Wysłany: Sob Maj 19, 2012 10:38 [R200/400] Informacje na temat sterownika ECU - benzyna
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam,
Podzielę się informacjami na temat sterownika silnika benzynowego w samochodach Rover 200 i 400.
Model komputera:MKC104022
Pamięć:
Została wykorzystana pamięć ST93C46C najprawdopodobniej o organizacji 8 bitowej.
Pojemność pamięci jest dość mała bo zaledwie 128 bajtów.
Procesor:
Został wykorzystany mikrokontroler od firmy Intel, jego oznaczenia:
Kod:
5142633U38
AN87C196KD
L8011179C
'86'91
Jest to model AN87C196KD, 16 bitowy z 32kbajtami pamięci wewnętrznej EEPROM i 768 bajtami pamięci RAM. Może dało by radę ściągnąć wsad i go troszkę pozmieniać... na płycie jest miejsce na programator.
Napędzany jest zegarem 16MHz.
Sonda lambda:
Sonda lambda jest obsługiwana przez układ LM9044 który składa się w sumie głównie z wzmacniacza różnicowego.
MAP sensor:
Wykorzystany został MAP sensor (czujnik ciśnienia) firmy Motorola INC.
Oznaczenia:
Kod:
5142770J01
0208AC
Układ jest układem analogowym 3 pinowym, zasilanym napięciem 5V.
Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że da się go wymienić na inny.
Zasilanie i sterowanie:
Logika sterownika zasilana jest napięciem 5V przy pomocy regulatora L4947 o wydajności prądowej 0.5A.
Głównie klucze sterujące to MOSFET'y RFP3055LE (11 sztuk) oraz IRL530 (2 sztuki).
Informacje ogólne:
Prawdopodobnie wyprodukowany przez Margneti Marelli.
Komputer nie reaguje na odłączenie go od zasilania. Komputer po około 30s. od chwili wyłączenia zapłonu odłącza zasilanie na regulatorze napięcia, przez co cała elektronika traci źródło zasilania. Jest to równoznaczne z odłączeniem go od akumulatora.
Można więc powiedzieć że komputer nie posiada trybu stand by a power off.
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Sob Cze 16, 2012 12:23, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 10:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dało, musiał bym go zobaczyć, ale różnica to pewnie wsad.
[ Dodano: Nie Maj 27, 2012 15:13 ]
Dodałem częściowo zrekonstruowany schemat ECU.
Może jak będę miał więcej czasu to jeszcze trochę dorysuję, głównie może jeśli chodzi o komunikację przez OBD.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum