Wysłany: Pon Mar 05, 2012 10:34 [R214] Wymiana silnika i skrzyni z R200
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam. Byłem dzisiaj na auto złomie po przełącznik zespolony (3 z rzędu) i zobaczyłem roverka 200 po dzwonie z przodu. Zajrzałem do środka a tam 115 tysięcy przejechane. Pod maską wszystko się błyszczy więc samochodzik ma mały przebieg i widać, że zadbany. I tak pomyślałem żeby może kupić silnik i skrzynie do mojego Rover 214, 1,4 1997 16v. Moj silnik w prawdzie chodzi ale niebawem bedzie nastepny hgf i pobiera sobie olej. Skrzynia działa ale poszła zębatka od prędkościomierza i i tak muszę ją wymienić. Pytanie do kolegów: Czy silnik i skrzynia z R 200 podeszły by do mojego 214??
Ostatnio zmieniony przez mysiak6 Wto Mar 06, 2012 12:57, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 10:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzięki za szybką odpowiedź. no tutaj zaczyna się problem bo nie wiem jak to sprawdzić. Na tylnej klapie jest napis Rover 200 i tyle. Może tabliczka przy drzwiach więcej powie?? Na złomie pracownicy oczywiście nie znają szczegółów więc od nich się nie dowiem. Gdyby to było 214 to bym wiedział jaki to silnik a tak to ciężej określić jaki to silnik. Co gorsza nawet nie wiem jakie silniki występują w serii 200
P.S. Czy istnieje szansa, że w takim rozbitku ten silnik może być jakoś uszkodzony ( Uszkodzenia mechaniczne, przegrzanie itp )
Skoro po dzwonie , to raczej nie wylądował na nim przez zatarty silnik. Chyba ,że dzwon był lekki, chłodnica lub miska olejowa padła i zanim gościu dojechał do domu to silnik sie ugotował lub zatarł i dlatego zezłomował go.
ArO, to juz trzeba do konstruktorów pisać czmu k-seria jest tak podatna na hgf Silnik może i miec 20 tys przejechane a leżał zalany 5 miesiecy płynami a po odpaleniu w przeciagu niecalego miesiaca hgf. Parcieją uszczelki osad w układzie chłodzenia i wychodzą kwiatki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dziękuję za odpowiedzi. Tak gwarancja jest na 7 dni, że niby jak coś nie tak przy zakładaniu to oddają kasę i silnik do zwrotu. Dzwon był dość konkretny bo silnik przesunęło do tyłu. Przyjrzałem się temu bliżej i w miejscu gdzie przeważnie leci z pod uszczelki jest mokro i czarno ale i tak jest na alternatorze np i nie wiadomo czy sie pobrudziło przy wypadku czy był HGF. Nawet gdyby byl ten HGF to stan licznika ok 115 kilometrow jest kuszący. Jeszcze bardziej kusząca jest cena - 700 zł za silnik plus skrzynię w komplecie. Bardzo proszę o pomoc w zbadaniu pojemności tego silnika. Po osłonie od rozrządu widać, że to raczej 16 v bo osłona jest szeroka przy głowicy wiec raczej są tam dwa wałki. Do tego auto miało klimę bo są dwie pogięte chłodnice i przewody od klimy. No i ciągle zastanawia mnie czy ten silnik i skrzynia będą pasować. Proszę o pomoc. Nie to, że bym popędzał broń Boże ale czas ucieka i nie chciałbym zeby mi go ktoś sprzątnął z przed nosa
Wyglada jak Twoj 1.4? Jesli tak to moze byc to 1.6 albo 1.4 innej chyba mozliwosci nie ma, a z tego co wiem to prawdopodobnie wchodzi bez problemow. Dobrze mowie?
Immo jest ale byłby wymieniony komputer centralka od zamka i pilot do tego komputerka. Tylko musiałbym po całym zabiegu zdobyć nowy kod do immo w razie czego. Wiec koło zostało by nowe. Ale czy kolo ma coś na pewno wspólnego z immo??
Jak mam sprawdzić nr VIN?? Podać tutaj na forum numery obu samochodów??
Na silniku jest numer i po numerze wiesz jaki to motor:
14K4 - 1.4
16K4 - 1.6
[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 13:38 ]
mysiak6 napisał/a:
Ale czy kolo ma coś na pewno wspólnego z immo??
Koło ma coś wspólnego ale z czujnikiem położenia wału. Przy takiej zamianie nie będzie różnicy. Koła musiałbyś zamienić np jakbyś montował motor z R25.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum