Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416 LPG] wysoki wskaznik temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416 LPG] wysoki wskaznik temperatury
Autor Wiadomość
czarek88f 



Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 2



  Wysłany: Czw Mar 29, 2012 17:51   [Rover 416 LPG] wysoki wskaznik temperatury
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam, jest to mój pierwszy post na forum i wiem, że to chyba "najpopularniejszy" temat ale jednak nie znalazłem tego czego szukam.
Przechodząc do rzeczy: jest coraz cieplej i podczas stania w korkach wskaźnik temperatury podnosi się gdzieś na 4/5 skali, stan ten utrzymuje się podczas stania, gdy już przejadę chociaż do następnych świateł wskaźnik wraca do normalnej pozycji tzn. mniej więcej do połowy skali.
Pierwsza myśli: nawalił wiatrak i nie chłodzi na postoju.
Nauczony życiem, a właściwie Roverem 214, którym kiedyś jeździłem, pojechałem do mechaniki-elektryka.
Okazuje się, że wiatrak uruchamia się przy jeśli dobrze pamiętam 80 stopniach, czyli jest sprawny. Płyn w chłodnicy nie ucieka ani się nie gotuje. Olej jest olejem, nie mlekiem.
Mechanik mi powiedział, że mam jeździć bo to nic nadzwyczajnego, że wskaźnik potrafi podskoczyć wysoko.

Moje pytanie brzmi: czy to na pewno normalnie i czy ktoś się tak miał???
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Mar 29, 2012 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 29, 2012 17:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 29, 2012 18:02   

Sprawdź miernikiem niebieski (czasami czarny) czujnik.

Tutaj masz potrzebne dane: http://www.lame-delegation.de/mgfcar.de/sensor/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 20:25   

masz klimę? jaka masz chłodnice (szerokość)? Jeżeli wskaźnik temp idzie do góry to jak nie rozwiążesz problemu to na bank będziesz wymieniał uszczelkę pod głowica. Sprawdź czujniki temp, jeżeli ok to pompe wody czy wiatrak nie jest zerwany z oski i czy ogólnie uklad jest drożny. Termostat do sprawdzenia oraz czy chłodnica np nie jest zapchana lub zakamieniona
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
czarek88f 



Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 2



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 14:12   

Nie mam klimy. Układ chłodniczy i wiatrak sprawdzał mi mechanik i twierdzi, ze wszystko jest ok.
Co do sprawdzenia czujnika to mógłby mi ktoś wytłumaczyć co i jak bo jestem kompletnym laikiem w tym temacie?
Co do uszczelki, to najprawdopodobniej i tak czeka mnie wymiana, mechanik stwierdził ze chyba była klejona ale zanim coś zrobię to podjadę do swojego starego mechanika do którego jeździłem przed przeprowadzką bo do tego nie mam jakoś zaufania.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 14:30   

ja mowie o uszczelce pod głowica a jej raczej nie skleisz :) Jezeli masz miernik-omomierz to musisz sprawdzić opor czujnika na zimnym i gorącym. W tabeli masz podane wartości jakie byc powinny przy pomiarze.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 31, 2012 15:08   

Cytat:

ja mowie o uszczelce pod głowica a jej raczej nie skleisz :)

Jak kupilem samochod i po niedlugim okresie okazalo sie walnieta uszczelka to tez okazalo sie ze byla klejona jakims g..... tylko po to zeby wytrzymala tydzien i zeby sprzedac auto nie przegrzewajace sie
czarek88f napisał/a:
Mechanik mi powiedział, że mam jeździć bo to nic nadzwyczajnego, że wskaźnik potrafi podskoczyć wysoko.

rovery raczej maja tak dokladny system chlodzenia ze wskazowka powinna stac w miejscu
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 19:12   

bizon napisał/a:
Jak kupilem samochod i po niedlugim okresie okazalo sie walnieta uszczelka to tez okazalo sie ze byla klejona jakims g..... tylko po to zeby wytrzymala tydzien i zeby sprzedac auto nie przegrzewajace sie

dobra uszczelka kosztuje 100, licha 40 zl, silikon klej czy co to tam jest do uszczelek (bo wiem ze cos takiego istnieje) tez pewnie ze 30 albo i więcej zl - wolałbym wsadzić najtańsza uszczelkę niz ja kleić
bizon napisał/a:
rovery raczej maja tak dokladny system chlodzenia ze wskazowka powinna stac w miejscu
.
zgadza sie, nie może iść ani 1 mm do góry. Powinna stać poniżej polowy bez względu czy zima czy 30 st na +
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 31, 2012 21:34   

dawidd napisał/a:
wolałbym wsadzić najtańsza uszczelkę niz ja kleić

Przeciez nie napisalem ze ja ja kleilem ale poprzedni wlasciciel. jak ktos jest oszustem i chce jak najtanszym kosztem sprzedac samochod to jednak wybierze ten silikon za 30
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 07:26   

A wracajac do tematu, sprawdz jeszcze czy nie masz ukladu zapowietrzonego - odkrec korek od plynu chlodniczego i srubke odpowietrzająca przy kopułce rozdzielacza - powinien lecieć płyn bez powietrza. Zrób to na zimnym zgaszonym i ciepłym pracującym silniku
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 11:57   

Ja obstawiam termostat. Wskazówka w R416 nie ma prawa sie ruszyć. W niektórych egzemplarzach może sie zatrzymać ciut za nisko, ale po zagrzaniu podczas jazdy ma stać niezależnie od warunków.
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:34   

pozwólcie, że się podepnę, bo czytam i już sam nie wiem. Odnośnie wskaźnika temperatury czy to dobrze ze po dluzszym staniu w korku w upał podnosi się on na 4/5 skali po czym słychać jak się załącza wentylator i opada? Czy w ogole wskazówka nie powinna znajdować się nigdy tak wysoko? Dzisiaj byłem w Poznaniu i stojąc dłużej również samochód sam wkręcał się na 3 tys obrotów( można było to skasować lekkim wciśniećem gazu, 2razy tak było.) czy to ma jedno z drugim jakiś związek?

(r416 si 97')
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:38   

Masz klimę?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:39   

micheaszu napisał/a:
Odnośnie wskaźnika temperatury czy to dobrze ze po dluzszym staniu w korku w upał podnosi się on na 4/5 skali po czym słychać jak się załącza wentylator i opada?

Wskazówka nie powinna ani drgnąć. Czyli masz coś nie tak, że za późno włącza ci się wentylator.
micheaszu napisał/a:
Dzisiaj byłem w Poznaniu i stojąc dłużej również samochód sam wkręcał się na 3 tys obrotów( można było to skasować lekkim wciśniećem gazu, 2razy tak było.) czy to ma jedno z drugim jakiś związek?

(r416 si 97')

To już wina krokowca, zbyt mocno naciągniętej linki gazu przy przepustnicy, lub TPS-a
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:52   

bez klimy.

@leszczu dzięki

pewnie jak się porządnie nagrzał to coś mogło się przyciąć.

i dodam jeszcze ze mam instalacje gazową, już wiekową, sekwencyjną.
Ostatnio zmieniony przez micheaszu Czw Kwi 26, 2012 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:52   

leszczu napisał/a:
włącza ci się wentylator.

Albo nie do konca otwiera sie termostat, czesta usterka w pierwsze "upaly" poi zimie
 
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 17:54   

w tamtym roku w lato, też się tak włączał, ale to ze 2 razy jak było po 30 stopni na dworzu i również w dość długim staniu w korku.
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 19:33   

U mnie przy podobnych objawwach poszla pompa wody, tylko ze jak wskazowka poszla do gory to sie wlaczyl wentylator(o dziwo pierwszy raz, wczesniej nawet przy ostrym upale w korkach sie nie wlaczal).
Sprawdz jeszcze wejscie i wyjscie wezy do nagrzewnicy, czy sa cieple, gorace albo chlodne.
_________________
Coś za coś
 
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 26, 2012 21:28   

hmm, w sumie zadam dość banalne pytane ale trochę mnie to nurtuje, dlaczego wskaźnik nie powinien się ruszyć? wiadome jest przecież, że stojąc na patelni w korku temperatura powinna wzrosnąć, co za tym idzie, że wskazówka pójdzie trochę w górę, a to da taki efekt, że załączy wentylator, który schłodzi silnik, który nie ma naturalnego owiewu jak przy jeździe.

więc co jest w tym przypadku nie tak?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 07:37   

Uklad chlodniczy w roverach jest tak dokladny ze operuje termostatem i trybami wentylatora tak zeby wskazowka stala w miejscu. gdy wskazowka rosnie to juz dawno powinien sie wlaczyc wentylator lub termostat przypchany ze nie ma rownego obiegu i temperatura wariuje
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 09:42   

Nigdy nie widziałem żeby się ruszyła na sprawnym termostacie.
Czy -30 czy +30, w korku czy w trasie, z klimą czy bez - stoi jak skała.

Ale jak miałem uszkodzony termostat to w korku z klimą szła w górę, więc działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 416 Si wariuje wskaźnik temperatury]
asiu13lka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Cze 23, 2013 16:24
pawelo416
Brak nowych postów [R45] Wskaźnik temperatury
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pon Mar 28, 2011 19:22
panwilli
Brak nowych postów [R420] Wskaźnik temperatury
Czy pasuje wskaźnik od silnika benzynowego?
laskarm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lut 25, 2008 15:13
giewu
Brak nowych postów [416] Wskaźnik temperatury (zegary)
Trismegistos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Mar 21, 2015 00:03
Artu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink