Wysłany: Pią Mar 23, 2012 11:41 [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam,
mam pytanko odnośnie możliwości dołożenia turbiny do mojego silnika 1.8 16V ? Z autka jestem bardzo zadowolony, ale nie ukrywam, że troszkę przeszkadza mi jego słabe przyśpieszenie stąd wpadłem na taki pomysł . Silniki 1.8T mają 150KM więc różnica w dynamice powinna być znaczna. Z tego co udało mi się wyczytywać to konstrukcyjnie silniki są identyczne. Czy jest możliwa taka operacja ? Jeśli tak to z jakimi kosztami jest to związane (oprócz zakupu samej turbiny i jej montażu). Dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie.
Ostatnio zmieniony przez pallson Pią Mar 23, 2012 12:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 11:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Mar 25, 2012 10:41 Re: [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8
pallson napisał/a:
Z tego co udało mi się wyczytywać to konstrukcyjnie silniki są identyczne. Czy jest możliwa taka operacja ? Jeśli tak to z jakimi kosztami jest to związane (oprócz zakupu samej turbiny i jej montażu).
Kolejna bzdura. Nie wiem kto to pisze ale po raz kolejny słysze, że silniki konstrukcyjnie są takie same....
Różnice:
- tłoki
- uszczelka
- blok
- układ chłodzenia (m.in 2 termostaty)
- podstawa filtra oleju
- układ paliwowy
- układ dolotowy
- układ wydechowy
Ze względu, że akurat jestem w trakcie montowania 1.8 T do R45 to przeróbka zwykłego 1,8 jest kompletnie bez sensu w dodatku, że musisz mu dorzucić trochę osprzętu żeby to wszystko działało łącznie z komputerem sterującym. Nawet numer na Skrzyni biegów jest całkowicie inny niż na zwykłym 1.8.
Rozkminiam instalacje w 1.8 T i ten silnik jest zrobiony tak aby zapobiec przegrzewaniu i uszczelce pod głowicą. Czujnik temperatury umieszczony jest znacznie bliżej głowicy. Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).
Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).
Jak to jest PRT to nie dwa termostaty tylko jeden a w drugim jest tylko pierścień i jest przelot cały czas przez niego
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).
Jak to jest PRT to nie dwa termostaty tylko jeden a w drugim jest tylko pierścień i jest przelot cały czas przez niego
To są dwa termostaty. Nie ma przelotu - Jeden jak w K serii przy pompie wody a 2gi z przodu silnika. Z wyglądu jest to identyczny termostat jak w 2.0 Sdi. nie mamiłem czasu sie temu przyglądnąć żeby się określić czy jest na bank PRT ale w obydwu obudowach są termostaty.
Tomi_114 nie będę sie z tobą spierał ty jesteś pewnie większy fachowiec jak ale powiem ci ze widziałem na forum schematy układu chłodzenia i wg mnie nie ma prawa być dwóch termostatów bo to zwyczajnie nie będzie działać. Rozbierz ten co jest przy silniku i sprawdź bo moim zdaniem tam powinna być przelotka podobna do termostatu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wg. Rave układ chłodzenia 1.8 i 1.8T jest taki sam i nic na temat PRT tam nie ma jeżeli masz 2 termostaty to obstawiam, że ktoś założył PRT i nie wywalił starego termostatu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wg. Rave układ chłodzenia 1.8 i 1.8T jest taki sam i nic na temat PRT tam nie ma jeżeli masz 2 termostaty to obstawiam, że ktoś założył PRT i nie wywalił starego termostatu.
Czy rave odnosi sie do całej produkcji. Przydałby sie jakis 1.8T z roczników 2000-2004. Ten, który ja mam jest z 2005. Może po lifcie układ chłodzenia był inny. Ukłąd wygląda na oryginalny.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czyli rozumiem, ze najkorzystniej byłoby kupić cały silnik 1.8T wraz z osprzętem i skrzynią biegów i przełożyć ? z jaki kosztami taka operacja jest związana - części + robocizna ? . dzieki
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 19:44
pallson, kup angola w anglii to ci sie w 5 tys zamknie;)
i potem ise te 5 tysi zwroci za czesci:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum