Wysłany: Pon Mar 19, 2012 20:30 [620ti] Wymiana przewodów paliwowych
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Panowie;
Potrzebuje pomocy. Czy ktoś z Was wymieniał już przewody paliwowe?
Cały słoneczny i piękny weekend przesiedziałem pod samochodem wymieniając pompę paliwa. Na mojego "mechanika" czekałem miesiąc! i w końcu trafił mnie szlag. Zaholowałem do siebie i do roboty.
Robiłem wszystko pierwszy raz, więc trochę trwało. Wymieniałem na Walbro (poprzednia padła) więc było kilka przeróbek.
PO złożeniu wszystkiego do kupy odpaliłem stacyjkę, pompa nabiła paliwo i usłyszałem lekki świst.
Patrzę pod auto a tam kapie.
Wjechałem na najazdy i okazało się, że pod wpływem manipulowania przewodami podczas demontażu baku i montażu, korozja dała o sobie znać.
Proszę więc o pomoc w kwestii, czym mogę zastąpić złącze zasilające paliwem(wyjście z baku a przewód stalowy)? Nie wiem co to za złącze. Nie chcę znów ściągać baku, tylko zrobić przeróbkę na tym łączeniu - to raz.
A dwa - wymienić przewody - tylko na jakie i czy ma sens wymiana całości czy usunąć odcinek skorodowany i znów coś doskładać.
W serwisie zaśpiewali mi 500 pln + materiał. Skoro potrafiłem ściągnąć bak i wymienić pompę, to dlaczego nie przewody?
Będę wdzięczny za każdy praktyczny pomysł.
Darek
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 19, 2012 20:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Potrzebuje pomocy. Czy ktoś z Was wymieniał już przewody paliwowe?
Cały słoneczny i piękny weekend przesiedziałem pod samochodem wymieniając pompę paliwa. Na mojego "mechanika" czekałem miesiąc! i w końcu trafił mnie szlag. Zaholowałem do siebie i do roboty.
Robiłem wszystko pierwszy raz, więc trochę trwało. Wymieniałem na Walbro (poprzednia padła) więc było kilka przeróbek.
PO złożeniu wszystkiego do kupy odpaliłem stacyjkę, pompa nabiła paliwo i usłyszałem lekki świst.
Patrzę pod auto a tam kapie.
Wjechałem na najazdy i okazało się, że pod wpływem manipulowania przewodami podczas demontażu baku i montażu, korozja dała o sobie znać.
Proszę więc o pomoc w kwestii, czym mogę zastąpić złącze zasilające paliwem(wyjście z baku a przewód stalowy)? Nie wiem co to za złącze. Nie chcę znów ściągać baku, tylko zrobić przeróbkę na tym łączeniu - to raz.
A dwa - wymienić przewody - tylko na jakie i czy ma sens wymiana całości czy usunąć odcinek skorodowany i znów coś doskładać.
W serwisie zaśpiewali mi 500 pln + materiał. Skoro potrafiłem ściągnąć bak i wymienić pompę, to dlaczego nie przewody?
Będę wdzięczny za każdy praktyczny pomysł.
Darek
Nie wiem jak w TI ale w SDI przewody paliwowe ciągnął sie razem z hamulcowymi więc radził bym wymienić od razu i te przewody aby uniknąć nie potrzebnych problemów za jakiś czas! Przewody paliwowe można zastąpić gumowym wzmacnianym przewodem o średnicy 8mm-zasilający, 6mm-powrotny ponieważ nie występują tam duże ciśnienia! Przewód gumowy jest tańszy, prostszy w dopasowaniu do auta no i odporny na korozje:) Oczywiście dostępne są miedziane wiec jak kto woli! Ja jeżdżę na gumowych już trzeci rok i żadnych oznak zużycia! Co do sztukowania to radziłbym wymienić całość!
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Wto Mar 20, 2012 19:29
Gumowe sie nie nadają bo nie wytrzymają tego , tam jest cieśninia za zasilaniu dochodzące do 6 7 barów na listwie masz 2 do 3 bo reguluje to regulator .
Bak tak czy inaczej musisz ściągać bo nie radzę wymieniać przewodów tylko do tego złącza , kup przewód miedziany fi 8mm długość sobie zmierz i wymień wszystkie 3 od filtra aż po bak .
Ja tak zrobiłem i mam z głowy
Taki przewód dostaniesz w inter cars , jest to miedziany przewód w izolacji, taki jak stosują do lpg.
I jak kolega wcześniej pisał wymień tez te od hamulców
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Przewody hamulcowe mam wymienione na miedź. Wtedy jeszcze paliwowe były w miarę ok.
Zasilanie ma raczej spore ciśnienie. Pompa ciśnie 5,7 bara. Powrót nie ma chyba zbyt wiele.
Mam 3 przewody. Zasilanie, powrót i trzeci - chyba dotyczy oparów albo czegoś innego - tu się nie wypowiadam, bo nie wiem.
Czy masz pewność, że benzynie zasilanie to 8 mm a pozostałe dwa po 6 mm?
I najprostsze pytanie - czy średnice o których się mówi potocznie to średnice zew czy wew.?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:52
antonio3 napisał/a:
Przewody hamulcowe mam wymienione na miedź. Wtedy jeszcze paliwowe były w miarę ok.
Zasilanie ma raczej spore ciśnienie. Pompa ciśnie 5,7 bara. Powrót nie ma chyba zbyt wiele.
Mam 3 przewody. Zasilanie, powrót i trzeci - chyba dotyczy oparów albo czegoś innego - tu się nie wypowiadam, bo nie wiem.
Czy masz pewność, że benzynie zasilanie to 8 mm a pozostałe dwa po 6 mm?
I najprostsze pytanie - czy średnice o których się mówi potocznie to średnice zew czy wew.?
Darek
Skoro są takie ciśnienia to jasne że gumowy nie będzie się nadawał, w SDI nie ma takich ciśnień. Paliwo jest zasysane przez pompę wtryskową!
Dzięki za pomoc.
Kupiłem miedziane przewody o średnicach jakie mam aktualnie 2x6mm i 1x8mm.
Zamówiłem określoną długość i będą już zarobione.
W weekend walczę i mam nadzieję, że w końcu odpalę maszynę
Darek
[ Dodano: Sob Mar 31, 2012 08:32 ]
Panowie;
Pompa paliwa wymieniona na Walbro. Przewody też
Zajęło mi to 2 weekendy z przerwami. No cóż - jak ktoś nie jest mechanikiem z powołania...
Ale 800 setek mam w kieszeni. Tyle chcieli mechanicy za robociznę.
No i ta satysfakcja Bezcenne. Cieszyłem się jak małe dziecko.
Było trochę zabawy, wyginania, doginania, ale wszystko jest super. Nowa pompa, nowe przewody miedziane i mam spokój na dobrych parę lat.
Za komplet przewodów zapłaciłem 115 pln.
Przy dolocie do filtra sztukowałem - nie chciało mi się bawić w zakładanie śrubunków, itd.
Gdyby ktoś chciał wiedzieć co i jak - chętnie pomogę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum