Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 16v] Rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 16v] Rozrząd
Autor Wiadomość
Kaze 




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 25
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 12:16   [R416 16v] Rozrząd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam
No i sie narobiło :beczy: pasek rozrządu strzelił podczas jazdy :beczy:
Mój mechanik oszacował straty na 1800zł z gratami i robocizną (wszystkie 16 zawory trafine itd)
Na allegro znalazłem taką głowicę
http://moto.allegro.pl/sh...item=2091292002
Czy będzie ona pasowała do silnika seri K? roverek 416 16V z 97r

pozdrawiam wszystkich
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 04, 2012 12:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 16:48   

Z tego co wiem to głowice w 1.4 i 1.6 niczym się nie różnią, więc ta z aukcji będzie pasować. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:56   

leszczu napisał/a:
Z tego co wiem to głowice w 1.4 i 1.6 niczym się nie różnią, więc ta z aukcji będzie pasować. :wink:


Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. W 97 r powinieneś mieć manualny napinacz i pasek 143 zęby. Za 1800 zł to sobie odpuść ten silnik. Kup inny i załóż kompletny. Takie silniki można już kupić po 800-1000zł.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 20:06   

Tomi_114 napisał/a:
I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza.


Masz racje :grin:
Zamieszczona fota głowicy jest na manualny napinacz.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Sob Lut 04, 2012 20:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 20:14   

azor77 napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza.

Napinacz nie jest montowany na głowicy tylko na bloku silnika :wink:


No to jak wytłumaczysz zdjęcie poniżej i film ...: http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8

Bo i tu i tu są w głowicy....

Jak już sie coś palnie to nie trzeba było edytować bo teraz to dziwnie wygląda, że cytuje wypowiedź której nie ma :P
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Kaze 




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 25
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 13:35   

Mechanik powiedizał ze sobie poradzi z napinaczem :) a jeżeli chodzi o silnik to mój jeszcze żyleta (oleju nie bierze od wymiany do wymiany, latam na gazie) robie dużo km miesięcznie (jakieś 2000 tys).
Myślałem o kupnie drugiego silnika, ale koszt wyjdzie o jakieś 200 złociszy mniej od remontu głowicy, dlatego zdecydowałem sie tańszą wersję naprawy głowica 400 + 700 złociszy robota i graty.

AA jeszcze mam drugie pytanko:)
Biegi 1-2-3 wchodzą ze zgrzytem, a przy redukcji 3-2 blokada 2. Muszę zredukować do 1 zeby 2 wskoczyła. Co może być winą??
1. łącznik wodzików dźwigni zmiany biegów
2. czy sprzęgło??
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 17:36   

Kaze napisał/a:
Co może być winą??

Synchronizatorów. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 09:13   

Tomi_114 napisał/a:
Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza.


ja jeździłem na głowicy z poloneza jak miałem 1.4, przerobiłem napinacz i działało ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 09:36   

Kozik napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza.


ja jeździłem na głowicy z poloneza jak miałem 1.4, przerobiłem napinacz i działało ;)


No właśnie Kozik - PRZEROBIŁEŚ :P co oznacza, że głowice nie są takie same a to był sens mojej wypowiedzi :P

Ty sobie przerobisz a gość kupi głowice no i ku#$% nie pasuje a miały być takie same ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 09:52   

moim zdaniem pojęcie napinacz automatyczny a zwykły jest bez sensu. oba napinacze mają tą samą zasadę działania. jeden ma sprężynę i drugi. różnią się wielkością, no i ten starszego typu jest bardziej metalowy, a ten nowszy bardziej plastikowy i droższy. jeśli kupiliśmy głowicę ze starym typem rolki to ją zostawiamy i dajemy krótszy pasek. jeśli z nowszym typem to dajemy dłuższy. no i jaki tu problem?
Ta głowica z allegro z tego co widać nie ma zaworów. co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 14:40   

podobno pod ten inny napinacz podchodzi też inny pasek
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 19:06   

Kozik napisał/a:
podobno pod ten inny napinacz podchodzi też inny pasek


Tak dłuższy pasek 145 zębów a nie 143 zęby ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 19:57   

polofix napisał/a:
co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki.


A nie tylko dołem silnika? Myślałem że wałki są takie same/
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:27   

kqba napisał/a:
polofix napisał/a:
co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki.


A nie tylko dołem silnika? Myślałem że wałki są takie same/

z wyglądu są identyczne. różnią się skokiem krzywek. na wałkach jest wybite od jakiego silnika pochodzą. 1,6 i 1,8 mają takie same.
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:39   

Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?
Ostatnio zmieniony przez kqba Pią Cze 29, 2012 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:47   

kqba napisał/a:
Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec. Nie jestem pewien jaki mam ten nowy silnik (1.6 czy 1.4), bo numery są zeszlifowane i myślałem ze da się to tylko sprawdzić po rozpołowieniu głowicy. Skoro numery są wybite na walkach, to sprawa ułatwiona.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?

silniki idzie doróżnić po wielkości tłoka. tłoki w 1,4 mają dookoła wystający kołnierz ponad poziom bloku. 1,6 ma całkiem płaski blok. uszczelki są natomiat takie same.
wiem że ci co przekładali silniki to przebijali palec na wałek. ale jak i co to nie wiem dokładnie
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:55   

No właśnie ja bym to chciał sprawdzić bez oglądania tłoków, czyli po wałkach rozrządu
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 20:56   

kqba napisał/a:
No właśnie ja bym to chciał sprawdzić bez oglądania tłoków, czyli po wałkach rozrządu

ściągniesz pokrywę zaworów i kręcąc wałem [z tego co pamiętam] będzie napis na którymś z wałków np 14 to 1,4 itp
dodatkowo jest na pokrywie trzymającej wałki wybity rocznik. jeśli masz wtryski od tego silnika to kolor ma też znaczenie. beżowe [piaskowe] są od 1,4 a chyba ciemnoniebieskie od 1,6
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 07:36   

Sprawdzę dzisiaj te wałki.

Z tymi wtryskami to chyba na odwrót, bo wcześniej miałem 1.6 i beżowe wtryski. A do drugiego silnika niestety kolektora nie mam.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 08:33   

kqba napisał/a:
Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec. Nie jestem pewien jaki mam ten nowy silnik (1.6 czy 1.4), bo numery są zeszlifowane i myślałem ze da się to tylko sprawdzić po rozpołowieniu głowicy. Skoro numery są wybite na walkach, to sprawa ułatwiona.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?


Na bloku silnika masz jeszcze symbol coś w stylu LCF 103830 - po tym dojdziesz jaki to silnik.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] ROZRZĄD
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Maj 04, 2009 09:32
kostas
Brak nowych postów [r416] rozrząd
smarzuch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 31, 2010 14:57
staf
Brak nowych postów [R416] Rozrząd
pasozyt23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Kwi 16, 2009 13:16
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Rozrząd
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Cze 10, 2008 11:35
piter34
Brak nowych postów [R416] Przestawiony rozrząd?
Marszi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lip 28, 2011 11:09
Marszi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink