znaczy wogule nie jeździ? przy otwieraniu klamką i z przycisku również? Jak tak to zerwało linki mechanizmu, rozebrać tylne drzwi i namierzyć problem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeśli nie zjeżdża do otwarcia albo się nie dosuwa to często winę za to ponosi czujnik przy tylnej klamce.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 13:32
No nie do końca... klapę obsługują dwa styczniki.
Brak zjazdu do otwarcia drzwi po naciśnięciu klamki - microswitch w klamce (niemniej wtedy klapa się nie otworzy bo siłownik też nie zadziała)
Brak podniesienia po zamknięciu drzwi - microswitch W ZAMKU.
Dzięki Win32 myślę że to ten stycznik w zamku gdyż dodatkowo świeci się jeszcze kontrolka otwartych drzwi. Czy trudno go naprawić ?
_________________ Wesele12
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 22:18
Jeżeli się świeci kontrolka to na 99% to stycznik , bo obsługuje, kontrolkę na desce, podnoszenie szyby i lampki wnętrza.
Kontrolka (a precyzyjniej informacja która ją wywołuje) to jest to funkcja nadrzędna, bo do podniesienia szyby wymagana jest informacja "taildoor closed". Reszta reakcji (podniesienie szyby, oświetlenie wnętrza) zależna jest od tej zmiennej.
Najczęściej wystarczy go po prostu wyczyścić. Wczesne wersje FL (do vin 1A 330720) miały starą rewizję zamka który pod wpływem zanieczyszczeń się przycinał. U mnie czyszczenie i smarowanie pomogło
Interesuje cię to co jest podpięte do niebieskiej kostki w module zamka. Usterka najczęściej nie bierze się z samego switcha , tylko z faktu że nagromadzony brud blokuje dobicie rygla. Sam switch ma bardzo małą tolerancję i niewielki odchylenie od normy (nie mające wpływu na zamknięcie drzwi) powoduje usterkę.
Do czyszczenia użyj sprężonego powietrza, przesmaruj smarem do zamków albo maszynowym ruszając ryglem i powinno być ok. No chyba że ci odpadły druciki albo coś.
Poprawność samego funkcjonowania mechanizmu szyby sprawdzisz sobie zwierając piny w niebieskiej kostce (wtedy szyba się podniesie, jak zdejmiesz zworkę opadnie)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum