Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
Autor Wiadomość
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

  Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:31   [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam,
czy ktoś z Forumowiczów, któremu działa przepustnica w tłumiku końcowym jest w stanie zmierzyć rezystancję elektrozaworu który tą przepustnicą steruje? :)

Elektrozawór jest firmy Pierburg, u mnie napięcie do niego dochodzi natomiast klapka się nie zamyka - jest cały czas otwarta niezależnie od obrotów. Wężyki są sprawne bo gdy ominę elektrozawór (połączę wężyki) to klapka się zamyka.

Chodzi o ten elektrozawór umiejscowiony nad pompą hamulcową (zdjęcie zapożyczone z angielskiego forum):


z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:35   

Słyszałem ze to się wywala i robi to tylko jako Standby :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:41   

Remigiusz napisał/a:
Słyszałem ze to się wywala i robi to tylko jako Standby :wink:

Czyli, że wydech otwarty tak? ;)
Zależy mi na tym aby ktoś zmierzył swojego sprawnego abym miał pewność że to właśnie on jest uszkodzony :P
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:47   

A po co Ci to :) podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności...
 
 
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:55   

marcinmarcin napisał/a:
A po co Ci to :) podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności...

Bo fajnie i wydaje mi się, że korzystniej by było jakby działało :)

Opis z internetu:
"...z tego co pamietam przepustnica sluzy do zmiany pojemnosci wydechu ... chodzi o te ze im wyzsze obroty silnika tym wiecej jest spalin - tak wiec pojemnosc wydechu powinna sie zwiekszac wraz ze wzrostem spalin aby utrzymac najkorzystniejszy moment obrotowy..."
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 14, 2012 15:24   

Nie za bardzo bo seryjnie wydech i tak jest przytkany zwężką na końcu - raczej właśnie powiedziałbym, że fabrycznie była tendencja do zmulenia góry i poprawienia niuta z dołu. Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu.
 
 
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 15:28   

Bumelant napisał/a:
...Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu.

Czekam zatem na wynik :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Mar 15, 2012 14:08   

Ten tłumik ma na dodatek zwężkę przed wejściem a i tak Ci pewnie skoroduje niedługo ;) Mój wytrzymał 6 lat i 85 tysięcy. Mam teraz założony pełny przelot i auto jedzie zdecydowanie lepiej górą. Z niskich może trochę słabiej, ale ogólnie i tak byłem bardzo zadowolony po zmianie.
 
 
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 20, 2012 20:20   

Bumelant, i jak tam udało się zmierzyc?? ;)
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 21, 2012 23:07   

Daj mi chwilkę do weekendu - przeprowadzkę mam i total kocioł - żółcielca z tydzień nie odpalałem hehe
 
 
doktor_who 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: kraków



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 13:01   

Jak poczekasz do soboty to ci sprawdzę ale z tego co pamiętam to plus do niego dochodzi cały czas a jest sterowany minusem spróbuj na krótko podpiąć

[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 13:01 ]
Radekgks1971 jak mój miernik nie zdurniał to pokazuje 300 ohm na cewce pierburga
 
 
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 24, 2012 13:17   

doktor_who napisał/a:
Jak poczekasz do soboty to ci sprawdzę ale z tego co pamiętam to plus do niego dochodzi cały czas a jest sterowany minusem spróbuj na krótko podpiąć

[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 13:01 ]
Radekgks1971 jak mój miernik nie zdurniał to pokazuje 300 ohm na cewce pierburga

Dzięki ;) mój pierburg ma 32 ohm. Poczekam jeszcze na wynik Bumelanta w celu potwierdzenia :P
 
 
doktor_who 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: kraków



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 13:43   

zmierzyłem jeszcze raz innym miernikiem i wyszło 29 ohm .Tak że wygląda na to że twój elektrycznie jest ok.Ja kiedyś rozkminiałem ten temat i plus jest na stałe a minus wychodził ze sterownika u mnie też to nie działało ale jak to bywa zanim coś ruszyłem z tematem to tłumik się rozsypał i zdemontowałem to ustrojstwo.Sorki za wprowadzenie w błąd z ohmami
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 18:31   

czesc a jak wyglada ta przepustnica w tłumiku mogby ktos zrobic zdjecie?ma ktos do sprzedania?
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
doktor_who 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: kraków



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 15:53   

zrobiłem fotkę..

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 16:53 ]
i jeszcze jedną...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 25, 2012 16:01   

doktor_who, mógłbyś zmierzyć wyjściową średnice rurek ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
doktor_who 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: kraków



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 16:16   

Nie da się zmierzyć dokładnie suwmiarką ale wychodzi w obu 44mm średnica wewnętrzna .Dla zainteresowanych rurą główną tłumika to jest 60mm śr. zewnętrznej
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 17:58   

dzieki wielkie widze ze sterownik cisnieniem jest taki jak przy turbo:)
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 25, 2012 18:51   

Witam

radekgks1971 na wstępie przepraszam za wolny response.

U mnie jest 29 ohm jak "w pysk strzelił".

Wydech ma 60 mm w istocie ale jest zwężka 57mm w fabrycznej dwururce. I jest to najlepsze rozwiązanie do tego auta - auto fajnie z dołu rwie. Testowałem różne średnice przelotowe / komorowe. Jedyny plus na przelotowym w pełni 60mm jest taki, że prędkość maksymalną owszem miałem większą na dłuższym odcinku natomiast czas rozpędzania na poszczególnych biegach uznałbym za wyraźnie gorszy i dłużej dochodziło się do tej prędkości. Po mieście i na ciasnych nawrotach kicha. Fabryczna dwururka do seryjnego silnika jest idealnie dobrana. Jeżeli ktoś szuka cichego zamiennika - prawie ideałem jest też końcowy komorowy z diesla ZR (niestety trzeba dla walorów estetycznych przerobić końcówkę) - teraz mam dokładnie tak zrobione.

Pozdr!
 
 
radekgks1971 




Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 19

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 26, 2012 09:15   

kurdę to nie wiem co może być nie tak :/

Bumelant lub doktor_who, a moglibyście sprawdzić jak Wam się zachowuje ta klapka na postoju, jak odpalicie silnik to sie zamyka odrazu czy jest otwarta, jak po dodaniu gazu i wkręceniu na wysokie obroty. Bo do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl, że klapka się zamyka gdy silnik ma obciążenie (auto jedzie) i jest zapotrzebowanie na większą moc na niskich obrotach. Tak samo otwiera się na wysokich. Czyli działa to tylko wtedy gdy auto jedzie i silnik ma obciążenie ;) u mnie na parkingu klapka jest otwarta niezależnie od tego czy mam niskie czy wysokie obroty :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mg ZR] elektrozawór, klapka w wydechu końcowym
smolar121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Kwi 09, 2015 11:33
spider666
Brak nowych postów [R214i 1997r] białe plamy w tłumiku
wojzel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Kwi 15, 2010 13:17
colin1983
Brak nowych postów [MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku
WOOCASH Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Paź 27, 2010 10:04
marcinmarcin
Brak nowych postów [MG ZR 160] Elektrozawór - położenie sterownika?
Kolec Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lis 20, 2015 11:44
Kolec
Brak nowych postów [241si +lpg] Gaśnie po przełączeniu na LPG. Elektrozawór ?
ruszti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Maj 24, 2015 16:05
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink