Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200VI] Rosnące obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200VI] Rosnące obroty
Autor Wiadomość
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 13:47   [R200VI] Rosnące obroty
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich,potrzebuje pomocy w rozwiązaniu problemu z podnoszącymi sie obrotami w moim R200VI
Sytuacja wygląda tak iż jadąc dziś poza miasto i wracając do domu zrobiłem łączenie 25km,podczas powrotu dojeżdzając do domu stałem trochę w korku i obroty auta podskoczyły i staneły na 1800 obrotów,i nie mogłem tego bez wysiadania z auta "naprawić"
Przez 2minuty tak było,aż zacząłem gazować delikatnie i w końcu obroty wróciły do 900,ale ruszając do przodu znów się podniosły i znów zabawa z gazowaniem i po jakiejś chwili znów opadły...
-dodam że jest dziś ciepło
-stałem w korku
-obroty podnoszą się tylko w takiej sytuacji jak dziś(jazda,korek,gorączka na dworze)
-temperatura silnika (chłodziwa) ok,jest po środku skali i nic nadzwyczajnego nie ma
-jedyna rzecz taka że klima była dziś włączona podczas tej sytuacji
no i co jest z tymi obrotami??
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 13:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 16:31   

rychliq, miałem to samo. Problemem była zbyt mocno zaciągnięta linka przy przepustnicy. Musisz ją lekko poluzować. Przy okazji sprawdź jak trzyma się wtyczka od TPS-u i możesz przeczyścić silniczek krokowy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:29   

Dodam że samochód po przejechaniu 50metrów w korku stawał na obrotach na których jechałem i obroty nie spadały,żeby nie było niejasności...
Linka od przepustnicy,czyli wystarczy śrubkę na oplocie linki wykręcić nieco?
TPS niestety nie wiem co to jest przy moim silniku,ale wujek google pewnie wie :)
No i odnośnie silniczka krokowego,na pewno go znajdę i na stronce będzie opisane co i jak czyścić
TYLKO ŻE TO DOPIERO JUTRO ZAATAKUJE I MOŻE SIE UDA ZWALCZYĆ :)
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:38   

rychliq napisał/a:
Linka od przepustnicy,czyli wystarczy śrubkę na oplocie linki wykręcić nieco?

Tak. Taki czarny kwadracik przekręcić kilka obrotów.
rychliq napisał/a:
TPS niestety nie wiem co to jest przy moim silniku,ale wujek google pewnie wie :)

Wpisz w szukajce na forum, a odnajdzie ci mnóstwo tematów.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 20:34   

wysuń wtyczkę od TPSu i przeczyść styki, zapsikać kontaktem nie zaszkodzi też ;) u mnie pomogło a ostatnio też taki problem miałem :D
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 22:11   

Jutro w domu to obadam,w Łodzi pod blokiem tego nie rozbieram bo mogę połowę części pogubić i do ładu nie dojść z tym.
Więc na razie dziękuję

[ Dodano: Czw Kwi 26, 2012 22:11 ]
a i jeszcze teraz zmyłka,nie znalazłem gdzie znajduje sie ten czujnik TPS w R200VI
i jutro będę dziwił koło auta,może ktoś mi go wskazać opisem lub fotką??
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 22:23   

rychliq napisał/a:
a i jeszcze teraz zmyłka,nie znalazłem gdzie znajduje sie ten czujnik TPS w R200VI


jedyna wtyczka przy przepustnicy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 07:11   

ok.to już jaśniej...dziś dostanie na początek dawkę WD40 :]
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 09:46   

WD40 nie nadaje się do psikania po TPS ani żadnych innych wtyczkach :) Użyj kontaktu jak Kozik prawi do styków / potencjometrów.

Najlepiej przeczyścić tym:

http://multisort.pl/produ...200ml,3253.html

a potem zabezpieczyć:

http://multisort.pl/produ...200ml,7768.html

Mechaniczne części przepustnicy jak najbardziej WD40 może być.
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Kwi 28, 2012 04:16   

Miałem identyczny problem jak opisuje rychliq. Obroty wieszały się też tylko w ciepłe dni.

a rozwiązanie problemu

leszczu napisał/a:
Problemem była zbyt mocno zaciągnięta linka przy przepustnicy. Musisz ją lekko poluzować


u mnie pomogło :smile:
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 10:35   

poddałem się jeśli chodzi o czyszczenie i psiukanie na ten czujnik...
już szukam w IC takiego czujnika,mam nadzieje że to nie bedzie cena 169zł jak patrze na ceny czujników
a odnośnie wykręcania,na pewno to dobra rada,ale właśnie to zrobiłem i niestety nic sie nie zmieniło,czujnik jak ma focha to sobie obroty podnosi i coraz gorzej z "przywracaniem" ich do normalnego poziomu :/

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2012 10:35 ]
no i w IC zonk,nie mają tego czujnika,a gość przez telefon tłumaczył że możliwe że razem z przepustnica jest możliwość zakupu tego....
macie jakąs radę?
na allegro jest jeden czujnik,ale używka,wiec może za chwile będzie to samo co z tym moim
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 11:12   

Wyczyść silnik krokowy najpierw, może nie koniecznie to TPS.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 11:55   

rychliq, szukaj całej przepustnicy z tym czujnikiem. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 14:14   

zastanawiam się jak to jest że jadąc trasą dosłownie,nie dzieje się nic z tymi obrotami,sceny zaczynają się dopiero jak wpadam w miasto i najlepiej jeszcze w korek...dziś byłem w Płocku szukać czujnika,w czterech sklepach byłem i nie znalazłem,ani po nazwie,ani po numerach na czujniku i tej metalowej obejmie...a co gorsze,stojąc na światłach auto już nie stało na obrotach jak wcześniej 1500 ale na 2000/2200rpm i nie mogłem tego zlikwidować,zgaszenie silnika też nie pomagało...
zaraz poszukam tego silniczka,gdzie on sie znajduje i go obadam
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 14:29   

rychliq napisał/a:
...
zaraz poszukam tego silniczka,gdzie on sie znajduje i go obadam

 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 14:32   

rychliq, jak dla mnie wina stoi albo po zbyt mocno naciągniętej lince gazu przy przepustnicy, TPS, albo sama plastikowa przepustnica która po prostu już się zużyła. Ja proponuje poszukać od razu metalowej. A tego czujnika jako nowego to nie szukaj, bo nigdzie go nie znajdziesz.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 15:40   

Linka właśnie obadana,jest tak że nie jest napięta mocno,można normalnie palcem wcisnąć ten kawałek nieopleciony przy przepustnicy i przepustnica się nie otwiera...
Przepustnice obejrzałem i też nie ma na niej nic co przyciągnęło by moją uwagę,wyczyściłem z kurzu i dawka chemii i jest jak było...
Zostaje tylko ten czujnik parszywy...
w Łodzi jest miejsce w którym Rovery na części handlują,coś jak auto złom...tylko gorsza sprawa z tym że nikt nie rozbierze przepustnicy żeby mi sprzedać czujnik za 50zł
chyba skusze sie na to co na allegro jest
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 15:48   

Jak Ci się zawiesi to otwórz maskę i spróbuj palcem domknąć przepustnicę.

Nie sądzę aby była to wina TPS'a, to że silnik więcej paliwa podleje bo będzie myślał że przepustnica otwarta to nie znaczy że obroty wzrosną, będzie za mało powietrza.

Jak dla mnie wiesza Ci się przepustnica albo silnik krokowy. Najbardziej prawdopodobna przepustnica.
 
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 16:28   

No to teraz już nie wiem,za dużo opcji...jak poznać że przepustnica nie daje rady?To wszystko sie otwiera i zamyka...
Wyczyściłem silniczek krokowy,to co było wetknięte w plastikową część kolektora,taki "paluch" chyba mosiężny było jakby w sadzy,teraz już czyste...i wiem ze po spojrzeniu na obroty to zmieniło się w taki sposób że zawsze miałem 900rpm a teraz na 1000stoi przy wolnych obrotach...ale może to chwilowe
No a dalej to ten czujnik najbardziej mi sie nie podoba...

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2012 16:28 ]
...a i dodam jeszcze co mi sie przypomniało właśnie
wcześniej było tak że jak mi się te obroty podnosiły,to wkładałem nogę pod pedał gazu i do góry podnosiłem i obroty wracały "na swoje miejsce"
i wszystko było wtedy gdy silnik już chodził około 30 min i była temperatura w połowie skali czyli taka norma
ale teraz juz to nie skutkuje
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 17:41   

Niema co tu przypuszczać, tylko wymień przepustnice na metal. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1,4Si '98] rosnące obroty
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Wrz 18, 2007 15:57
Brt
Brak nowych postów [R200] Falujące i rosnące obroty na postoju z klimą
MD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 22, 2013 20:05
MD
Brak nowych postów [R200vi] Amortyzatory
ADEE22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Kwi 16, 2015 16:35
ADEE22
Brak nowych postów [R200vi] Znów HGF :(
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Wrz 30, 2009 10:51
xkrzychux
Brak nowych postów [r200Vi] Awaryjność
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sty 06, 2009 19:04
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink