Wysłany: Sob Gru 20, 2008 16:44 [R620] Stuki z prawej strony
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam, w moim Rover'ku dochodzą stuki z prawego przedniego koła. W te lato byłe wymieniane wszystkie tarcze klocki, łożyska przy tarczach. Ale stuki nadal występują. Po dzisiejszych oględzinach stwierdziłem, że na półosi od prawego przedniego koła kielich ten co wchodzi do skrzyni jest cały mokry w oleju, oraz ma straszne luzy. Zaczełem rozbierać półoś. Zdjełem ośke z kielicha ale go nie dałem rady wyjąć ze skrzyni. Moje pytanie dotyczy jak zdjąć ten kielich. Oraz aby przestały wydobywać się te stuki wystarczy wymienić tą długą półoś???? Dzięki wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 27, 2011 23:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 20, 2008 16:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mazda11, jeżeli stuki sa przy ruszaniu, hamowaniu i mocnym skrecaniu to jest to przegub a ktory trzeba to wywnioskowac wjezdzajac na kanal lub podnosnik, przegub wewnetrzny wyciagniesz ze skryzni podwazajac z obydwu stron lapka np. do kol.
Przegub na koncu ma drucik-sprezyne-zabezpieczenie ktore zaskakuje w gniezdzie polosi w skrzyni, jezeli jest w oleju to mzoe byc uszkodzony uszczelniacz skrzyni biegow a jak w smarze to moze byc peknieta guma...
NEOSSS, stuki nie dochodzą przy skręcaniu, są to stuki przy jeździe na wprost przy ok 50km/h. Wraz ze wzrostem stuki się nasilaja. Nie wiem co mogło dokładnie się stać.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 20, 2008 17:17
NEOSSS napisał/a:
mazda11, jeżeli stuki sa przy ruszaniu, hamowaniu i mocnym skrecaniu to jest to przegub a ktory trzeba to wywnioskowac wjezdzajac na kanal lub podnosnik, przegub wewnetrzny wyciagniesz ze skryzni podwazajac z obydwu stron lapka np. do kol.
Przegub na koncu ma drucik-sprezyne-zabezpieczenie ktore zaskakuje w gniezdzie polosi w skrzyni, jezeli jest w oleju to mzoe byc uszkodzony uszczelniacz skrzyni biegow a jak w smarze to moze byc peknieta guma...
Luz na łożyskach przy mechanizmie różnicowym, może dawać podobne efekty do zużytego przegubu wewnętrznego. Jeśli to te łożyska, to wymiana uszczelniaczy półosi może nic nie dać, gdyż półoś nadal nie będzie dobrze siedziała tylko latała na wszystkie strony korzystając z luzu na łożyskach.
Uprzedzam pytanie, łożyska łatwo dostępne w każdym sklepie z łożyskami. Cena zależy od jakości.
[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 17:19 ]
mazda11 napisał/a:
NEOSSS, stuki nie dochodzą przy skręcaniu, są to stuki przy jeździe na wprost przy ok 50km/h. Wraz ze wzrostem stuki się nasilaja. Nie wiem co mogło dokładnie się stać.
Ale przy skręcają nasilają się stuki na przegubach zewnątrznych. Neos chyba pisał o przegubie wewnętrznym... chyba, że nie doczytałem
mazda11, krótko i zwiezle masz wywalone gniazdo przegubow, polosi jak to woli we skrzyni... Licznik Ci dobrze chodzi?>
Napisalem wyraznie ze przeguby slychac przy ruszaniu, hamowaniu i skrecaniu a ktore dokladnie(wewnetrzny, zewnetrzny) to na podnosniku lub kanale... Przy skrecie to tak jak pisal Tomi, zewnetrzne
mazda11, najpierw sprawdz dobrze przeguby i polosie, jezeli maja luzy to je wymien, potem sprawdz gniazdo w skrzyni czy ma luzy, jezeli tak to przegub wewnetrzny bedzie latal gora dol, prawo lewo bardzo mocno, wtedy zdejmujesz skrzynie i wykrecasz uklad roznicowy... Wymeiniasz lozyska i tyle...
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 06:48 Podpinam się pod temat stukania
Wczoraj gdy jechałem na noc do pracy hamując z predkosci ok 130km/h usłyszałem dziwne pukanie w prawym kole. Następnie jadac ok 100 tez usłyszałem owe pukanie( duzo wczesniej przy skrecie w prawo (słyszałem pukania(charakterystyczne dla przegubu wygladało mi to na przegub za który jeszcze sie nie zabrałem). wracając z pracy rozpędziłem się do ok 130 hamujac ponownie usłyszałem stuki(głośne i niemetaliczne) i oczywiscie czestotliwość ich malała od czasu do czasu było słychac te stuki przy jedzie normalnej gdy puszczałem gaz jakby się nasilały, zauważyłem jeszcze ze gdy dochodze do predkosci 130km auto zaczyna drgać(odczuwalne na kierownicy i pedale gazu przy ok 140 ustaje) to łozysko czy mozliwe, że skrzynia?
P.S. dodam ze byłem na myjni z myciem podwozia a nie mam osłony i stuki wyszły po przejechaniu ok 100km
Jak To waszym zdaniem zdiagnozowac? Diagnosta, mechanik, czy sam wyczuje luzy jak sciągne koło??
[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 18:12 ]
Korzystające ze słonecznej niedzieli udałem się na parking hipermarketu. W pierwszej kolejności podniosłem lewą strone. Wynik oględzin brak luzów na kole następnie opaliłem auto włączyłem jedynke i moe było słychać delikatne szuranie.Następnie zabrałem się za podejrzaną strone i tak wyczuwalny luz poprzeczny luz na kole razem ze stukiem, po opaleniu silnika właczeniu jedynki było słychać stuki.
Ja mam nadzieję że to przegub a nie jakieś łożysko w skrzyni.
To trochę dziwne by było od kiedy kupiłem auto(w połowie listopada 2012) do teraaz zrobiłem ok 12tyś km. Jutro oddam auto do mechanika w środę ma sprawdzić co się dzieje. Mimo wszystko przed wyjazdem ściągnę koło i zerkne czy jest zabezpieczona.
[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 19:15 ]
Wiec tak Panowie, mechanik nic nie znalazł zero luzów poddał się(za usługę nic nie wziął). Następnie po poszukiwaniach całkiem przypadkowo okazało się ze guma która jest na półosce przesuneła się w strone przegubu, i tam właśnie ona powodowała stuki. Teraz mam do was pytanie gdzie dokładnie powinna by ta guma i jakie ona ma zadania???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum