Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214] Gaśnie i dusi sie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:21
[Rover 214] Gaśnie i dusi sie
Autor Wiadomość
Zabek 



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 8
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 16:03   [Rover 214] Gaśnie i dusi sie

Mam problem z Rover 214 gdy jadę gaśnie i dusi się ale jechać się da.....ostatnio wymieniałem olej w nim i później wszystko było ok ze 2tyg później to się zaczęło dziś;///


pomożecie???
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 04, 2010 16:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 18:38   

a świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, cewka dobre?
bo z opisu sądze,ze może nie palić na wszystkie cylindry, wtryskiwacze są ok? bo był tu już taki przypadek opisywany
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 18:28   

Moj tez sie "dusi", a dokladniej mowiac czasem zdarza mu sie "zakaszlec", np. gdy ruszam na skrzyzowaniu z jedynki, a potem sprzeglo i dwojka i ma takie zakrztuszenie i szarpniecia, bardzo delikatne i nie za kazdym razem, wiec nie wiem, czy to cos powaznego? Auto ogladal mechanik i mowi, ze wszystko jest wg niego OK, ale ja teraz chyba wpadlam w jakas manie wyszukiwania wszystkiego co zle w tym moim "nowym" aucie... Moze ja cos zle robie, moze ten typ tak ma, ze np. potrzebuje wiecej gazu po zmianie biegu? Bo jak mu dam wiecej gazu, to sie nie dławi, czasem tez zalezy od tego jak wycisne sprzeglo, ogolnie jest mega wrazliwy i potrafi zgasnac np. podczas powolnych manewrow na parkingu... Cos mu sie dzieje, czy przesadzam i jezdze jak baba? :cool:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 19:55   

thebloody, może po prostu za mało gazu dodajesz ?? :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 07:55   

leszczu, no moze tak, moze wlasnie jezdze jak baba, ale w sumie wychodziloby na to, ze mechanik i elektryk tez jezdza jak baba, bo im tez Milord gasl :P (wlasnie w takim momencie manewrowania na jedynce pod warsztatem czy na parkingu, przy zawracaniu i takich delikatnych, wolnych manewrach). Moze on po prostu lubi gazowanie :P dooobra, nie bede sie przejmowac :twisted:
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 07:59   

może za bardzo wierzgasz lewa nóżką :wink: ew. sprzęgło już wysoko łapie
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 08:06   

Harry, sprzeglo bylo regulowane tydzien temu, po zakupie auta. Kilku facetow nim sie przejechalo, od mechanikow, elektrykow po kolegow. Polowa mowi, ze super, a polowa, ze sprzeglo jest - jak to mowia - twarde. I tej drugiej polowie auto przygasa. Jeden pan powiedzial, ze "niewysprzegla" do konca, na moje po prostu jest stare i zuzyte i lepsze juz nie bedzie, a regulacja dala tyle, ze sie obnizylo i lapie teraz w 3/4 - tak jak mi pasuje, bo tak sie przyzwyczailam w "L-ce" :) Mozliwe, ze to wszystko kwestia przyzwyczajenia, a ja panikuje :)
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 23:26   

thebloody, jeżeli łapie na 3/4 i biegi wchodzą lekko to nie ma mowy o "niewysprzęglaniu" do końca. Jeżeli zawsze szarpie przy ruszaniu lub po zmianie biegu to może być wykruszona lub zaoliwiona tarcza sprzęgła. Jeżeli ruszysz delikatnie bez gazu to samochód musi jechać i utrzymać prędkość (minimalną) bez dodawania gazu na 1 biegu a jeżeli jest lekka pochyłość to nawet na 2 biegu. Sprawdż.
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 09:18   

zdzichu, sprawdzalam, jedzie minimalna predkoscia na jedynce bez gazu, biegi wchodza lekko, jedynie z wstecznym jest tak, ze wchodzi spoko, ale wycisnac go z powrotem na luz jest ciezko, mimo ze wciskam sprzeglo do podlogi. Ja caly czas poznaje ten samochod...
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 22:56   

Biegi wchodzą lekko więc sprzęgło raczej działa poprawnie. Nie sądzę też by na tarczy był olej lub była wyszczerbiona. Skoro na 1 bez gazu idzie równo to silnik krokowy i ogólnie wolne obroty chyba tez OK. Jeżeli chodzi o gaśnięcie podczas manewrowania np. na parkingu (mała prędkość) to zwróć uwagę na to czy on nie gaśnie w momecie skręcenia kół do oporu. Co do szarpania to zrób taką próbę; jadąc na 4 ok. 90km/h całkowicie zdejm nogę z gazu, poczekaj aż zwolni do70 i naciśnij gwałtownie gaz. Napisz czy wejdzie na obroty płynnie czy mocno szarpnie. I jeszcze jedna rada; paliwo w zbiorniku min. 1/2 stanu.
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 07:18   

wlasnie wczoraj jechalam nim trase ok 120 km - na trasie, zwlaszcza na 4 i 5 biegu przy predkosciach 70-100 km/h auto sunie cudnie, zadnego szarpania, wszystko plynnie i dynamicznie, rowno. Tylko na 1 i 2 biegu zdarza mu sie "zakaszlec", ale zaczynam myslec, ze to moja wina, np. za szybko puszczone przy koncu sprzeglo lub za malo gazu dodane tuz po zmianie biegu, po prostu musze go wyczuc i tyle... - tak na to wychodzi...

Co do gasniecia na parkingu przy powolnych manewrach to tak, zdarzylo sie, ze zglasl mi wlasnie na maksymalnym skrecie kół, co to znaczy? Zdarza mi sie wykonywac takie manewry na samym sprzegle, bez gazu, taki glupi nawyk po kursie prawa jazdy (rekaw itd.)...

Zbiornik tankowalam dopiero pierwszy raz, wczoraj. Nalane pod korek, a mimo to wskazowka nie pokazala pelnego baku, byla troche wyzej jak na wysokosci 3/4. Czemu tak?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 09:19   

thebloody napisał/a:
Zbiornik tankowalam dopiero pierwszy raz, wczoraj. Nalane pod korek, a mimo to wskazowka nie pokazala pelnego baku, byla troche wyzej jak na wysokosci 3/4. Czemu tak?

Hmm. Wskaźnik oszukuje ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
regi 



Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:33   

thebloody, też miałem taki problem. Dokładniej to moja kobieta bo to ona prowadzi. Pierwszy i drugi bieg autko szarpało gasło na parkingu. U mnie okazała się cewka która była made in china. Teraz po wymianie auto nie do poznania.
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 14:32   

leszczu, no powaznie Ci mowie :)

regi, jaka cewka? powiedz mi jak laikowi, a ja postram sie zwrocic na to uwage mechanika nastepnym razem :)

btw. zaraz jade z moim facetem do miasta, dam mu prowadzic, zobaczymy, czy jemu tez bedzie tak przyduszac i poszarpywac :cool:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 14:49   

Cytat:
leszczu, no powaznie Ci mowie :)

Ja też na poważnie. Jeśli to wina pływaka, to trzeba ściągać bak. :/
thebloody napisał/a:
regi, jaka cewka? powiedz mi jak laikowi, a ja postram sie zwrocic na to uwage mechanika nastepnym razem :)

Jak powiesz dla mechanika, słowa cewka to on będzie wiedział o co chodzi, w końcu jest mechanikiem. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 18:10   

chlopaki, a jaki koszt tej cewki?? :roll:

bo sluchajcie, mojemu facetowi tez sie przydusil i zgasl podczas parkowania (na wstecznym i potem przy wjezdzie na miejsce parkingowe, za malo gazu, kola skrecone mocno), potem znow ja jechalam i bylo juz lepiej, tak jakbym zaczela go powoli wyczuwac, chce wiecej gazu i szybsza zmiane biegu, a wolniejsze popuszczenie sprzegla...
Ogolnie jakis kaprysny ten brytyjski arystokrata :lol:
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 22:25   

thebloody, mnie chodziło o to żeby samochód rozpędzić zdjąć całkowicie nogę z gazu pozwolić mu zwolnić i nacisnąc gaz. Powinien przyspieszać płynnie, bez szarpnięcia. Jeżeli szarpie to coś mu dolega. Może to być sonda lambda, czujnik ciśnienia bezwzględnego lub nieszczelne przewody podciśnienia, czujnik położenia przepustnicy, regulator ciśnienia paliwa, złącza elektryczne. Co do gaśnięcia przy skręcie kół na max to może być wina wspomagania. Przyblokowany powrót oleju i większy opór pompy po skręceniu do oporu. Ale z tym można żyć (naprawa dosyć pracochłonna/kosztona) Można się przyzwyczaić. Ja jeżdżę tak już kilka lat.
thebloody, wczoraj zapomniałem dodać że te silniki lubią jak się im ciśnie po gazie Mają wysoki moment obrotowy. Poobserwuj kiedy szarpie, w jakich warunkach pracy. Może to być jakaś błachostka.
Ostatnio zmieniony przez zdzichu Nie Kwi 15, 2012 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 08:29   

zdzichu, no tak jak pisalam wyzej - zrobilam test, o ktorym piszesz - auto przyspiesza plynnie na 4 i 5 po nacisnieciu gazu, ale na 2 czasem sie przydusi. Wlasnie na tych wolniejszych obrotach tak sie dziwnie zachowuje, ale nie zawsze, czasem w ogole super na kazdym biegu. Ja na razie wszystko to zostawie i poobserwuje, postaram sie go jeszcze bardziej wyczuc i nauczyc sie go, zanim wmówie mu kolejną dolegliwosc :P

[ Dodano: Nie Kwi 15, 2012 09:24 ]
Cytat:
Ja też na poważnie. Jeśli to wina pływaka, to trzeba ściągać bak. :/


- a mozna olac i jezdzic poki co? :D Ten plywak jest dziwaczny, mam problem z wyliczeniem ile auto pali na 100.

[ Dodano: Nie Kwi 15, 2012 09:29 ]
Panowie, ponawiam pytanie: jaki koszt tej cewki mniej-wiecej?? Bo tak niektorzy pisza, ze auto po jej wymianie nie do poznania, to moze bym sprobowala te cewke, jesli bedzie mnie stac... :roll:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 09:30   

thebloody napisał/a:
- a mozna olac i jezdzic poki co? :D Ten plywak jest dziwaczny, mam problem z wyliczeniem ile auto pali na 100.

Oczywiście, że można. Tylko trzeba pilnować, aby paliwka nie zabrakło. :wink:
thebloody napisał/a:
Panowie, ponawiam pytanie: jaki koszt tej cewki mniej-wiecej?? Bo tak niektorzy pisza, ze auto po jej wymianie nie do poznania, to moze bym sprobowala te cewke, jesli bedzie mnie stac... :roll:

http://allegro.pl/nowa-ce...2232133475.html
Wymienić, można samemu. Nie jest to zbyt skomplikowane. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 09:42   

Dziękować! :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [r25 1.6] przerywa, dusi się, gaśnie
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Pon Paź 22, 2012 22:31
R-200
Brak nowych postów [214 16v 103 HP] Gaśnie po wciśnięciu pedału gazu, dusi się.
dardzik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Paź 19, 2012 15:56
Dyziak
Brak nowych postów [Rover 216 91r.] dusi go po mieście
jacekbambi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Cze 17, 2011 21:32
kumilek23
Brak nowych postów [rover 200] dusi się i szarpie
Mia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Nie Lip 08, 2012 12:15
Drwal85



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink