Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Panowie, do czego służy zaworek zwrotny i to w tak bezsensownym miejscu. Jak on walnie to ropa nie idzie w pompę CR tylko krąży w kółko. Po co jest ten bajpas na którym jest zaworek?
_________________ szkoda mi go będzie
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 09, 2015 17:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dawidd, jaka pompa progowa? W dieslu jest pompka przy akumulatorze, a nawet jak wytwarza duże ciśnienie to ropa i tak wraca przed pompkę a nie w bak. W bak idzie z przelewu z CR.
Z tym zapowietrzaniem to ma sens. Nie wiem jak powinien działać oryginał, jak w niego dmucham to cały czas przepuszcza powietrze ale trochę dławi. Uniwersalne zamienniki blokują całkowicie ale nie wytrzymują ciśnienia i zaraz robi z nich się zwykła rurka. Te nasze sprawne oryginały mają dławić trochę przepływ czy otwierają się i zamykają?
dławią tyle co nic. Mają utrzymywać stale określone ciśnienie przed pompą CR, bo ona nie jest w stanie tłoczyć jeśli nie jest zasilana odpowiednim ciśnieniem.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
zaworek jest też po to żeby paliwo nie cofało sie do baku. Gasisz silnik spada ciśnienie paliwa, zaworek się zamyka i powoduje że paliwo zostaje w przewodach, niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie
3 lata temu rozbierałem zaworek rozcinając tą metalowa opaskę drimerem, tak żeby dało sie go złożyć. Tez u mnie bardzo słabo blokował. W środku jest dość mocna sprężyna i plastykowa podkładka - element uszczelniający. Na płaszczyznach które uszczelniały było tyle wżerów, ze paliwo/powietrze swobodnie sobie przepływało. Wystarczyło podkładkę obrócić o 180 stopni i przez te 3 lata zaworek jest ok. Nie da sie ustami go "otworzyć", pamiętam, ze do prób używałem kompresora, ale na jakim ciśnieniu - tego już nie wiem
phuss a tak się spytam - masz jakieś objawy, że się zaworkiem zainteresowałeś?
Ja pamiętam jak swojego kupiłem to odpalał 'na strzała' - dosłownie pół obrotu wału i silnik chodził. Teraz ciężej odpala (nie ma tragedii ale jednak gorzej) - te 3 razy musi obrócić żeby odpalił.
zaworek po naprawie mam sprawny i na pewno nie jest zamknięty cały czas - gdyby byl to pompa przy aku pochodzi chwile i sie albo zatrze albo spali. Zawor powinien otwierać sie jakoś powyżej 2 barow, nie pamiętam dokładnie. W kazdym bądź razie, tez go robiłem bo odpalal ciężko, a po naprawie jest ok
Dzięki dawidd, przepraszam, że w tym temacie ale z nerwów nie mogę znaleźć takiego fajnego tematu o samodzielnym przeczyszczeniu wtryskiwaczy i jeżeli można to poproszę o instrukcję krok po kroku jak zrobić test przelewowy wtrysków. Wychodzi na to , że coś z wtryskami, na rozruszniku męczę się z 10-15s zanim odpali, na plaka pali szybciutko, na popych też praktycznie od strzału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum