Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływonierz, a sterowanie turbiny.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływonierz, a sterowanie turbiny.
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 12:44   [R75] Przepływonierz, a sterowanie turbiny.
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Ave!

Czy przepływomierz, oraz czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym w pośredni sposób steruje pracą turbiny, a dokładniej zaworem westegate?
Gdy przyśpieszam to słyszę dość głośne bzyczenie przy turbinie, przypuszczam, że jest to uchodzące powietrze przez otwierający się zawór wetegate. Ten zawór otwiera się tylko, gdy ciśnienie doładowania jest za duże - za co odpowiada czujnik ciśnienia doładowania.
Natomiast dlaczego turbina tłoczy powietrze z takim ciśnieniem? przypuszczam, że gdy przepływomierz błędnie wskazuje ilość powietrza, np. zero przy określonych obrotach silnika za dużych dla danych z przepływomierza to westegate się zamyka i turbina mocno doładowuje, żeby nadgonić ilość powietrza wpadającego do silnika, a czujnik ciśnienia zawór westegate otwiera i tak do usrania przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu.

Czy w innych przypadkach, np gdy mamy turbinę ze zmienną geometrią łopatek silnik przez błędne wskazania przepływomierza może wpaść w tryb awaryjny i ''wyłączyć'' turbinę?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 15, 2012 12:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 12:56   

opisz jakiego rodzaju jest to dzwiek, czy np taki jak w Subaru STI ? tzn takie syczenie, psyczenie przy dynamicznym dodawaniu gazu?
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 13:02   

jak dodaję gazu to jest takie bbbbzzzzzzz :) monotonne do póki nie puiszczę gazu, nie jak w subaru, że jest dynamiczny strzał powietrza
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 14:31   

Turbina nie jest sterowana żadnym czujnikiem
Mieszek od west-gate jest podłączony przewodem po stronie wysokiego cisnienia. Ciśnienie powoduje ruch mieszka i zaworu upustowego. W środku mieszka jest sprężyna, która jest dobrana odpowiednio do cisnienia progowego, które ma powodować otwieranie się zaworu.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 22:55   

W takim razie za co konkretnie odpowiada przepływomierz i czujnik wysokiego ciśnienia na kolektorze dolotowym?

[ Dodano: Pią Cze 15, 2012 22:55 ]
no i co z ewentualnym czip tuningiem który także o ile się orientuję zmienia parametry sterowania turbiny? więc musi coś więcej za jej sterowanie odpowiadać niż tylko sprężynka?
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 16, 2012 13:48   

http://forum.roverki.eu/v...p=721026#721026

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (manifold absolute pressure sensor (MAP sensor )) dodatkowo informuje ECM o masie powietrza i pomaga dobrać odpowiednie ilości paliwa.

Chiptuning nie może bez mechanicznej regulacji zmienić parametrów turbiny. Jeżeli masz gwizd to lepiej poszukaj nieszczelności w wężach…
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 22:58   

Póki co wiem tyle, że owe bzyczenie z okolic turbiny to wydobywające się w dość dużych ilościach spaliny gdzieś w okolicy turbo właśnie. Przypuszczam, że to jakaś uszczelka np. na kolektorze. Dokładniej będę wiedział co to jak pojadę gdzieś na kanał/podnośnik.
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 23:46   

Cześć,
u mnie jest taki sam bzyczący dzwięk już około 1900 obrotów. Wszyscy mechanicy mówili, których pytałem, że to nie szkodzi, ale mi to także nie pasuje, bo od nowości na pewno tak nie było. Nie ukrywam, że jest to także trochę irytujące. Jak dojdziesz do jakiś wniosków to pisz. U mnie węże były sprawdzane i ponoć są szczelne, choć to gumowe kolanko na filtrem powietrza jest takie jakieś po ściśnięciu nadres elestyczne.
_________________
MagicRover
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] Olej z turbiny?
femoris Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 13, 2010 23:56
apples
Brak nowych postów [R75] Podłączenie turbiny
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Sie 03, 2010 18:41
Marrkus
Brak nowych postów [R75] kolanko turbiny 35/50 mm
dawidd Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Maj 03, 2019 22:16
dawidd
Brak nowych postów [R75] modyfikacja turbiny
gingol Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Wrz 19, 2012 20:56
gingol
Brak nowych postów [R75] Sterowanie fotelami
resort210 Rover serii 75, MG ZT 13 Nie Cze 19, 2011 13:25
haszczyc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink