Wysłany: Sro Lip 16, 2014 18:30 [R25] Czuć drgania od silnika w jednym zakresie obrotów
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Zauważyłem, że w momencie osiągania 2900obr/min. auto zaczyna lekko, ale wyczuwalnie drgać. Nie czuć tego przy 2800 i ustępuje przy 3000, ale dokładnie na 2900 są lekkie wibracje - zarówno na drążku zmiany biegów, jak i na pedałach, a ogólnie to całe auto przenosi te drgania, bo jakiś luźny plastik z przodu czasem się wtedy odzywa.
Zjawisko jest niezależne od prędkości, ale najlepiej wyczuwalne na piątym biegu. Jeśli na dwójce wykręcę te 2900, to odczucia są zbliżone. Nie ma tego gdy kręci się silnikiem na postoju.
Słyszałem o co najmniej dwóch tropach: poduszki silnika/skrzyni albo krzywe koła Ale hipotezę odnośnie kół odrzucam, bo nie występowałoby to wtedy akurat w określonym zakresie obrotów silnika, niezależnie od biegu i prędkości.
Może ktoś miał coś podobnego i podpowiedziałby, gdzie szukać? Można jakoś chałupniczo zweryfikować sprawę poduszek?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 16, 2014 18:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ogólnie zastanowił bym się nad zasadą rozchodzenia się fali w ośrodkach. Może sprzężenie występuje akurat w takim zakresie obr.?
Nie bądź przewrażliwiony. Dizle gorzej wibrują... Jedź na diagnozę poduszek, wymień jeśli trzeba i do przodu.
Może i tak być, że to tylko przewrażliwienie
Przeszukałem angielskie forum i były podobnie opisywane zjawiska w zbliżonym zakresie obrotów, ale nikt nie znalazł konkretnej przyczyny.
Podjedź na diagnozę poduszek. U mnie przy 125 tyś kkm do wymiany ale tragedii nie ma z wibracjami. Na wolnych delikatnie kierownica drży ale to chyba normalne.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 131 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lis 15, 2018 11:51
Kolega "Juzef" pisał posta 4,5 roku temu.
Sądzicie, że nadal "walczy" z tematem ?
Drgania w czasie jazdy czy na postoju ?
Drga stricte sam silnik czy chodzi o drgania przenoszone na budę.
Jeśli nie wynikają z niewłaściwej pracy układu zapłonowego/wtryskowego to do sprawdzenia zawieszenie silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum