Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:10 [R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Od jakiegoś czasu z oporem (bez żadnych zgrzytów) wchodził mi 4-ty bieg- dzisiaj w ogóle nie moglem go wpiąć. Po kilkukrotnej próbie wrzucenia czwórki (nie chciałem pchać na siłe) rozpędziłem się na trojce- wrzuciłem piątke i zredukowałem juz bez problemu na czwórkę- do konca trasy skrzynia działała prawidłowo. Wiem że problem powróci prędzej czy później w najmniej oczekiwanym momencie- zaczne od wymiany oleju w skrzyni ( olej 75W80?), ewentualnie gdzie jeszcze może tkwić problem
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Remigiusz, przeczytaj sobie to co napisałem w tym temacie
http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=mtf
to tak samo jakby napisać w instrukcji że powinien być zalewany do silnika tylko Valvoline Maxlife 10W/40 a inne oleje o tych parametrach się nie nadają bo silnik wybuchnie
mit o MTFie został już dawno obalony
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 07:58
A odnosnie tego problemu to sprawdz na forum temat o „luznym/latającym lewarku zmiany biegow”. Jest tam opis jak zniwelowac luz w dislu i przy okazji dowiesz sie jak sprawdzic pare innych rzeczy
szoso, Jak by MTF94 by 75W80 to by to napisali Bylo o tym kiedyś ze MTF94 ma jeszcze inne dodatki. Ja leje Carluba MTF94 bo jest tani i jest to co w manualu pisze.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Lejcie co chcecie, ale ze swojego doświadczenia wiem, że dopiero na MTF94 skrzynia chodziła jak trzeba ... wcześniej na jakimś 75W... to trudniej wchodziły biegi ... szczególnie na zimno. Po wymianie wszystko wróciło do normy, zrobiłem ok 90 tysi na tym oleju, w tym przeżyła skrzynia jazdę 400 km bez sprzęgła i zero problemów.
przeczytaj też sobie co jest napisane na etykiecie butelki
zawzinacie się z tym MTF jakby to był jedyny olej na świecie
jeśli olej innego producenta ma wszystkie normy MTF do dlaczego mam go nie zastosować
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:23
Może mnie za to zjecie, ale ja bym, polecił dolać ceramizera, na forum volvo też ciągle były problemy z padającymi skrzyniami produkcji francuskiej (wiadomo na f... ) i po dolaniu do wymienionego oleju ceramizera zawsze było lepiej, mój brat też niedawno olej wymieniał i dolał ceramizer .
Obejrzyj wodziki, może się wygięły i zapierają się o coś. Ostatnio miałem taki problem u siebie. Wodzik się wykrzywił i nie mogłem wyrzucić wstecznego, też myślałem, że skrzynia na złom. Wyprostowałem i śmiga.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum