na blacie niby 240 tys ale to sam w to nie wierze ,dodatkowo LPG
najbardziej zastanawiam sie nad pierwszym MOTULEM i ostatnim PETRO-CANADA.Sam w dieselku mam wlany full syntetyk MOTULA i rewelka.Wiec co o tym sadzicie i co wy mi zalecacie zalac oprocz jakis CASTROLOW,MOBILOW,TOTALOW,LOTOSOW tego syfu to ja nie chce.
_________________ mathew
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 00:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
osobiścię mam wlane maxlive 10w40 ale ja mam diesla ale ci polecam bo to dobry olej tak czy siak BTW motul podobno też dobry, z tej listy który byś nie wziął będzie w sam raz.
Ja mam ELF SPORT SR1 15w40 i jestem z tego zadowolony. Dwóch kolegów ma też to w bmw wlane i obie pomimo tego, że nie rzadko dostają po garach chodzą całkiem fajnie z czego jedna ma najechane już prawie 330tys i 0 problemów. Pzdr.
KRYS, to było do mnie skierowane? Wiesz co wcześniej miałem taki wlany a więc taki dostał. Czy nie bierze oleju. Chyba nie bo jak zalałem to już któryś miesiąc jezdze i dalej tak samo a wycieków też już nie ma bo uszczelka od pokrywy zaworów puszczała . Na razie będę na tym latał. Może przy wymianie oleju w skrzyni od razu kupie jakiś do silnika idąc za twoją radą . (mój przebieg ~205kkm)
tomii620si, masakra bo wcześniej był taki wlany to taki zostawiłem, mój brat ma stare bmw e36 rocznik 91 na blacie ponad pół miliona i auto jeżdzi na 10w40 A kupił na oleju lotos 15w40. Spóść ten olej i wlej 10w40 daj dechnąć silnikowi a w szczególości turbinie.
U mnie dwa rovery też na 10w40 latają a przebiegi dużo większe niż twoj i to jeszcze kręcone wstecz.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 119 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Mar 12, 2012 23:38
Polecam Motula. Leję go już 3 wymianę do Vectry za chwilę będzie 4. W roverku jak przyjdzie czas zmiany też go wleje. Z tym, że oryginalny ciężko dostać. To co jest u Nas w sklepach i 98% na allegro to zwykłe siki rozlewane w kraju. Polecam sprzedawce z Allegro o nicku JARO-OIL (mają też swoją stronę internetową). Jest jednym z kilku przedstawicieli Motula na Polskę posiadającego ich certyfikat. Ja zawsze kupuję od nich. Cena za 5l ok 100-110zł o ile dobrze pamiętam.
Co do reszty to spotkałem się również z wieloma dobrymi opiniami odnośnie Valvoline MaxLife.
Balas87, turbinie ? Ja mam Si a nie Ti chociaż dziękuje za montaż turbo. Na pewno mi się przyda
wiesz co po prostu było tak, że nie miałem jak tego oleju wymienić bo był taki nie dobór po przednim właścicielu, że olej trzeba było dolać bo w sumie praktycznie w ogóle nie było a miałem wyjazd pilny także zobaczyłem co było wcześniej i zalałem/dolałem. Zrobi się ciepło to pomyśle o wymianie na jakiś 10w40.
Lysy_, dzięki za namiary do kolesia. Mogą się przydać
P.S co polecacie? Pół syntetyk czy Syntetyk
Mam benz + podtlenek propanu tak dla info. Boję się trochę, ze syntetyk może mi trochę silnik popierdzielić
Potwierdzam natomiast żeby jak najszybciej przejść co najmniej na półsyntetyk...
czyli dopuszczasz myśl o tym abym zalał syntetyk do auta o tym przebiegu itd. ?
Co może się ewentualnie stać jeżeli bym zalał syntetyk teraz po minerale ?
Silnik akurat jest szczelny bo olej nie ucieka a syfu też tam nie mam. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą patrzyłem, zresztą i tak trochę cieplej się robi i regulacja zaworów także mogę się upewnić i może wtedy wymienie.
Ale chodzi mi o to czy czegoś mi tam nie wypłucze/ nie wyczyści silnika aż za bardzo?
Silnik akurat jest szczelny bo olej nie ucieka a syfu też tam nie mam. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą patrzyłem, zresztą i tak trochę cieplej się robi i regulacja zaworów także mogę się upewnić i może wtedy wymienie.
Ale chodzi mi o to czy czegoś mi tam nie wypłucze/ nie wyczyści silnika aż za bardzo?
W takim razie śmiało możesz lać 5W40 - nic nie ma prawa się stać, silnikowi będzie tylko lepiej a i zimą przy odpalaniu lżej
TomaszM, zmiana o 180* mówisz? z minerału 15w40 na syntetyk 5w40?
Oleje zupełnie lustrzane do siebie.
Spokojnie bo jeszcze mi się 200kM zrobi a jak porządnie wyreguluje zawory to może nawet 201kM .. haha
Ale dzięki . Będę musiał to wszystko przemyśleć
Uważasz ze olej o danej nazwie danego producenta o zatwierdzonych klasyfikacjach i właściwościach zmienił swoje parametry?
Co do zmiany na pełny syntetyk to zrobisz jak uważasz ale producent zaleca półsyntetyk.
Oraz bezpośrednie przechodzenie z minerała na pełny syntetyk nie jest wskazane, między innymi z powodu większej zawartości środków myjących w pełnym syntetyku które mogą wypłukać syf po minerale i zapchać magistrale olejową.
No właśnie o tym myślałem, że syntetyk może za bardzo mi silnik wyczyścić.
Producent zaleca półsyntetyk - masz na myśli marke Honda??
I zaleca od początku używać półsyntetyk czy po jakimś określonym przebiegu zalecają zmianę synt. na półsyntetyk? Z racji, że nie mam instrukcji w PL tylko FR także nawet do niej nie zaglądałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum