Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?
Autor Wiadomość
hannar 



Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 17, 2012 20:35   [r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

Witam.
Zauważyłem w zbiorniku płynu wspomagania "bulgotanie oleju". W pozycji max w prawo albo lewo płyn się "uspokaja". w każdym innym położeniu jakby się gotował. Jest czysty i przezroczysty (kolor czerwony). Wspomaganie działa bez problemów. Jeśli nie to uszkodzenie to jaki jest powód takiego zachowania (w innym samochodzie też ze wspomaganiem nie ma tego zjawiska). Stan oleju jest cały czas na linii max (przy wyłączonym silniku). Na innych forach pisali że to objaw zapowietrzenia i podawali że trzeba kierownicą wykonać max w prawi i lewo zrobiłem to kilkanaście razy ale objaw bulgotania nie zniknął.
Krzysztof
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 17, 2012 20:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 18, 2012 10:14   

Jeśli wspomaganie działa bez problemu, to po co się przejmować. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 18, 2012 11:32   

hannar, Jeśli płyn się tobie "gotuje" "pieni" to prawdopodobnie układ jet zapowietrzony, kręcąc kierownicą w prawe i lewe skrajne położenie odpowietrzasz układ, dlatego płyn na chwile się uspokaja.

Sprawdź dokładnie układ pod kątem wycieków, bo gdzieś musi być nieszczelność skoro się układ zapowietrza, sprawdź wszystkie połączenia, osłony drążków kierowniczych, czy tamtędy płyn nie cieknie, obejrzyj dokładnie pompę wspomagania czy się gdzieś nie poci.

Płynu nie masz za mało przypadkiem?

Na pewno takie zachowanie się układu nie jest właściwe, płyn powinien być "spokojny" a nie jak u Ciebie, ja bym sprawy nie bagatelizował, bo może puki co nie odczuwasz różnicy w pracy układu, ale z czasem możesz to wszystko doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki czy uszkodzenia maglownicy.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Mar 18, 2012 13:32   

Też mi sie kiedyś pienił jak poprosiłem kolegę żeby dolał płynu hamulcowego przy odpowietrzaniu hamulców. Sierota pomylił zbiorniczki.
 
 
hannar 



Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 18, 2012 14:30   

slax napisał/a:
hannar, Jeśli płyn się tobie "gotuje" "pieni" to prawdopodobnie układ jet zapowietrzony, kręcąc kierownicą w prawe i lewe skrajne położenie odpowietrzasz układ, dlatego płyn na chwile się uspokaja.

Sprawdź dokładnie układ pod kątem wycieków, bo gdzieś musi być nieszczelność skoro się układ zapowietrza, sprawdź wszystkie połączenia, osłony drążków kierowniczych, czy tamtędy płyn nie cieknie, obejrzyj dokładnie pompę wspomagania czy się gdzieś nie poci.

Płynu nie masz za mało przypadkiem?

Na pewno takie zachowanie się układu nie jest właściwe, płyn powinien być "spokojny" a nie jak u Ciebie, ja bym sprawy nie bagatelizował, bo może puki co nie odczuwasz różnicy w pracy układu, ale z czasem możesz to wszystko doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki czy uszkodzenia maglownicy.

Samochód mam 2 miesiące. Stan płynu jest cały czas taki sam (na linii max). Żadnych wycieków, parkuje na kostce więc widziałbym. "Gotowanie" jest bardzo intensywne praktycznie zajmuje cały zbiorniczek po wyłączeniu silnika płyn klarowny (nie spieniony) i cały czas na poziomie max. Jak trzymam kierownicę w dowolnie skrajnym położeniu nie ma "gotowania". Przewody suche pompa tez. Nie wiem w czym problem?
Krzysztof
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 18, 2012 15:01   

Spróbuj może jeszcze wymienić płyn, koszt znikomy bo ok 30zł, roboty tez na 15 minut. Być może płyn jest już stary i stracił już swoje właściwości
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 98r] płyn układu kierowniczego
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Wrz 27, 2008 16:04
sTERYD
Brak nowych postów [R200] Pompa wspomagania układu kierowniczego- schemat
jeszu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Sty 27, 2010 19:01
jeszu
Brak nowych postów [R25] problem ze wspomaganiem
Sylwek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Kwi 06, 2011 21:12
bonus89
Brak nowych postów [R25] Problem z wspomaganiem
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Lis 18, 2012 09:43
komoss
Brak nowych postów [R 220 SDI 98 r.] problem ze wspomaganiem
empi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Sty 25, 2010 16:57
FSEbola



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink