Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam, mam taki problem Dzisiaj zauważyłem, że mam bardzo mokro przy przegubie wewnętrznym (tym przy skrzyni biegów) z prawej strony. Chyba jest tam jakiś uszczelniacz? Ale co gorsze to jak złapałem ręką za półośkę to stwierdziłem bardzo duży luz na tym właśnie przegubie w miejscu, w którym wchodzi do skrzyni biegów. Ruszałem półosia góra-dół i ten luz jest naprawdę bardzo duży. W związku z tym mam pytanie: czy wystarczy tylko wymienić ten przegub no i chyba uszczelniacz czy też poszło cos w skrzyni? Proszę o jakieś rady, pozdrawiam wszystkich Rover-kowiczów.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 15:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 08, 2007 21:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chyba dogorywa łożysko w skrzyni
jak będziesz wymieniał ten uszczelniacz (trzeba spuścić olej) to wysuń półoś i sprawdź czy ten wielowypust e środku w skrzyni się rusza, czy półoś rusza się w nim.
jeśli to pierwsze to łożysko (niedawno ktoś podawał wymiary tych łożysk) a jeśli wałek sie rusza w gnieździe, to trzeba tą tuleję z wieloklinem wymienić
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Zacznij od konsultacji z dobrym mechanikiem .Jeżeli Roverek ma spory przebieg to czekają cię wydatki.Sam będziesz miał problem z oceną tycz podzespołów.
To znaczy, ze mozna wyciagnac ten walek po wyjeciu simeringu? Mozna to zrobic bez wyciagania skrzyni biegow itp? Ma ktos jakis opis tego - najlepiej z fotkami?
BYLO BY BARDZO PRZYDATNE.
POZDRAWIAM
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
łozyska te to: 6208 . u mnie tez jest spory luz i odobno jest dopuszczalny w jakim zakresie O i le pamietam. to półosie wchodzą w wał i dopiero na wale są osadzone łozyska, więc moim zdaniem mozna wyjąć całą półoś i nie powinno nic się dziać Olej skrzyni wcześniej należy "zrzucić:
To znaczy, ze można wyciagnac ten walek po wyjeciu simeringu? Mozna to zrobic bez wyciagania skrzyni biegow itp? Ma ktos jakis opis tego - najlepiej z fotkami?
półoś można wyjąć bez problemu, jeśli chodzi o wałek w skrzyni to niestety nie da się bez jej rozkręcania.
Opis z obrazkami jest w RAVE
PS: Brt, zdecydowanie za dużo pracujesz
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Witam, wczoraj dopiero udało mi się odkręcić korek wlewu i kontroli oleju w skrzyni, i o zgrozo, było prawie sucho. Weszło 1,8 litra oleju, teraz trochę pojeżdżę i zobaczę jak szybko ucieka olej, bo z prawej strony tam gdzie wchodzi przegub jest dość mokro. Ciekawe, ile kilometrów zrobił na prawie suchej skrzyni??
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pon Cze 04, 2012 22:08
odkopię stary temat.
Panowie czy przeguby wewnętrzne się czyś różnią biorąc pod uwagę rocznika auta ?
Mam taki problem że miałem pg1 starego typu kupiłem nową skrzynie nowego typu i teraz jest problem bo cieknie olej i półośka nie dopina sie odpowiednio
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 133 Skąd: Gdańsk-Kowale
Wysłany: Sro Cze 06, 2012 04:14
Witam. Podepnę się pod temat.
Jak rozpoznać jaką mam skrzynię biegów? Gdzie szukać jej numeru? Mam do wymiany uszczelniacze półosi i żeby kupić nowe muszę podać typ lub numer skrzyni. Problem w tym że ani od spodu skrzyni ani po jej bokach nie ma żadnego numeru a od góry niewiele widać. Uszczelniacze występują w wersjach stary typ i nowy i nikt nie wie jakie mi sprzedać. Pomocy!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum