Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:16 [all] Kto jezdzi na oleju syntetycznym tak naprawde.
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Taka ciekawostka odnosnie oleju i jak jestesmy rolowani przez producentow jesli chodzi o faktyczna wartosc produktu.
Tak z nudow znalazlem tekst na stronie "millers olis" odnosnie syntetykow:
Duzo czytania co i jak ale jest napisane ze wlasnie Castrol zrobil balagan na poczatku w USA odnosnie nazewnictwa hydrokrakowanego oleju (ktory nie powstaje z syntetycznej bazy tylko z wysokiej jakosci ,ale mineralnej) pelnym syntetykiem. I ze teraz tylko Niemcy sa jedynym krajem gdzie tego nie mozna robic. Wiec ok po niemiecku nie czytam ,ale cos zrozumiec sie da. Oleje ktore uczciwie sa oznaczone jesli sa tylko hydrokrakowane beda opisane "synthese technology" lub podobnie. Pelne syntetyki po niemiecku "vollsynthetischem".
Wiec na poczatek Mobil 1 ktory jako pierwszy wprowadzil na rynek syntetyczny olej i szczerze zawsze uwazalem ze to 100% syntetyczne oleje. Nawet ostatnio kupilem Mobil 1 5w30 ESP do Octavi po sprzedazy Rovera, kosztowal mnie 53€ ,ale co tam warto ...albo nie. Na butelce ze syntetyczny. Na niemieckiejstronie Mobila ze nie.
Mobil w pewnym momencie stwierdzil tak jak wiekszosc firm ze jesli nie ma roznicy (w nazwie i cenie detalicznej) to po co przeplacac skoro koszt produkcji jest kilka razy nizszy. Fajnie.
Dobra to moje drugie auto (Honda Civic) zalane olejem Elf Exellium full tech 0W30 , na opakowanu "100% syntetyk" Strona producenta tez to potwierdza.
Fajnie 40€.Elf co prawda zaczal nazywac ostatnio oleje troche uczciwiej ,ale ten to jeszcze stara receptura, kupilem specjalnie bo nie lubie olei oznaczonych SM (maja mala zawaztosc cynku -ekologia ) . No to tylek juz mnie boli bo zostalem dwa razy wydy...y przez zaufane firmy.
Valvoline, ktore tez zalewalem wczesniej. Synpower to prawdziwe syntetyki.
Wyraznie opisany po szwabsku jako pelen syntetyk. Nic dodac. Od tej pory tylko tej firmy olej bede kupowal.
Jak sie wam chce to mozna by sprawdzic wiecej firm. Musi byc to oficjalna niemiecka strona producenta lub niemiecka karta produktu. Bo w niemieckich sklepach internetowych czasem sa produktu pakowane na europe wiec opisane nieprawdziwie. Liqui Molly ma jeszcze napewno syntetyczny olej w lepkosci 5W40 ,ale oni wszystko poprawnie opisuja . Castrol EDGE to udawane syntetyki.
"Today, BP own Castrol, Esso (Exxon) own Mobil & Silkolene are owned by the German Fuchs company who use MC stocks." -napewno te firmy wedlug tego tekstu nie produkuja prawdziwych syntetykow. Motul prawdopodobnie ma w ofercie pelne syntetyki ,ale ciezko sprawdzic bo zawsze jakos odsyla do francuskiej strony.
Pozdr.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z Mobilem nie jest tak źle jakby się mogło wydawać, piszę teraz z pamięci, ale z tego co się orientuję w Niemczech jest tak, że syntetykiem można nazywać oleje, które mają w sobie minimum 80% bazy syntetycznej (a nie hydrokrakowanej). W mobilu od 1,5 roku ma zmodyfikowany skład i jest w nim "tylko" 72% bazy w pełni syntetycznej. Na opakowaniach w DE napis znikł, ale czy to jest już zły olej? Ja tam wolę Mobila który ma 72% bazy syntetycznej a resztę HC, niż takiego Castrola, który ma 0% bazy syntetycznej i jest w 100% HC. Także Mobil1 0W40 i 5W50 etc, to nadal jedne z lepszych produktów, posiadając 72% bazy syntetycznej, w przeciwieństwie do Castrola i innych...
Ja od lat do każdego auta leję Texaco, najczęściej 5W40. W klasie SL był 100% syntetykiem, potem pojawiły się SM które już miały więcej HC i ostatnio kupowałem już nawet nie SM tylko jeszcze nowszy SN... - taka specyfika rynku, chcięliśmy ekologię, to mamy... Jedno jest pewne - z roku na rok każda marka idzie z duchem czasu w zmiany i tego nie unikniemy... technologia produkcji środków smarnych idzie w tym właśnie kierunku.
Dlatego u mnie żaden olej nie jest w silniku dłużej niż 10k
Z Mobilem nie jest tak źle jakby się mogło wydawać, piszę teraz z pamięci, ale z tego co się orientuję w Niemczech jest tak, że syntetykiem można nazywać oleje, które mają w sobie minimum 80% bazy syntetycznej (a nie hydrokrakowanej). W mobilu od 1,5 roku ma zmodyfikowany skład i jest w nim "tylko" 72% bazy w pełni syntetycznej
Nie mowie ze tak nie jest ,ale troche juz tego o olejach przeczytalem i nie znalazlem takiej informacji ze Mobil miesza baze syntetyczna PAO z baza Hydrokrakowana. Zwykle jak nie ma jakiejs informacji to znaczy ze jest gorszy scenariusz i firma nie ma sie czym chwalic. Jak mobil zmienial ostatnio "naklejki na olejach" np. 0w40 teraz nazywa sie "New Life" to byla informacha ze zmieniaja cos w "recepturze".
Cytat:
Ja tam leje 10W40. Mi wystarcza w zupełności.
Spoko ,to lej . Do auta ktore posiadasz nic wiecej nie potrzeba i ekonomicznie tez nie mialo by to uzasadnienia . Nie masz go od nowosci lub od malego przebiegu wiec tez bym w tym przypadku zalewal 10w40. Kup nowoczesne auto i zalej ttaki olej to zobaczymy ile najezdzi.
Bo w polsce mało jest informacji na ten temat - więcej przeczytasz na zagranicznych forach/stronach, łącznie z oficjalnym stanowiskiem Mobila na Europę - teraz Mobil1 ma w składzie 72% PAO. Mniej, ale nie znaczy że mało
Na polskich forach też od dawna można o tym przeczytać. Ja leje Motula on przynajmniej nie robi w wała i pisze, który olej to 100% syntetyk, a który produkowany w "technologii syntetycznej". U przeciętnego kowalskiego się przyjęło, ze 15w40 to minerał, 10w40 to półsyntetyk, a 5w40 to syntetyk i tak już zostanie
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
łącznie z oficjalnym stanowiskiem Mobila na Europę - teraz Mobil1 ma w składzie 72% PAO.
Daj linka jak mozesz. Ciekawy jestem poprostu.
[ Dodano: Nie Kwi 15, 2012 17:21 ]
Pływak napisał/a:
U przeciętnego kowalskiego
Nie chce robic z siebie przecietnego kowalskiego bo na ten temat wiem wiecej niz troche . Poprostu przespalem gdzies moment gdzie Mobil 1 przestal byc olejem syntetycznym , czym sie zawsze wielce chwalil , a Total-Elf ktory mial od dawna syntetyczne oleje w ofercie tez zaczal sciemniac. Pracowalem z serwisach Peugeota i Renault i wlasnie te marki mialy umowy z Total -Elf, kurde nawet na szkoleniu z Elfa bylem z 11 lat temu jak wprowadzali syntetyk chyba 0W40. A tu sie dalem nabic w butelke 2 razy. W moim aucie nie zaleznie jakie to bedzie chce miec zalany syntetyczny olej , nigdy z tym problemy nie mialem nawet jak bylo to starsze auto (z malymi wyjatkami gdzie sie poprostu nie oplacalo) . Dlatego mnie interesuje to informacja ile jest bazy syntetycznej w Mobilu tylko jakas potwierdzona nie z forum. Pozdr.
Trochę nie w temacie - ale autor posta chyba się nie pogniewa gdy zapytam :...
Keczu (mój drogi doradco) - napisz, proszę czy "Shell Helix HX7 10W-40" to Twoim zdaniem dobry olej dla mnie (poj. 1,4, przebieg na dziś 62 tyś. -wierzę) leje taki od 2 lat, teraz w lipcu będę zmieniał i .... czy mam go lać ?
W takim razie francuzi też polecieli w ch@#$ śladami innych Teraz i tak planowałem zmianę na Liqui Moly Diesel Synthoil lub Millers XFD ten pierwszy z tego co znalazłem to syntetyk, a ma ktoś dane na temat tego drugiego?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Irola - lej 5W40, nawet w HC będzie lepszy zimą, może być Shell, ale polecałbym 5W40
Dobrze gadasz .Bedzie lepszy zima bo wlasnie parafiny ma usuniete i nie trzeba go tyle uszlachetniaczami traktowac zeby spelnial zimowa specyfikacje. Wiecej dodatkow poprawiajacych jego wlasciwosci lepkosciowe ,gorszy olej bo dodatki szybko ulegaja rozkladowi. Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez keczu Pon Kwi 16, 2012 18:48, w całości zmieniany 1 raz
W takim razie francuzi też polecieli w ch@#$ śladami innych Teraz i tak planowałem zmianę na Liqui Moly Diesel Synthoil lub Millers XFD ten pierwszy z tego co znalazłem to syntetyk, a ma ktoś dane na temat tego drugiego?
LM Synthoila mogę polecić bo sam na nim jeździłem i jest to prawdziwy syntetyk. Teraz przerzuciłem się na LM Synthoil Energy 0W40. Następna zmiana będzie z kolei na Millersa XFD 5W40, który już stoi w garażu. Millers niestety nie podaje wielu parametrów takich jak TBN i NOACK i parametrami nie zachwyca, ale na lato powinien być ok. Na zimę wolę jednak coś z 0W40.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum