Wysłany: Pon Cze 18, 2012 23:31 [R75] VIS zaknięte
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
mam takie pytanie czy odczuwa się jakiś dyskomfort jazdy jak silniczki VIS są ciągle zamknięte. Czy samochód jest słaby, głośny, albo jakieś inne problemy z tego faktu mogą wyniknąć??
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 18, 2012 23:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
samochód jest słabszy i więcej pali. Generalnie ciężko wyprzedzać bez redukcji i wciśnięcia fest gazu w podłogę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
przypadkiem spalanie nie jest duże tylko przy ciągle otwartych?? bo mi osobiście komputer więcej niż 11 w mieście nie pokazuje. No i faktycznie dopiero przy 4 tys. obrotów dostaje dużo mocy, ale to w końcu benzyna, to chyba normalne?? sam nie wiem, bo to pierwsza benzyna.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To znaczy że VIS Power masz sprawny bo on otwiera sie przy 4000obr. Jak masz otwarty pierwszy VIS a zamknięty drugi to spalenie jest jeszcze wieksze a jak masz pierwszy zamknięty a drugi dzieła to spalanie jest trochę wyższe bo musisz bardziej dusić żeby sie rozpędzić a jak jeździsz do 3000obr to mozesz nie zauważyć że VIS masz trafiony bo on otwiera sie przy 2700-2800obr. i tylko jak mu wstawisz to zobaczysz że mułowaty jest i wtedy trochę więcej zje. Mega dużo pali jak oba są otwarte na stałe.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
P1471- VIS 1 zawór kompensacyjny- zawsze zamknięty
P1473- VIS 2 zawór obciążenia - zawsze zamknięty
znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
dodam jeszcze, że sterowanie silniczkami za pomocą kompa nie udaje się i błędów nie da się skasować.
może tylko vis-em pierwszym próbował sterować i może faktycznie drugi działa, ale błędy są niezrozumiałe, tym bardziej, że moc jest przy 4 tys i spalanie według mnie w normie
do tego może jest na forum jak zdemontować kolektor, bo mi się nie udało i na forum nie znalazłem instrukcji, ale może coś przeoczyłem po ściągnięciu silniczka widać olej wewnątrz
Podłączam się pod post kolegi, proszę o instrukcję jak zdjąć kolektor, też muszę wymyć go/ wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej bo jest zasyfiony olejem, czyste moduły vis po podpięciu do kolektora i ponownym odkręceniu są z oleju..
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:47
rafalmis1 napisał/a:
w takim razie proszę o wytłumaczenie tych błędów
P1471- VIS 1 zawór kompensacyjny- zawsze zamknięty
P1473- VIS 2 zawór obciążenia - zawsze zamknięty
znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
tzn. że siłowniki VIS uległy awarii w pozycji zamykającej kanały w kolektorze , a przyczyn ich awarii jest dużo np. przepalone obwody w płytce,zwarcia,padnięte silniczki,zalane olejem,zużyte przełączniki itd.Trzeba VISy rozebrać i szukać przyczyny.
znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
dodam jeszcze, że sterowanie silniczkami za pomocą kompa nie udaje się i błędów nie da się skasować.
może tylko vis-em pierwszym próbował sterować i może faktycznie drugi działa, ale błędy są niezrozumiałe, tym bardziej, że moc jest przy 4 tys i spalanie według mnie w normie
Nie rozkminiaj co do czego tylko zdemontuj siłowniki VIS, rozbierz, wykąp w benzynie i posprawdzaj czy działają silniczki, przekaźniki itd. Błędy sugerują uszkodzone oba VISy ale może ten przy 4k obr jakoś działa a zgłasza błąd. Do naprawy kolektora ściągać nie trzeba, zdejmowałbym go dopiero jak by po zdjęciu VIS było widać że jest zasyfiony i nie można poruszyć klapkami.
amigojwr napisał/a:
Podłączam się pod post kolegi, proszę o instrukcję jak zdjąć kolektor, też muszę wymyć go/ wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej bo jest zasyfiony olejem, czyste moduły vis po podpięciu i wyciągnięciu są z oleju..
Zostaw kolektor w spokoju a zajmij się odmami bo pewnie z nimi coś jest, jak tak mocno zaoleja ci siłowniki. w kolektorze powinien być olej ale niewielkie ilości. Jak jest dużo to fakt trza by zdjąć kolektor ale olej z kolektora raczej ma małe szanse wlać się do VISa
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A da się oba silniczki sprawdzić gdy są założone do kolektora? Np. jedna osoba patrzy a druga daje gazu tyle ile trzeba. Chodzi o to czy na postoju działa..
Bo w różnych tematach o tym jedni piszą tak, drudzy tak i nie jest to jednoznacznie wyjaśnione.
Właśnie nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej zakupić ELM327 i sprawdzić błędy jak są skasować, jak znowu wyskoczą to vis do naprawy. Koszt 50pln a wygoda duża
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zostaw kolektor w spokoju a zajmij się odmami bo pewnie z nimi coś jest, jak tak mocno zaoleja ci siłowniki. w kolektorze powinien być olej ale niewielkie ilości. Jak jest dużo to fakt trza by zdjąć kolektor ale olej z kolektora raczej ma małe szanse wlać się do VISa
co osoba to inne podpowiedzi - szok - hehe..
Czym się mam zająć? jakimi odmami? co to jest?
Postanowiłem podjechać na dniach do dzieja do Częstochowy (jeszcze raz dziękuję za naprawę VIS'ów), a dokładnie w sobotę. Rozebrał mi moduły, okazało się, że oba VISY miałem walnięte. Naprawił je ale polecił wypłukać kolektor w benzynie ekstrakcyjnej. Suche moduły - świeżo naprawione, które przykręcił do kolektora, postanowił wykręcić i sprawdzić - oba były w oleju.
Kwestia jak go teraz wykręcić? A może zając się tymi "odmami"?
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Ostatnio zmieniony przez amigojwr Wto Cze 19, 2012 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Jak dzieju każe płukać to wypłucz ja nie widziałem kolektora więc tylko na opisie mogę bazować.
Odmy to takie sztywne rurki z kap zaworowych do dolotu powietrza. służą do odpowietrzania silnika. jak jest z nimi kłopot to potrafią wielkiego spustoszenia narobić. czasem się zatykają albo rurki albo wyloty z kapy zaworowej, czasem zima zamarzają i olej potrafi bagnetem wylecieć i takie tam. W szukajkę wpisać odmy i poszukać albo workshop przejrzeć. olej do kolektora dostaje się odmami więc trzeba zbadać czemu jest go tak dużo.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mam pytanie czy ten ELM327 będzie pasował do mojego R75 rok produkcji 1999. W aukcjach jest napisane ,że europejskie auta od 2001r. Proszę o odpowiedź.
z tego co wiem to ELM327 diagnozuje R75 V6 niezależnie od roku produkcji z dieslami jest kłopot ale benzynę daje radę.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Cze 20, 2012 15:10
rafalmis1 napisał/a:
ale co z kolektorem, jak do zdemontować, bo tak jak pisałem, nie udało mi się
gdzieś wcześniej pisałem , ale jeszcze raz :
trzeba najpierw po odpięciu aku i f. powietrza podpinać wtyki połączeniowe osprzętu kolektora i zespołu przepustnicy( VISy,pochłaniacza par,odmy,MAPu,itd.)rozpiąć przewód paliwa ,wykręcić śruby trzymające wiązkę przewodów i śruby 2 tylnych wsporników kolektora, wypiąć tylną wiązkę przewodów zapłonowych,odkręcić 4 śruby mocujące kolektor z przodu.Teraz podważać ostrożnie kolektor na jego rogach (podkładając np. kliny) dopóki nie będzie uwolniony z oringów i wtedy można go unieść do góry.Chyba to wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum