Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wymiana płynu w chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wymiana płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Maj 30, 2008 07:30   [R620] Wymiana płynu w chłodnicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Mam pytanie czy R620Si jest samo odpowietrzający się układ chłodzenia czy trzeba go jakoś odpowietrzać ?? i ile płynu mniej więcej trzeba wlać ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 01:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 30, 2008 07:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Maj 30, 2008 10:53   

herc, ja wlewałem płyn i jednocześnie ściskałem przewody gumowe przy chłodnicy aby jak najszybciej sie odpowietrzył oczywiście z odkręconym korkiem zbiorniczka... Po dolewaniu odczekiwałem parę minut aż zejdzie znowu płyn i dolewałem do póki nie stał na swoim poziomie...
Petrygo chyba weszło mi jakieś 2-4l... :roll:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 30, 2008 10:57   

ZTCP 4-4,5 l, ale coś mi się nie zgadza, bo:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=26#specif
mówi, że do wymiany wystarczy 2,7, a całość ma 6,3.

Co do procedury, to jak chcesz po polsku, to znajdziesz ją tutaj:
http://hondaaccord.strefa.pl

Czytaj o HA CC7 z Twojego rocznika. :D

Tam też będziesz miał fabryczne ilości płynów. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Maj 30, 2008 13:58   

Dzięki panowie ;) juz sobie poradziłem sam ;)
 
 
 
Phillippe 




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 120
Skąd: Czarna Białostocka

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 10:34   

Chcę wymienić płyn w układzie chłodzącym. Ile litrów płynu kupić, jaka jest całkowita pojemność układu w 620ti?
 
 
 
Chudeck 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 102

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 15:45   

Też by mi sie przydała takowa wiedza :)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 16:58   

Wg instrukcji zamieszczonej w RAVE całkowita pojemność układu to 7 litrów. Do wymiany potrzebne jest 3,2 litra. Kup pięciolitrowy baniaczek i starczy.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 19:32   

Phillippe napisał/a:
Chcę wymienić płyn w układzie chłodzącym. Ile litrów płynu kupić, jaka jest całkowita pojemność układu w 620ti?
Chudeck napisał/a:
Też by mi sie przydała takowa wiedza :)
Dlatego czasem warto odwiedzić stronę główną: http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Phillippe 




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 120
Skąd: Czarna Białostocka

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 23:47   

marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu. chce wymienić też płyn w bloku silnika.
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 17:05   

Phillippe napisał/a:
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu.
Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami. :smile:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Phillippe 




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 120
Skąd: Czarna Białostocka

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 17:27   

Więc płukanka też zostanie w silniku jak zaleje nitro z wodą?
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 19:24   

Phillippe napisał/a:
Więc płukanka też zostanie w silniku jak zaleje nitro z wodą?
Raczej tak.
Możesz się jej pozbyć płucząc po wszystkim silnik wodą demineralizowaną.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 23:01   

marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami.

Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?

marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu.
Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami. :smile:

A ludzie to czytają i potem powstają dziwne opowieści. Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lip 10, 2012 18:19   

bastek napisał/a:
Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.

Według Haynesa w Ti tym sposobem spuścisz trochę ponad 3 litry.
Sam nie posiadam tego motoru więc cytuje książkę. Doświadczenia z tym nie mam.
bastek napisał/a:
Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?
Z tym obracaniem to był żart. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 12, 2012 13:14   

Najlepiej to spuścić cały płyn. Pierwsze to co zejdzie z chłodnicy i z silnika, ale i tak wszystko nie zejdzie, w silnikach benzynowych jest korek w bloku z tyłu pod kolektorem ssącym, należy go odkręcić i spuścić resztę płynu. Potem najlepiej przepłukać układ wodą z rozcieńczonym octem by usunąć kamień i inny syf, który zalega w układzie, po takim przepłukaniu można już zalać nowy płyn i mamy co najmniej 5 lat z głowy.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Phillippe 




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 120
Skąd: Czarna Białostocka

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 14, 2012 22:18   

No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Lip 15, 2012 00:27   

Phillippe napisał/a:
No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.

Czyli oficjalnie kolejny mit obalony. Może jakiś mod by się zajął tym by dopisać takie rzeczy do FAQ by kolejne osoby nie powielały bzdur?
 
 
Phillippe 




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 120
Skąd: Czarna Białostocka

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 20:08   

Czy normalne jest, że poziom płynu wzrasta w zbiorniku wyrównawczym przy ciepłym silniku?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wyciek płynu z chłodnicy
eugeniusz.kam Rover serii 600, Honda Accord 20 Nie Sie 15, 2010 16:30
Phillippe
Brak nowych postów [R620] Ubywa płynu w chłodnicy
michalk Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Lis 01, 2009 19:56
michalk
Brak nowych postów [R620] Wymiana chłodnicy
Jalo Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Wrz 04, 2010 16:00
marthinez
Brak nowych postów [R620] Wymiana płynu chłodniczego
zygota Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Paź 08, 2007 22:44
zygota
Brak nowych postów [R620] Wymiana płynu hamulcowego
Prośba o wskazówki
Liso Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 18, 2009 14:23
KRYS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink