Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Niestety stało się. Po dość długim szukaniu przyczyny ubytku płynu, dzisiaj zauważyłem, że leje się z pod głowicy od strony kolektora wydechowego.
Ewidentnie wydmuchana uszczelka. Ciekawe jest to że płyn i olej się nie połączyły.
No i teraz jak mam uszczelkę do wymiany, warto zastanowić się nad powiększeniem mocy. Z tego co wiem wystarczy przełożyć głowicę, kolektor ssący, wtryski, kolektor wydechowy z wersji 16V. Racja Do tego dochodzą jeszcze inne duperele tzw. rura kolektorowa, pasek rozrządu, kable, obudowa rozrządu Czy coś jeszcze
Pompa wody powinna pasować, a napinacz
Jak z mocowaniem alternatora, bo chyba jest to inaczej rozwiązane
I jaką uszczelka pod głowice polecacie Nowy typ, czy stary
dolicz koszty płynów olejów uszczelek śrub samej robocizny no i zapomniałem o głowicy w Twoim przypadku...
i jeszcze dużo w praniu wyjdzie bo być może rozrząd pompę wody... tak sobie myślę że jak masz kupować wszystko pojedynczo na allegoro to wcale nie zaoszczędzić niż kupić nowy silnik wstawić... zresztą dla jednego taniej nowy silnik i go zrobić dla innego kupić pewne elementy i wymienić... ja kupiłem nowy silnik (nawet machłem się na całe auto) i mam kupę części które sprzedaje i szczerze powiem że ze sprzedaży mi wyszło tak że mam ten silnik za free i jeszcze trochę części mam... więc sam widzisz.
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Rozrząd dość niedawno wymieniany.
Ogólnie to zrobiłem sobie taki kosztorys i wyszło mi że za części zapłacę mniej więcej 1500 zł. Ale w cenę wchodzi głowica która kosztuje 600 zł i jest zrobiona na cacy.
[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 17:08 ] rovek, ja jestem tego samego zdania. Po prostu wiem co mam wtedy.
rovek napisał/a:
leszczu napisał/a:
Rozrząd dość niedawno wymieniany.
Jak ma do 10tys to osobiście zakładałbym go, oczywiście w tą samą stronę, w którą był.
Coś koło 10 tyś ma, więc zostaje. Rozumiem,że napinacz ten sam
Wybacz za zmyłkę ale w po przeczytaniu mojej wypowiedzi przypomniałem sobie pare rzeczy. Usunąłem swój poprzedni post, ponieważ rozrząd z 8v nie nadaje sie do 16v tak jak i pare rzeczy.
http://allegro.pl/rover-2...2067756936.html
pierwsze z brzegu
Zadzwoń i zapytaj się
Na pewno to mniej Cie mniej to wyniesie,niż zbieranie części itd. i robienie głowicy samemu. Jeżeli dół masz b. dobrym stanie to możesz kombinować z głowicą,ale to musisz zobaczyć cyz nie ma pęknięć żadnych oraz niech poda Ci ktos jej wymiar i porównaj z fabryczną, żeby się później nie okazało,zę już nie masz z czego splanować. Druga sprawa ciekawe w jakim stanie będą zawory i uszczelniacze w tej co kupisz.
Jaki masz przebieg? Zawsze możesz się zastanowić nad wymianą pierścieni na tłokach, jeżlei będziesz miał już zrzuconą głowice
Jeżeli dół masz b. dobrym stanie to możesz kombinować z głowicą,ale to musisz zobaczyć cyz nie ma pęknięć żadnych oraz niech poda Ci ktos jej wymiar i porównaj z fabryczną, żeby się później nie okazało,zę już nie masz z czego splanować. Druga sprawa ciekawe w jakim stanie będą zawory i uszczelniacze w tej co kupisz.
Dlatego na głowicy nie zamierzam oszczędzać i mam już upatrzoną za 600 zł zrobioną na glanc.
najtanszą opcją jest kupienie silnika 1.4 16v , ja kupiłem rovera z uszkodzonym silnikiem , pracował ale nie równo , kupiłem silnik na allegro od handlarza , nawet bez zadnych gwarancji , porpostu powiedział ze działa i mu uwierzyłem , z przesyłką pobraniową dałem 625 zł. , do dziś tfu tfu chodzi czyli już prawie rok , wymieniałem sam , a ze starego silnika zostało kilka czesci na podmianę , wstyd sie przyznać ale rozrzadu na nim tez nie tykałem , a zrobił juz z 14 tys ,km.
nowy olej tylko i płyn chłodniczy zalałem , swiece nowe , przewody i kopólka z palcem przy okazji wymiany , aha i sprzegło dałem nowe bo po rozebraniu sprawdziłem jakie miałem . Dodam ze nawet koła zamachowego nie przekładałem , tak jak silnik przyszedł tak załozyłem .
Zrobisz jak uwazasz , ale przy tej opcji co masz to chyba lepiej pozostać przy 1.4 8v , czyli wymienic tylko uszczelkę ,i uszczelniacze zaworowe na zdjetej głowicy , obowiązkowo szpilki nowe . , olej warto zmienic i to wszystko .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum