Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 19:53 [45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam,
potrzebuje pomocy ze swoim roverkiem rok 2004 automat +LPG od 800km.
Pojawił się problem z odpalaniem to co udało się zdiagnozować to wypadający zapłon na 4 cylindrze, wymieniłem świece i przewody i nie pomogło, sprawdziłem cewki obie były ok ale i tak zamieniłem miejscami i nadal problem na 4 cylindrze. Nagle zaczął gwałtownie ubywać płyn chłodzący 0,5L na 50 km. W spalinach da się zauważyć płyn chłodzący bo są tłuste i mokre.
W poniedziałek miałem juz rozbierać silnik bo podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą ( przebieg 77tyś) ale ojciec wpadł na pomysł zeby pomierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Pomiar wykazał na wszystkich 4 cylindrach wartość 15 kg/cm^2 więc było idealnie, odpaliliśmy silnik o bo było widac pod kolektorem mokre ślady płynu chłodzącego więc wytarliśmy wszystko i odpaliliśmy silnik by znaleźć miejsce wycieku. Minęło 20 minut i sucho, przejechałem 15 km i nadal sucho więc zostawiłem wszytsko do obserwacji, ale ponownie zaczęło ubywac płynu chłodzącego, silnik nie działa tylko na wolnych obrotach zaraz po starcie po chwili juz działa normalnie ale pluje z rury wydechowej i po 20 km na nowej świecy platynowej pojawił się nalot reszta są jak nowe.
Mam więc pytanie czy jest możliwość żeby płyn chłodzący dostał się na cylinder w inny sposób niż pod uszczelką głowicy no0 czy jest gdzieś możliwość by dostał się na kolektor ssący?
Wydaje mi się że jeśli pęknięta była by glowica lub uszczelka nieszczelna to by nie było tak wysokiego sprężania a bynajmniej 4 cylinder mial by niższe od pozostałych. Silnik ma dopiero 77k przebiegu i nie był bynajmniej przeze mnie od ostatnich 7 przegrzany.
Co może być przyczyną, co sprawdzić lub co robić? Ma ktoś moze schemat silnika 1.8 rok 2004 ? Na zewnątrz nie ma obecnie wycieku, zastanawiam się nad cudownym proszkiem do uszczelnienia układu chłodzenia ale wolał bym nie maskować problemu tylko zrobić raz a dobrze.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 19:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam więc pytanie czy jest możliwość żeby płyn chłodzący dostał się na cylinder w inny sposób niż pod uszczelką głowicy
Tak. Przez kolektor ssący. Jest w nim zaślepiony kanał wodny. Jeśli w jego okolicach pęknie uszczelka, to płyn dostaje się do cylindra (dokładnie do czwartego).
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 18:53
uszczelka wymieniona tydzień temu, wszystko chodzi elegancko, ustąpił problem również z buczeniem silnika przy określonym położeniiu gazu dziąło się tak że w pewnym (zawsze tym samym) położeniu gazu dało się słyszec metaliczny dźwięk i pierdzenie tłumika środkowego przy mocniejszym przygazowaniu ucichał lub po zdjęciu nogi z tego zakresu w dół. Wszystko chodzi jak należy, jutro wymieniam olej ( Castrol Magnatec 5W40 )oraz oczywiscie nowy filtr Mann + filtr pyłkowy juz jedzie.
Swoją drogą z tym zaślepionym kanałem w kolektorze ssącym do powrotu cieczy chłodzącej to ułatwienie sobie sprawy nie koniecznie mądre konstruktora, można było puścić bokiem zawór zwrotny i po problemie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum