Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Obroty silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Obroty silnika
Autor Wiadomość
czarny666xl 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: Bolesławiec



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 17:17   [R75] Obroty silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich forumowiczów!
Po przeczytaniu dziesiątek postów dalej nie wiem co może dolegać mojemu Roverkowi.
Chodzi o falowanie obrotów oraz zawieszanie się obrotów podczas jazdy w korkach, tylko na ciepłym silniku i tylko jak jest ciepło na dworze przy niskich temperaturach ( 0 i mniej) to nie występuje. I jeszcze po krótkim cofaniu jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają i autko gaśnie.
Do tej pory zrobione zostały następujące rzeczy:
-mycie silniczka krokowego oraz jego wymiana (już mam ze trzy) na każdym to samo
-mycie przepustnicy (właściwie była czysta)
-reset krokowego i przepustnicy
-czyszczenie przewodów odmy(były drożne)
-smarowanie linki gazu
-czyszczenie wejść odmy w kolektorach
-regeneracja silniczków VIS (na pewno działają)
A dalej jest to samo BŁAGAM O POMOC ! bo już nie wiem co mam robić?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Mar 30, 2012 07:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 27, 2012 17:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 18:48   

czarny666xl napisał/a:
Do tej pory zrobione zostały następujące rzeczy:
a czujnik IAT/ MAP był sprawdzany, czyszczony ?, silnik był sprawdzany komputerem ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 22:14   

pod kompa podłączaj
_________________
Pamparampam
 
 
 
czarny666xl 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: Bolesławiec



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 14:30   

był podłączany pod kompa i wyszło tylko że jedna sonda siedzi jest wymieniona a dalej to samo a czujnik IAT/ MAP gdzie on się znajduje.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 15:25   

czarny666xl napisał/a:
czujnik IAT/ MAP gdzie on się znajduje.
to jest czujnik temperatury powietrza i ciśnienia bezwzględnego w dolocie i znajduje się za silniczkiem krokowym.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
czarny666xl 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: Bolesławiec



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 17:51   

dzięki bardzo jutro go przeczyszczę i zobaczymy co będzie a co to jest za czujnik ten co jest jeszcze dalej od góry taki jak walec przykręcony na 1 śrubkę.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 28, 2012 18:19   

czarny666xl napisał/a:
a co to jest za czujnik ten co jest jeszcze dalej od góry taki jak walec przykręcony na 1 śrubkę.
to jest zawór oczyszczania par paliwa.Opary paliwa ze zbiornika są usuwane do układu dolotowego silnika ,poprzez otwieranie się tego zaworu na ciepłym silniku ( steruje tym ECM ) i w minimalnym stopniu reaguje na to sonda lambda.Można tą reakcję pominąć , bo praktycznie w pracy silnika nie powinno być różnicy.Niekorzystnym objawem awarii tego zaworu, jest wzrost ciśnienia w zbiorniku , co jest niebezpieczne przy otwieraniu korka wlewu.Awaria tego zaworu zapisuje się w pamięci kodem P0444 lub P0445.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 18:59   

Dołączę się. Bo jestem właśnie w trakcie rozbierania przepustnicy aby wszystko wyczyścić.
Dodam, że robię to bo filtr powietrza mi zalewa olejem i przy zmianie biegów podczas wduszania sprzęgła obroty spadają z opóźnieniem, po jakichś 2 sek.
Jedna odma to ta co wchodzi przed przepustnicą (połamałem tą słabą plastikową rurkę) była cała w "maśle" ale która to ta druga? Bo wyczytałem że dwie wchodzą do przepustnicy (wiem że poprzedza je trójnik)
I co to jest takie coś nad krokowcem, co taki bolec się wsuwa i wysuwa bo on jest cały w oleju?
A może ta druga odma to ta co wchodzi na górze przepustnicy na kanale obejściowym? A wyjmowałem tą rurkę pół godziny taka ciasna.
No i dobra, za przepustnicą jest ten czujnik IAT/ MAP dalej co na jedną śrubkę i wchodzą dwa przewody mówicie że zawór oczyszczania par paliwa. Ale między tym a tym są jeszcze jakieś dwie rzeczy, takie coś typu odma (ma to czerwony kołeczek) i obok taki gumowy niby pusty przewodzik. Jeśli dobrze napisałem to co to te dwie rzeczy jeszcze?
Jeszcze jedno, VIS opłaca się też od razu umyć?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 20:18   

Alex_Tom, wpisz do szukajki np. odolejacz , separator, odstojnik i poczytaj , będziesz wszystko wiedział.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 18:13   

Niestety ja mam ten sam problem co czarny666xl tylko w silniku 1.8.Silniczek krokowy wymieniony,przepustnica niuby czysta ,linka chdzi leciutko.Czekam na przepustnice zakupiłem metalową jeżeli nie pomoże to masakra ręce opadają :sad:

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2012 19:13 ]
Tydzień temu zamontowałem metalową przepustnice.Jak narazie problem nie występuje,nie chcę zapeszać ale mam nadzieje że to pomogło bo normalnie obroty by się zwieszały :ok:
 
 
czarny666xl 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 19
Skąd: Bolesławiec



  Wysłany: Sro Maj 02, 2012 19:42   

:lol: UDAŁO SIĘ :lol:
w końcu zrobione i działa !! !!!!!
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 02, 2012 19:43   

czarny666xl, opisz co zrobiłeś może innym się przyda na przyszłość
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 02, 2012 20:14   

jednak dupa w pewnym stopniu tylko pomogło, objawy zawieszania trochę ustały ,ale ostanio jak było bardzo ciepło problem się pojawił z powrotem, choć nie tak uciążliwie jak wcześniej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Kwi 20, 2009 19:11
Rowan
Brak nowych postów [MG ZT] Obroty silnika - 1.8
porek333 Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Gru 29, 2008 23:06
porek333
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika CDT
boss.007 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lis 13, 2008 21:14
boss.007
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Sty 17, 2016 16:57
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink