Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 25 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 12:16 [R416 16v] Rozrząd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam
No i sie narobiło pasek rozrządu strzelił podczas jazdy
Mój mechanik oszacował straty na 1800zł z gratami i robocizną (wszystkie 16 zawory trafine itd)
Na allegro znalazłem taką głowicę
http://moto.allegro.pl/sh...item=2091292002
Czy będzie ona pasowała do silnika seri K? roverek 416 16V z 97r
pozdrawiam wszystkich
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 12:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego co wiem to głowice w 1.4 i 1.6 niczym się nie różnią, więc ta z aukcji będzie pasować.
Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza. W 97 r powinieneś mieć manualny napinacz i pasek 143 zęby. Za 1800 zł to sobie odpuść ten silnik. Kup inny i załóż kompletny. Takie silniki można już kupić po 800-1000zł.
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 25 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Lut 05, 2012 13:35
Mechanik powiedizał ze sobie poradzi z napinaczem a jeżeli chodzi o silnik to mój jeszcze żyleta (oleju nie bierze od wymiany do wymiany, latam na gazie) robie dużo km miesięcznie (jakieś 2000 tys).
Myślałem o kupnie drugiego silnika, ale koszt wyjdzie o jakieś 200 złociszy mniej od remontu głowicy, dlatego zdecydowałem sie tańszą wersję naprawy głowica 400 + 700 złociszy robota i graty.
AA jeszcze mam drugie pytanko:)
Biegi 1-2-3 wchodzą ze zgrzytem, a przy redukcji 3-2 blokada 2. Muszę zredukować do 1 zeby 2 wskoczyła. Co może być winą??
1. łącznik wodzików dźwigni zmiany biegów
2. czy sprzęgło??
Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza.
ja jeździłem na głowicy z poloneza jak miałem 1.4, przerobiłem napinacz i działało
Głowice się różnią. Zwłaszcza w roczniku 97. Wychodziły modele z manualnym napinaczem i automatycznym (TYM SAMYM RÓŻNA DŁUGOŚĆ PASKA 143 I 145 ZĘBÓW). I głowice mają inaczej rozmieszczone nawiercenia na śrubę mocowania napinacza.
ja jeździłem na głowicy z poloneza jak miałem 1.4, przerobiłem napinacz i działało
No właśnie Kozik - PRZEROBIŁEŚ co oznacza, że głowice nie są takie same a to był sens mojej wypowiedzi
Ty sobie przerobisz a gość kupi głowice no i ku#$% nie pasuje a miały być takie same
moim zdaniem pojęcie napinacz automatyczny a zwykły jest bez sensu. oba napinacze mają tą samą zasadę działania. jeden ma sprężynę i drugi. różnią się wielkością, no i ten starszego typu jest bardziej metalowy, a ten nowszy bardziej plastikowy i droższy. jeśli kupiliśmy głowicę ze starym typem rolki to ją zostawiamy i dajemy krótszy pasek. jeśli z nowszym typem to dajemy dłuższy. no i jaki tu problem?
Ta głowica z allegro z tego co widać nie ma zaworów. co do głowic np do 1,4 a 1,6 to różnią się tylko wałkami rozrządu. gdy taką kupisz to zakładaj swoje wałki.
Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?
Ostatnio zmieniony przez kqba Pią Cze 29, 2012 13:38, w całości zmieniany 1 raz
Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec. Nie jestem pewien jaki mam ten nowy silnik (1.6 czy 1.4), bo numery są zeszlifowane i myślałem ze da się to tylko sprawdzić po rozpołowieniu głowicy. Skoro numery są wybite na walkach, to sprawa ułatwiona.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?
silniki idzie doróżnić po wielkości tłoka. tłoki w 1,4 mają dookoła wystający kołnierz ponad poziom bloku. 1,6 ma całkiem płaski blok. uszczelki są natomiat takie same.
wiem że ci co przekładali silniki to przebijali palec na wałek. ale jak i co to nie wiem dokładnie
No właśnie ja bym to chciał sprawdzić bez oglądania tłoków, czyli po wałkach rozrządu
ściągniesz pokrywę zaworów i kręcąc wałem [z tego co pamiętam] będzie napis na którymś z wałków np 14 to 1,4 itp
dodatkowo jest na pokrywie trzymającej wałki wybity rocznik. jeśli masz wtryski od tego silnika to kolor ma też znaczenie. beżowe [piaskowe] są od 1,4 a chyba ciemnoniebieskie od 1,6
Bo właśnie przekładam silnik z R25 do R200 no i muszę zmienić wałek ssący na ten z końcówką na palec. Nie jestem pewien jaki mam ten nowy silnik (1.6 czy 1.4), bo numery są zeszlifowane i myślałem ze da się to tylko sprawdzić po rozpołowieniu głowicy. Skoro numery są wybite na walkach, to sprawa ułatwiona.
Tak się jeszcze zastanawiam, czy zmieniać tylko wałek ssący, czy obydwa ze starego silnika?
Na bloku silnika masz jeszcze symbol coś w stylu LCF 103830 - po tym dojdziesz jaki to silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum