Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] antena od radia / alternator / smród ropy w kabini
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] antena od radia / alternator / smród ropy w kabini
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 10, 2015 07:05   [R75] antena od radia / alternator / smród ropy w kabini
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie Szanowni Forumowicze.

Po długim urlopie wracam do Was po porady i wiedzę, bo sam niestety nic nie odnalazłem, a RAVE mi wsiąkło po formacie :)

1. Gdzie znajduje się antena od radia? Mam radyjko Alpine z małym wyświetlaczem, bez Navi. Ostatnio zdejmowałem tylną lampkę i okazało się, że antenka, która jest na dachu, nie jest kompletnie z niczym połączona. Natomiast na podsufitce leży jakiś urwany kabel. Wyjąłem radio, okazało się, że tam kabel antenowy jest wpięty, radyjko naprawdę dobrze odbiera, więc mam zagwozdkę - skąd ono zbiera fale? Jest jakaś ukryta wewnętrzna antena?
Ponadto pod skrzynką z bezpiecznikami w kabinie znalazłem gruby kabel, też ala antenowy, sądzę, że to od Navi/TV.

2. Ostatnio mój alternator powiedział "Papa". Wymieniłem go. Udało mi się dorwać regenerowany za 100 zł. Sprawdzałem - szczotki jak nówki, tak samo komutator. Jednak nadal mam skoki napięcia - widać po skaczących światłach mijania i migotających lampkach kabinowych i podświetleniu dechy. W czym może tkwić problem?

3. Smród oleju napędowego w kabinie. Smród pojawia się tylko po porządnym nagrzaniu silnika, czyli po przejechaniu koło 30km. Najwyraźniej go czuć na postoju z włączonymi nadmuchami. Dodatkowe informacje:
1. przy wtryskach nic się nie sączy, przelewy ok,
2. przy pompie CR sucho,
3. pod filtrem paliwa i wokół niego oraz na skrzyni biegów sucho,
4. przy zaworku zwrotnym i na widocznych wężach sucho,
5. umyłem 2 razy silnik z uwzględnieniem materiałowych wygłuszeń - nadal pachnie ON.

Proszę, powiedzcie mi, gdzie mogę jeszcze szukać powodu zapachu oleju napędowego?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 10, 2015 07:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Sie 10, 2015 07:19   

1. Antena znajduje sie w tylnej szybie.

2. Regulator napięcia jest ok?

3. Filtr kabinowy wymieniony?
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 10, 2015 07:32   

AdaskoC napisał/a:
1. Antena znajduje sie w tylnej szybie.

Druciki od ogrzewania są anteną? A wzmacniacz jakiś gdzieś jest? ;)

AdaskoC napisał/a:
2. Regulator napięcia jest ok?

Regulator napięcia wygląda na nówkę funkiel sztukę, zero śladów zużycia.

AdaskoC napisał/a:
3. Filtr kabinowy wymieniony?

Wymieniony i nic :(
Jak wysiądę z nagrzanego samochodu, to ewidentnie czuć ropuchę, ale nie mogę zlokalizować źródła.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Sie 10, 2015 07:45   

cin1391 napisał/a:
Druciki od ogrzewania są anteną? A wzmacniacz jakiś gdzieś jest?


Nie, druciki od ogrzewania są drucikami od ogrzewania. Natomiast antena to te pozostałe druciki :) Wzmacniacz jest na słupku tylnym pod osłoną słupka.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 10, 2015 13:45   

cin1391 napisał/a:
Regulator napięcia wygląda na nówkę funkiel sztukę, zero śladów zużycia.


Sprawdzałeś tylko "organoleptycznie"? Jeśli przy pomiarze na zaciskach akumulatora masz wahania napięcia na jałowym lub przy zmianie obrotów to raczej stawiałbym jednak na regulator... względnie sprzęgiełko alternatora, ale to się objawia głównie lekkim przygasaniem żarówek po przegazowaniu.

Zakładam, że akumulator masz sprawny. Wadliwy aku potrafi sporo zamieszania do zabawy wprowadzić, a - zależnie od przyczyny padnięcia alternatora - aku mógł się "papa" zabrać razem z nim. :-)

cin1391 napisał/a:
Jak wysiądę z nagrzanego samochodu, to ewidentnie czuć ropuchę, ale nie mogę zlokalizować źródła.


Skoro nie znalazłeś niczego od góry, proponuję ściągnąć dolną osłonę i tam szukać.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 10, 2015 14:54   

wellman napisał/a:
Sprawdzałeś tylko "organoleptycznie"? Jeśli przy pomiarze na zaciskach akumulatora masz wahania napięcia na jałowym lub przy zmianie obrotów to raczej stawiałbym jednak na regulator... względnie sprzęgiełko alternatora, ale to się objawia głównie lekkim przygasaniem żarówek po przegazowaniu.


Właśnie sęk w tym, że na klemach nie ma takich drastycznych skoków. Są rzędu +-0,2V na jałowym.

Rozbierałem alternator, wyciągałem regulator - szczotki prawie nietknięte, regulator suchy i czysty, jak nówka, komutator bez jakichkolwiek śladów zużycia - zero wytarcia.

wellman napisał/a:
Skoro nie znalazłeś niczego od góry, proponuję ściągnąć dolną osłonę i tam szukać.


Szukałem i od spodu właśnie, a tam nic. Dlatego już pytam Was, bo opuściły mnie jakiekolwiek pomysły. Może jakieś ukryte węże dziurawe? Co może jeszcze śmierdzieć? Bak? Chłodniczka paliwa za tylnym zderzakiem jest cała, nie ma wycieku.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Wto Sie 11, 2015 07:22   

przecież do baku jest też dojście z wewnątrz auta. WYciągnij tylne siedzisko i zobacz czy tam nie śmierdzi
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 11, 2015 08:59   

cin1391, skoro nie ma dużych różnic w napięciu, możliwe, że prąd wytwarzany przez Twój nowy alternator nie jest dość dobrze - że tak się wyrażę - "wyprostowany". Na to wpływu nie ma bezpośrednio poziom zużycia szczotek i komutatora, a diodowy układ prostowniczy. Jeśli się nie mylę, jest on częścią regulatora.

Tego niestety, jeśli nie masz oscyloskopu, sam raczej nie sprawdzisz. Niemniej jeśli przed wymianą alternatora nie miałeś mrugających światełek, a teraz masz - to jednak tutaj bym szukał przyczyny.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 11, 2015 09:55   

wellman napisał/a:
Tego niestety, jeśli nie masz oscyloskopu, sam raczej nie sprawdzisz. Niemniej jeśli przed wymianą alternatora nie miałeś mrugających światełek, a teraz masz - to jednak tutaj bym szukał przyczyny


Miałem mrugające, nawet o wiele bardziej. Miałem nadzieję, że przy okazji wymiany spalonego altka wszystko zacznie trzymać napięcie, a tu taka niespodzianka. Może rzeczywiście akumulator? Choć nie mam problemów z odpalaniem, napięcie raczej trzyma. Ale na oko nie jest to najświeższy akumulator dobrej renomowanej firmy...

A może punkty masowe?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Sie 16, 2015 00:41   

cin1391 napisał/a:
Szukałem i od spodu właśnie, a tam nic
Przejrzałeś cały spód? - sprawdziłeś przewody paliwowe?. Ja już je wymieniałem, niestety korozja.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zapach ropy
maniek.919 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lis 29, 2007 22:48
Chester
Brak nowych postów [R75] Brak ropy
brak ropy
volverin Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Sty 05, 2010 17:42
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Wyciek ropy z chłodnicy paliwa
gotique Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 03, 2019 09:57
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Metaliczny smród
alpina325 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Kwi 29, 2013 20:14
domel101
Brak nowych postów [R75] Smród w kabinie
peroomen Rover serii 75, MG ZT 19 Pią Mar 26, 2010 09:04
peroomen



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink