Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:31 [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam,
czy ktoś z Forumowiczów, któremu działa przepustnica w tłumiku końcowym jest w stanie zmierzyć rezystancję elektrozaworu który tą przepustnicą steruje?
Elektrozawór jest firmy Pierburg, u mnie napięcie do niego dochodzi natomiast klapka się nie zamyka - jest cały czas otwarta niezależnie od obrotów. Wężyki są sprawne bo gdy ominę elektrozawór (połączę wężyki) to klapka się zamyka.
Chodzi o ten elektrozawór umiejscowiony nad pompą hamulcową (zdjęcie zapożyczone z angielskiego forum):
z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 14:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A po co Ci to podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności...
Bo fajnie i wydaje mi się, że korzystniej by było jakby działało
Opis z internetu:
"...z tego co pamietam przepustnica sluzy do zmiany pojemnosci wydechu ... chodzi o te ze im wyzsze obroty silnika tym wiecej jest spalin - tak wiec pojemnosc wydechu powinna sie zwiekszac wraz ze wzrostem spalin aby utrzymac najkorzystniejszy moment obrotowy..."
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 15:24
Nie za bardzo bo seryjnie wydech i tak jest przytkany zwężką na końcu - raczej właśnie powiedziałbym, że fabrycznie była tendencja do zmulenia góry i poprawienia niuta z dołu. Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu.
Ten tłumik ma na dodatek zwężkę przed wejściem a i tak Ci pewnie skoroduje niedługo Mój wytrzymał 6 lat i 85 tysięcy. Mam teraz założony pełny przelot i auto jedzie zdecydowanie lepiej górą. Z niskich może trochę słabiej, ale ogólnie i tak byłem bardzo zadowolony po zmianie.
zmierzyłem jeszcze raz innym miernikiem i wyszło 29 ohm .Tak że wygląda na to że twój elektrycznie jest ok.Ja kiedyś rozkminiałem ten temat i plus jest na stałe a minus wychodził ze sterownika u mnie też to nie działało ale jak to bywa zanim coś ruszyłem z tematem to tłumik się rozsypał i zdemontowałem to ustrojstwo.Sorki za wprowadzenie w błąd z ohmami
Nie da się zmierzyć dokładnie suwmiarką ale wychodzi w obu 44mm średnica wewnętrzna .Dla zainteresowanych rurą główną tłumika to jest 60mm śr. zewnętrznej
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: Nie Mar 25, 2012 17:58
dzieki wielkie widze ze sterownik cisnieniem jest taki jak przy turbo:)
_________________ ekipa.rzeszow.pl
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Nie Mar 25, 2012 18:51
Witam
radekgks1971 na wstępie przepraszam za wolny response.
U mnie jest 29 ohm jak "w pysk strzelił".
Wydech ma 60 mm w istocie ale jest zwężka 57mm w fabrycznej dwururce. I jest to najlepsze rozwiązanie do tego auta - auto fajnie z dołu rwie. Testowałem różne średnice przelotowe / komorowe. Jedyny plus na przelotowym w pełni 60mm jest taki, że prędkość maksymalną owszem miałem większą na dłuższym odcinku natomiast czas rozpędzania na poszczególnych biegach uznałbym za wyraźnie gorszy i dłużej dochodziło się do tej prędkości. Po mieście i na ciasnych nawrotach kicha. Fabryczna dwururka do seryjnego silnika jest idealnie dobrana. Jeżeli ktoś szuka cichego zamiennika - prawie ideałem jest też końcowy komorowy z diesla ZR (niestety trzeba dla walorów estetycznych przerobić końcówkę) - teraz mam dokładnie tak zrobione.
Bumelant lub doktor_who, a moglibyście sprawdzić jak Wam się zachowuje ta klapka na postoju, jak odpalicie silnik to sie zamyka odrazu czy jest otwarta, jak po dodaniu gazu i wkręceniu na wysokie obroty. Bo do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl, że klapka się zamyka gdy silnik ma obciążenie (auto jedzie) i jest zapotrzebowanie na większą moc na niskich obrotach. Tak samo otwiera się na wysokich. Czyli działa to tylko wtedy gdy auto jedzie i silnik ma obciążenie u mnie na parkingu klapka jest otwarta niezależnie od tego czy mam niskie czy wysokie obroty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum