Forum Klubu ROVERki.pl :: [45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04
Autor Wiadomość
MarcinMag 




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Mar 21, 2012 19:53   [45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witam,
potrzebuje pomocy ze swoim roverkiem rok 2004 automat +LPG od 800km.

Pojawił się problem z odpalaniem to co udało się zdiagnozować to wypadający zapłon na 4 cylindrze, wymieniłem świece i przewody i nie pomogło, sprawdziłem cewki obie były ok ale i tak zamieniłem miejscami i nadal problem na 4 cylindrze. Nagle zaczął gwałtownie ubywać płyn chłodzący 0,5L na 50 km. W spalinach da się zauważyć płyn chłodzący bo są tłuste i mokre.
W poniedziałek miałem juz rozbierać silnik bo podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą ( przebieg 77tyś) ale ojciec wpadł na pomysł zeby pomierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Pomiar wykazał na wszystkich 4 cylindrach wartość 15 kg/cm^2 więc było idealnie, odpaliliśmy silnik o bo było widac pod kolektorem mokre ślady płynu chłodzącego więc wytarliśmy wszystko i odpaliliśmy silnik by znaleźć miejsce wycieku. Minęło 20 minut i sucho, przejechałem 15 km i nadal sucho więc zostawiłem wszytsko do obserwacji, ale ponownie zaczęło ubywac płynu chłodzącego, silnik nie działa tylko na wolnych obrotach zaraz po starcie po chwili juz działa normalnie ale pluje z rury wydechowej i po 20 km na nowej świecy platynowej pojawił się nalot reszta są jak nowe.
Mam więc pytanie czy jest możliwość żeby płyn chłodzący dostał się na cylinder w inny sposób niż pod uszczelką głowicy no0 czy jest gdzieś możliwość by dostał się na kolektor ssący?
Wydaje mi się że jeśli pęknięta była by glowica lub uszczelka nieszczelna to by nie było tak wysokiego sprężania a bynajmniej 4 cylinder mial by niższe od pozostałych. Silnik ma dopiero 77k przebiegu i nie był bynajmniej przeze mnie od ostatnich 7 przegrzany.
Co może być przyczyną, co sprawdzić lub co robić? Ma ktoś moze schemat silnika 1.8 rok 2004 ? Na zewnątrz nie ma obecnie wycieku, zastanawiam się nad cudownym proszkiem do uszczelnienia układu chłodzenia ale wolał bym nie maskować problemu tylko zrobić raz a dobrze.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 21, 2012 19:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:21   

MarcinMag napisał/a:
Mam więc pytanie czy jest możliwość żeby płyn chłodzący dostał się na cylinder w inny sposób niż pod uszczelką głowicy

Tak. Przez kolektor ssący. Jest w nim zaślepiony kanał wodny. Jeśli w jego okolicach pęknie uszczelka, to płyn dostaje się do cylindra (dokładnie do czwartego).

Na zdjęciu z tej aukcji widać to miejsce.

Wymień tę uszczelkę i prawdopodobnie problem z uciekającym płynem zniknie.

Proszków żadnych nie dosypuj, bo sobie tylko szkód narobisz.
 
 
 
MarcinMag 




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:52   

dzieki serdeczne za pomoc jutro zatem wymieniam uszczelkę pod kolektorem, poinformuję o wynikach.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 21, 2012 21:04   

Pamiętaj o dokręcaniu nakrętek/śrub w odpowiedniej kolejności (od środka na zewnątrz) i z odpowiednią siłą (Rave podaje wartość 17 Nm).
 
 
 
MarcinMag 




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 18:53   

uszczelka wymieniona tydzień temu, wszystko chodzi elegancko, ustąpił problem również z buczeniem silnika przy określonym położeniiu gazu dziąło się tak że w pewnym (zawsze tym samym) położeniu gazu dało się słyszec metaliczny dźwięk i pierdzenie tłumika środkowego przy mocniejszym przygazowaniu ucichał lub po zdjęciu nogi z tego zakresu w dół. Wszystko chodzi jak należy, jutro wymieniam olej ( Castrol Magnatec 5W40 )oraz oczywiscie nowy filtr Mann + filtr pyłkowy juz jedzie.
Swoją drogą z tym zaślepionym kanałem w kolektorze ssącym do powrotu cieczy chłodzącej to ułatwienie sobie sprawy nie koniecznie mądre konstruktora, można było puścić bokiem zawór zwrotny i po problemie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Konrad_T Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pią Lis 30, 2012 19:04
Konrad_T
Brak nowych postów [R45] Płyn chłodzący
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Gru 30, 2010 19:24
bibson3
Brak nowych postów [R400] Płyn chłodzący
danieleczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lip 11, 2008 18:12
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Znikający płyn chłodzący
Sly Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 45 Wto Lis 27, 2007 17:20
piter34
Brak nowych postów [R416] Wyciekjący płyn chłodzący
Szymek123456 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 08, 2009 23:05
MalyNicki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink