Wysłany: Sob Mar 17, 2012 20:35 [r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam.
Zauważyłem w zbiorniku płynu wspomagania "bulgotanie oleju". W pozycji max w prawo albo lewo płyn się "uspokaja". w każdym innym położeniu jakby się gotował. Jest czysty i przezroczysty (kolor czerwony). Wspomaganie działa bez problemów. Jeśli nie to uszkodzenie to jaki jest powód takiego zachowania (w innym samochodzie też ze wspomaganiem nie ma tego zjawiska). Stan oleju jest cały czas na linii max (przy wyłączonym silniku). Na innych forach pisali że to objaw zapowietrzenia i podawali że trzeba kierownicą wykonać max w prawi i lewo zrobiłem to kilkanaście razy ale objaw bulgotania nie zniknął.
Krzysztof
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 17, 2012 20:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hannar, Jeśli płyn się tobie "gotuje" "pieni" to prawdopodobnie układ jet zapowietrzony, kręcąc kierownicą w prawe i lewe skrajne położenie odpowietrzasz układ, dlatego płyn na chwile się uspokaja.
Sprawdź dokładnie układ pod kątem wycieków, bo gdzieś musi być nieszczelność skoro się układ zapowietrza, sprawdź wszystkie połączenia, osłony drążków kierowniczych, czy tamtędy płyn nie cieknie, obejrzyj dokładnie pompę wspomagania czy się gdzieś nie poci.
Płynu nie masz za mało przypadkiem?
Na pewno takie zachowanie się układu nie jest właściwe, płyn powinien być "spokojny" a nie jak u Ciebie, ja bym sprawy nie bagatelizował, bo może puki co nie odczuwasz różnicy w pracy układu, ale z czasem możesz to wszystko doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki czy uszkodzenia maglownicy.
hannar, Jeśli płyn się tobie "gotuje" "pieni" to prawdopodobnie układ jet zapowietrzony, kręcąc kierownicą w prawe i lewe skrajne położenie odpowietrzasz układ, dlatego płyn na chwile się uspokaja.
Sprawdź dokładnie układ pod kątem wycieków, bo gdzieś musi być nieszczelność skoro się układ zapowietrza, sprawdź wszystkie połączenia, osłony drążków kierowniczych, czy tamtędy płyn nie cieknie, obejrzyj dokładnie pompę wspomagania czy się gdzieś nie poci.
Płynu nie masz za mało przypadkiem?
Na pewno takie zachowanie się układu nie jest właściwe, płyn powinien być "spokojny" a nie jak u Ciebie, ja bym sprawy nie bagatelizował, bo może puki co nie odczuwasz różnicy w pracy układu, ale z czasem możesz to wszystko doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki czy uszkodzenia maglownicy.
Samochód mam 2 miesiące. Stan płynu jest cały czas taki sam (na linii max). Żadnych wycieków, parkuje na kostce więc widziałbym. "Gotowanie" jest bardzo intensywne praktycznie zajmuje cały zbiorniczek po wyłączeniu silnika płyn klarowny (nie spieniony) i cały czas na poziomie max. Jak trzymam kierownicę w dowolnie skrajnym położeniu nie ma "gotowania". Przewody suche pompa tez. Nie wiem w czym problem?
Krzysztof
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum