Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] problemy z odpaleniem, pęknięta głowica?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Pią Lut 03, 2012 15:22
[R214i] problemy z odpaleniem, pęknięta głowica?
Autor Wiadomość
Coccinelle 



Dołączyła: 12 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: śląsk



  Wysłany: Pią Lut 03, 2012 15:13   [R214i] problemy z odpaleniem, pęknięta głowica?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1996

Witam.
Jak w temacie, chciałam opisać problemy, jakie mam ostatnio z samochodem

Nie pali po nocy (czasami nawet nie próbuje nic kręcić), odpala na popych bez problemu.
Jak już odpali to potem za każdym razem nie mam już problemu, był naprawiany bendix bo zdawało się, że to problem z rozrusznikiem ale niestety nie. Akumulator nowy, sprawny.

Byłam sprawdzić (przepraszam jeśli coś pomyliłam ;) )czy nie bierze prądu na postoju, jaki jest pobór prądu przy odpaleniu, jaki jest stan akumulatora. Facet określił, że rozrusznik dobry, akumulator dobry, i pobór prądu chyba 0.01 w jakichś tam jednostkach.

No i co najważniejsze:
ubywa mi płynu chłodniczego, pod korkiem i na bagnecie jest ta biała maź (i chyba woda) szeroko tu opisywana jako objaw pęknięcia? uszczelki pod głowicą lub głowicy.
Dodatkowo na postoju jak odkręcam korek z płynu chłodzącego słychać co prawda syczenie ale płyn bulgocze.

Ile może kosztować naprawa jeżeli okaże się, że są to te pęknięcia głowicy? Czy to przez nie samochód nie odpala po nocy czy nie ma to wpływu?
Czy da się to jakoś łatwo sprawdzić?
Samochód kupiłam za 5 tyś. jeżdżę nim już prawie dwa lata i bez większych awarii, dlatego chciałabym wiedzieć czy warto to naprawiać jeżeli będzie mnie ona kosztowała połowę wartości samochodu :D
oczywiście chciałabym dalej nim jeździć ale teraz to już się boję :(

Prosiłabym o jakieś zdjęcia tych pęknięć, żeby porównać jak to wygląda w moim.

Z góry przepraszam, jeśli coś pomyliłam (nie znam się na samochodach) i proszę o pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez Coccinelle Pią Lut 03, 2012 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 03, 2012 15:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 16:50   

Coccinelle napisał/a:
Nie pali po nocy (czasami nawet nie próbuje nic kręcić)

To wskazuję na awarię uszczelki pod głowicą. Płyn przez noc ścieka do cylindra i stąd problem z pierwszym odpaleniem.
Coccinelle napisał/a:
ubywa mi płynu chłodniczego, pod korkiem i na bagnecie jest ta biała maź
To też wskazuję na awarię uszczelki.
Coccinelle napisał/a:
płyn bulgocze
To również objaw awarii uszczelki.

Naprawa uszczelki to pewnie koszt w okolicach 1.000 PLN. Poczytaj sobie Forum jeszcze troszkę, to dowiesz się więcej. Aby potwierdzić HGFa zrób test na obecność CO2 w płynie.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 16:55   

Nawet niema co robić testu, pewne że poszła uszczelka lub głowica.
Odpalanie na pych jest bardzo niezdrowe, szczególnie jeśli woda dostaje się do cylindra, możesz cały silnik zniszczyć.

Uszkodzenie uszczelki pod głowicą tutaj nazywane jest HGF, jeśli wpiszesz to w wyszukiwarkę to zobaczysz sporo tematów a tam między innymi ile to kosztuje i na co zwrócić uwagę.
 
 
 
Coccinelle 



Dołączyła: 12 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 22:14   

dziękuję za odpowiedzi
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 23:02   

mnie naprawa kosztowała około 600 zł do tej pory trzyma jak trzeba a jeżdżę na gazie :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 23:21   

podstawa to mechanik który nie zrobi wielkich oczu jak zobaczy ten silnik :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Coccinelle 



Dołączyła: 12 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: śląsk



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 00:02   

no coż, napiszę co i jak trzeba było naprawić, tylko niech się troszkę ociepli a póki co muszę korzystac z uprzejmosci komunikacji miejskiej ;(
mam nadzieję że nie rozwaliłam jeszcze silnika.
pozdrawiam ;)
 
 
Kacor 



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Turek



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:47   

Niestety mam podobny problem, mianowicie
rover 214 Si 97r
Spierdziela mi płyn z chłodnicy
syfiaste spaliny koloru względnie białego
mokra świeca boczna ta najbliżej filtra powietrza
silnik nierówno pracuje jak zimny
więcej pali

miałem nadzieję że to uszczelka pod głowicą, nie ma jednak przelotu do płynu chłodzącego, mianowicie w przypadku uszczelki duże ciśnienie (ok 16 bar) przepycha spaliny do płynu chłodzącego stąd to bulgotanie i wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, tak więc pozostaje mi jakieś pęknięcie... olej czysty oczywiście.
Nie miałem z takim problemem do czynienia, silnik nie jest łatwy do naprawy, w peugeocie 306 uszczelki sam wymieniałem pod głowica...
Co byście zrobili na moim miejscu ? mechanik, rozebrać, sprawdzić szczelność?
w przypadku pęknięcia jakie mogą być koszty ?
jakieś porady ?

Szukając przyczyny tego zajścia obstawiam na wentylator, przez nieuwagę chyba przeoczyłem że nie załącza się -.-
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:49   

Kacor, u ciebie wygląda na to, że uszczelka kolektora ssącego puszcza płyn. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kacor 



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Turek



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:59   

Kurcze chciałbym :) tylko powiedz mi skąd się wziął płyn chłodzący na świecy bocznej ? po wyjęciu jej(oczywiście na zimnym silniku) zauważyłem że jest mokra, śmierdzi przegrzanym płynem chłodzącym plus w komorze widać było płyn nacieknięty.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 20:07   

Kacor napisał/a:
Kurcze chciałbym :) tylko powiedz mi skąd się wziął płyn chłodzący na świecy bocznej ? po wyjęciu jej(oczywiście na zimnym silniku) zauważyłem że jest mokra, śmierdzi przegrzanym płynem chłodzącym plus w komorze widać było płyn nacieknięty.

Skąd ?? To proste uszczelka puszcza i płyn skapuje do komory spalania. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kacor 



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Turek



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:04   

Dzięki za pomoc, jutro przeanalizuję tę sugestię. Nie brałem pod uwagę w ogóle że przez uszczelkę od kolektora ssącego może mi przedmuchiwać płyn do cylindra.

Czy byłby ktoś uprzejmy podczepić schemat silnika mojego auta ? 214 Si 16v

Jak jutro będę demontował kolektor ssący to musze spuszczać płyn chłodzący ?
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 22:19   

Kacor, płyn musisz spuścić
W kolektorze panuje podciśnienie więc płynu nie przedmuchuje tylko zasysa, a więc z tego powodu płyn nie będzie bulgotał. Odnośnie bulgotania tokidy bulgocze? Czy jest to zależne od temperatury silnika czy bulgocze cały czas, czy może jak odkręcisz korek na gorącym silniku? Ciśnienie w zbiorniczku wynosi 0,9 bar i takie musi być, jeżeli jest więcej to wina korka. A te 16 bar ( jeżeli tyle masz to więcej niż dobrze) to jest wtedy gdy kręci ale nie pracuje. Przy zapłonie mieszanki jest duuuuużo więcej.
 
 
Kacor 



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Turek



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 08:11   

właśnie pisałem że u mnie nie bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym :) gdyby bulgotało i robiło się ciśnienie to bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. ale ciśnienie się nie robi. a nie wiedziałem że przez uszczelke pod kolektorem ssącym może zasysać płyn chłodzący :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 11:59   

zdzichu napisał/a:
Kacor, płyn musisz spuścić

Niekoniecznie. Trochę na pewno pójdzie w ziemię, ale nie dużo. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 17:30   

leszczu, ale jeżeli nie spuści to płyn wleje się do kanałów dolotowych w głowicy i dalej do cylindra. A i tak ucieknie ze 2 litry.
 
 
Kacor 



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 19
Skąd: Turek



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 20:52   

Przy wyciąganiu kolektora ssącego upuściłem trochę płynu z chłodnicy z górnego zaworu tak półtorej litra. trochę się wylało oczywiście na ziemię ale trudno. po zdemontowaniu widać odciśniętą mocno uszczelkę w pobliżu bocznego cylindra, tam gdzie mam "przeciek", ktoś to silikonem wzmacniał ale dość pizdowato i pewnie na nieodtłuszczony element bo kijowo trzymało. Wydaje mi się że tam uszczelka puszczała tym bardziej że płyn spierdzielał nawet lekko na boki. obecnie wszystko poczyściłem, jutro rano przyjdzie uszczelka i jutro zajmę się składaniem. wymienię świecę i mam nadzieję że będzie hulało :)

na koniec jeszcze fotka po zdemontowaniu kolektora, widać płyn chł tam gdzie być nie powinien :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214i 97']problemy z odpaleniem po stłuczce
romek1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 13, 2009 09:03
rbl
Brak nowych postów [r214i] Uszczelka pod głowicą
parę pytań
genovese Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Gru 24, 2008 21:59
oprawca_1978
Brak nowych postów [MG ZR] Problemy z odpaleniem
xevantos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Paź 31, 2014 11:46
Kozik
Brak nowych postów [R25] Problemy z odpaleniem
newans Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Gru 24, 2011 00:22
newans
Brak nowych postów [R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem
kamilssj2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Wrz 26, 2009 18:48
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink