to przeważnie jak płynem podleje to już nie działa dobrze.

http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html
 
 
Szakal 



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 11:33   

Witam

Sondy sam nie sprawdzałem bo za bardzo nie wiem jak się do tej kostki zabrać. I trochę mało czasu mam teraz. Ale zrobił to mechanik i twierdzi, że jest do wymiany. Do tego jeszcze świeci się lampka check engine i po podłączeniu do komputera wywala błąd sondy. Także sądzę, że jest to prawda. A co do oleju to zaglądałem do zbiorniczka z płynem ale za bardzo nie wiem jakby miał wyglądać ten olej w tym płynie. Jakieś wskazówki? I czy jest w ogóle taka możliwość żeby ten silnik brał tyle oleju?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 12:06   

Szakal napisał/a:
Do tego jeszcze świeci się lampka check engine i po podłączeniu do komputera wywala błąd sondy.

której, bo masz dwie :D
Szakal napisał/a:
A co do oleju to zaglądałem do zbiorniczka z płynem ale za bardzo nie wiem jakby miał wyglądać ten olej w tym płynie. Jakieś wskazówki?

majonez zamiast płynu chłodniczego i podwyższony poziom płynu
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 12, 2012 12:22   

 
 
Szakal 



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 13:08   

Ciufa napisał/a:
której, bo masz dwie

Wywala błąd tej sondy bliżej silnika. Jak to powiedział mechanik tej pierwszej.
Z tego zdjęcia i opisów wnioskuje, że nie ma oleju w płynie chłodniczym. Także trzeba szukać innej przyczyny.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 13:31   

Szakal, sprawdź czy nie masz u siebie tych objawów. :grin:
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 12, 2012 14:35   

No dobra czyli sonda regulacyjna do wymiany - szukaj z NTK / NGK - mnie udało się zakupić nówkę w cenie 199pln na miejscu w Krakowie rok temu symbol NGK NTK OZA527-E9 (działa perfekt) - jak nie to BOSCH 0 258 006 127 - orginał Roverovski ma symbol MHK100840 ale cena trochę zaporowa.
 
 
Szakal 



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 20:35   

Bumelant napisał/a:
No dobra czyli sonda regulacyjna do wymiany

Okay poszukam zobaczę co znajdę.

leszczu napisał/a:
Szakal, sprawdź czy nie masz u siebie tych objawów.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

Co do objawów to znalazłem małą plamę płynu chłodniczego pod samochodem i teraz leży pod nim talerz i zobaczymy czy to to czy przypadek. Trochę kopcił więc to też można odhaczyć. Zobaczę jeszcze dokładnie czy to jest wyciek czy nie jak rano zajrzę pod samochód.
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 12, 2012 20:41   

A jaki kolor tego kopcenia?
 
 
Szakal 



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Wieluń



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 11:27   

Biały taki dym leciał dość obficie.
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 13, 2012 12:10   

No to niestety - wszystko wskazuje na spartoloną naprawę uszczelki. Niestety nie każdy mechanior potrafi to zrobić porządnie. Trzeba mieć "w łapach" :mrgreen:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 15:08   

Szakal napisał/a:
Biały taki dym leciał dość obficie.

Ogólnie u nas dużo wody w układzie wydechowym się zbiera, wiec może to być para wodna. :wink:
Bumelant napisał/a:
No to niestety - wszystko wskazuje na spartoloną naprawę uszczelki.

Niekoniecznie, bo może też puszczać uszczelka kolektora ssącego, ale to mało prawdopodobne przy metalowym kolektorze. Szakal, musisz dokładnie zlokalizować skąd ucieka ci płyn.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Szakal 



Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 8
Skąd: Wieluń



Wysłany: Czw Mar 15, 2012 21:26   

leszczu napisał/a:
musisz dokładnie zlokalizować skąd ucieka ci płyn.

Ciężko mi coś samemu stwierdzić. Mam do was pytanie czy może nie znacie kogoś we Wrocławiu kto by się zajmował MG i Roverami żebym mógł podjechać do niego i przedstawić swoje problemy? Taki ktoś kogo znacie i polecacie?
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 16, 2012 09:27   

Jest bardzo dobry fachowiec PHJOWI - Nowe Miasto nad Wartą - masz też nie tak strasznie daleko. Ja bym tam uderzał. I dobry mechanik i świetny elektryk. Pozdr!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 97r] Metaliczne stuki i branie oleju
crezykrk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Mar 12, 2008 19:44
sTERYD
Brak nowych postów [R25] 1,8 VVC szarpanie i dziwne zachowanie TPS
Markzo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sie 09, 2017 21:29
Markzo
Brak nowych postów [MG ZR] dziwne szarpanie na niskich obrotach
bartbuks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 31, 2012 11:13
rovek
Brak nowych postów [R 214 Si 97r] Dziwne szarpanie do przodu a do tyłu nie.
pol82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Paź 03, 2009 13:13
pol82
Brak nowych postów [R25] Kontrolka oleju (dziwne zachowanie)
maciek73 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lut 06, 2012 16:02
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink