Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Wczytajcie się w wołanie o pomoc.
Dzisiaj moja żona wzięła autko na krótką trasę, wróciła i zaparkowała przed posesją. Chciałem wprowadzić pojazd do garażu, wsiadam i co widzę: Wskazówka prędkościomierza jest poza skalą i opiera się o przycisk resetu licznika dziennego z prawej strony (patrząc z siedzenia kierowcy). Pozostałe wskaźniki są na swoich miejscach. Po odpaleniu silnika wskazówka prędkościomierza nadal jest poza skalą, pozostałe wskazówki: obrotomierza, temperatury płynu chłodniczego i stanu paliwa pracują poprawnie. Liczydła: dzienne i główne liczą poprawnie. Co to może być? Moim zdaniem to nie impulsator. To jakieś mechaniczne uszkodzenie w samym liczniku. Proszę o wskazówki co pierwsze rozkręcać, czyż nie przedni panel?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 05, 2012 21:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Cze 06, 2012 08:21
Mogły pojawić się jakieś zimne luty. Ogólnie filozofii nie ma w rozkładaniu tego licznika. Jak rozkręcisz licznik to przekręć wskazówkę prędkościomierza wstecz ręcznie. z tego co pamiętam to jak się ja przekręciło na full to nie chciała sama wrócić.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Niby cofnięcie ręczne wskazówki jest rozwiązaniem, ale pamiętam, że czytałem tutaj na forum o tym, że jak się przy wykręcaniu liczników dotknie wskazówek, to mogą zacząć źle pokazywać swoje pomiary. Także ja bym zaczął szukać winy gdzieś w okablowaniu i elementu który mierzy prędkość. Chyba że Twoja żona śmigała na tym krótkim odcinku więcej niż fabryka dała
że czytałem tutaj na forum o tym, że jak się przy wykręcaniu liczników dotknie wskazówek, to mogą zacząć źle pokazywać swoje pomiary
to przy wskazowkach temp i paliwa. obrotomierz i predkosciomierz "lata" luzem i zatrzymuje sie na tym ograniczniku. wazne zeby po zdjeciu ogranicznika nie poruszac nie gdy jest ponizej 0.
haxigi napisał/a:
Także ja bym zaczął szukać winy gdzieś w okablowaniu i elementu który mierzy prędkość
przy problemi z elektryka powinno opasc na dol ale kto wie
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Cze 08, 2012 07:32
O ile pamiętam, to sam się nie cofnie, trzeba rącznie to zrobić. Pytanie raczej czemu poszedł na full?
trzeba sprawdzić czy nie porobiły się zimne luty na wyprowadzeniach cewek.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum