Forum Klubu ROVERki.pl :: [400 Tourer 1.6i 1997] termostat wymiana i klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tronsek
Sob Cze 09, 2012 14:10
[400 Tourer 1.6i 1997] termostat wymiana i klimatyzacja
Autor Wiadomość
as35 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 63
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Sob Cze 09, 2012 14:00   [400 Tourer 1.6i 1997] termostat wymiana i klimatyzacja
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam. Od pewnego czasu walczę z grzaniem się mego Rovera. Po wymianie korka zbiorniczka wyrównawczego, czujnika wentylatora pozostaje jako podejrzany termostat. Poczytałem forum, tematów o wymianie kilka lecz traktujących gównie o wymianie termostatu z obudową. Moje pytanie sprowadza się do tego - jak wymienić sam termostat bez ruszania (odkręcania) obudowy. Wydaje mi się ze obudowa zamknięta jest trzema śrubami na klucz 8. Z tej przykręconej części obudowy wychodzi metalowa rura (biegnąca równolegle do silnika, pod kolektorem ssącym). Rura ta (jak wyczytałem) przykręcona jest od spodu dwoma śrubami). Czy po odkręceniu 3 śrub (klucz 8) i odkręceniu rury metalowej, możliwym jest rozpołowienie/otworzenie obudowy, wymiana termostatu i skręcenie ponowne? Czy pomiędzy częściami obudowy jest uszczelka (oring?silikon?)?
Ostatnio zmieniony przez as35 Pon Cze 18, 2012 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 09, 2012 14:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 00:57   

Wymiana tak jak napisałeś. Uszczelka jest na termostacie.
 
 
as35 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 63
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 15:48   

Niestety brak czasu zmusił mnie do odłożenia wymiany termostatu na inny termin. Musiałem pojechać do Poznania autkiem a tam korki wiec problem z przegrzaniem. Poradziłem sobie w dwojaki sposób- zmiana trasy po mieście (mniej świateł i korków) oraz włączony wentylator poprzez odpięcie wtyczki wentylatora.
I tutaj pojawiły mi się pewne pytanie dotyczące klimatyzacji i wentylatora.
1. Kiedy powinien włączyć się wentylator na skraplaczu czynnika (taka chodniczka przed właściwą chłodnicą) u mnie jakoś nie zauważyłem włączania się ( klima działa- chłodzi , włącza się)- czym jest sterowane włączenie wentylatora (czujnik?gdzie?).
2.Włączam klimatyzację - włącza się również wentylator chłodnicy. Czy jest to prawidłowy objaw?

Przekaźniki sterujące (te sławne żółte kostki:-) są sprawne (mam dwa zamontowane (jeden steruje nawiewem- wyjecie powoduje ze nawiew nie działa). Wymiana miejscami - brak różnicy- (nawiew działa) czyli raczej ok.
Dla dodatkowej informacji- korek na zbiorniczku wymieniony, czujnik sterujący wentylatorem wymieniony, wskaźnik temperatury - pokazuje prawidłową temp. (ten na desce rozdzielczej). Jednym z objawów jest wzrost obrotów (ok 2 tys) silnika gdy ciut za długo w korku jestem :-(.
Znalazłem wyjaśnienie sTERYDA - "wentylator przed chłodnicą jest od klimy i tylko od klimy i włącza się tylko i wyłącznie kiedy właczasz klimę.
wentylator za chłodnicą jest od chłodzenia silnika i ma 2 begi- drugi włącza się, gdy temperatura płynu przepływającego z silnika do chłodnicy przekroczy 112 stopni celsjusza, pierwszy włacza sie gdy temperatura płynu przekroczy 104 stopnie, lub kiedy włączysz klimę.jeśli silnik jest gorący i go wyłaczysz wentylator za chłodnicą będzie chodził aż schłodzi płyn nawet jeśli zabierzesz kluczyk." Czyli u mnie mam problem, te przekaźniki co sprawdziłem to chyba jednak nie te - taki na allegro znalazłem wie ktoś czy to ten/taki?
przekażnik
EDIt.
Dziś miałem chwilkę czasu. Sprawdziłem wentylator klimatyzacji- działa na krótko. I tu mnie coś olśniło- a co z bezpiecznikiem - zgroza wiem powinienem to pierwsze sprawdzić!. I oczywiście bezpiecznik 20 A przepalony- wymiana:-) i znów działa tak jak to opisał sTERYD. Problem wentylatora klimatyzacji załatwiony na ten moment. Nie liczę przepalonego bezpiecznika- one zwykle nie pala się bez powodu- trzeba obserwować.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400 Tourer 1.6 16V 1997] Przekaźnik wentylatora
as35 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Nie Lip 01, 2012 23:37
zdzichu
Brak nowych postów [R 400 Tourer 1997 1.6 manual] Sterowanie biegami
as35 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Sro Cze 26, 2013 19:47
as35
Brak nowych postów [Rover 400 Tourer 1,6 1997]silnik wycieraczki tylnej
as35 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Czw Paź 01, 2009 07:35
as35
Brak nowych postów [R416 Tourer] Klimatyzacja i brak skraplającej się wody
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Pią Lip 29, 2011 19:22
mlody975
Brak nowych postów [R 416 tourer]wymiana amortyzatorów tył
maniekott Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Nie Kwi 03, 2011 08:11
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink