Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200SD] turbo czy cos innego?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200SD] turbo czy cos innego?
Autor Wiadomość
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 18:51   [R200SD] turbo czy cos innego?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam, opisze problem od poczatku:
zima przy duzych mrozach mialem problem z paliwem poniewaz zamarzlo mi zatankowalem do pelna dolalem uszlachetniacza (moze troszke wiecej niz powinienem) i po tym czulem ze silnik nie przyspiesza jak wczesniej. Myslalem ze wina paliwa i uszlachetniacza, teraz wyjezdzam kolejny zbiornik i bez zmian jest. Turbo mialem podkrecone i dawke paliwa tez przy mocniejszym przyspiedszaniou kopcil mi wczesniej a teraz nic nie kopci i co za tym idzie nie ma takiego buta. Padlo turbo? nie mam jak sprawdzic cisnienia doladowania, jest jakis inny sposob na sprawdzenie turbo lub ktos mial juz kiedys podobna sytuacje? ( z gory mowie ze nie jestem czlowiekiem szanujacym turbine).
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 23, 2012 18:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 20:40   

Jak by turbo padło to raczej by zaczął wtedy kopcić jak lokomotywa. Może egr sie zaciął w pozycji otwartej?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 23, 2012 21:24   

karol556, Wymień filtr paliwa na nowy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 22:31   

Filtr jest nowy a egr odlaczony, znaczy zaslepiona ta rureczka ale juz kilka lat tak mam
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pią Mar 23, 2012 23:26   

Jak turbo padnie to nie zawsze kopci. Zdejmij rurę od filtra i zobaczy czy wirnik nie ma luzu. Oczywiście nie śrubokrętem. Albo inaczej, to bedzie najłatwiej. Rura która idzie intercoolera, gumowa, dodaj gazu na 2000rpm i zobacz czy rura jest twarda, jak miękka to może być turbo albo nieszczelny układ.

Osobiście bym zrobił te dwie rzeczy i coś popatrzył przy EGR, chodź chyba rozumiem twój problem bo miałem podobny i go nie rozwiązałem, ale egr-u właśnie nie ruszałem. Wtryski drugie, układ cały umyty do turbo i wiele innych i bez poprawy było. A w 220SD jest przepływka bo może tam też leżeć problem :?: W tym co napisałem to problem będzie gdzies leżeć bo tam nie ma co wiecej się popsuć. :cool:
_________________
Był:
Rover 25 1.4 16v, MG ZR 1.8, Rover 75 1.8T, Rover 45 1.6 16v x2, Rover 45 2.0iTD, Rover 25 1.6 16v.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 23, 2012 23:30   

karol556 napisał/a:
Filtr jest nowy

Rozumiem ze zmieniony teraz po zimie :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Kwi 28, 2012 18:22   

zmieniony w lutym gdzies mialem problemy z zamarzaniem paliwa. ale mysle ze to jakis czujnik padl. narazie przestawilem lekko rozrzad klekot zniknal ale blad dalej sie swieci. jak zrobie aby sie nie swiecil (przestawienie rozrzadu w druga strone) to mam problem z odpaleniem silnika wiec mam polubownie zrobione. Poczekam na przyplyw gotowki i bede szukac co padlo. w sumie nawet nie wiem gdzie i jakie czujniki on ma.
 
 
 
aramiel123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Jaslo

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 28, 2012 21:53   

hej powiem tak jakby turbo było uszkodzone albo był jakaś nieszczelność to faktycznie przy dodaniu gazu Kopcił by na czarno i nie ma na to siły , a w SD jest bez iCC tam nie ma duzo rur gumowych jest 1 i ma 5 cm to raczej odpada . możesz na wszelki wypadek sprawdz luzy wirnika w turbinie jak będziesz miał tak 1mm luzu mniej więcej to jest ok ale pod warunkiem ze wirnik nie dotyka scianek ,ja tak mam od 1 roku i smiga autko jak mazenie.
Sprawdz pompę może już niedomaga albo wtryski jak nie kopci na czarno to zmniejszyła sie dawka paliwa coś musisz mieć od tej strony może jakie przewody zatkane bo innej opcji nie mam jeśli chodzi o przepływke to W SD ona jest bezużyteczna ona steruje tylko EGr m

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2012 22:53 ]
karol556
czytałem twój poprzedni post urwałęś śrubę od dawki paliwa '] hehe a pózniej oddałeś ją do mechanika i wymienił ci orinki itp moze ty tkwi problem
 
 
 
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 08:05   

ta srube urwalem probujac naprawic ten blad, przestawilem pompe minimalnie na rozrzadzie ciezko odpala jak jest zimny ale przy zapaleniu sie check engine nie klekocze juz. Wiec lub pompa padla lub jakis czujnik, moze polozenia walu? nie wiem dokladnie co te czujniki robia wiec strzelam. niestety moj R nie laczy sie po podlaczeniu komputera z silnikiem cos w kostce jest nie tak mechanik doszedl do zniasku ze brak 1 przewodu w kostce z tym ze tam nie ma nawet sladu po nim.
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 13, 2012 22:41   

aramiel123 napisał/a:
hej powiem tak jakby turbo było uszkodzone albo był jakaś nieszczelność to faktycznie przy dodaniu gazu Kopcił by na czarno i nie ma na to siły , a w SD jest bez iCC tam nie ma duzo rur gumowych jest 1 i ma 5 cm to raczej odpada .


Właśnie przez to, że ta rura jest krótsza to bardziej pracuje i często tam się pojawia nieszczelność przy samej opasce.
 
 
 
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 21:50   

Odswierzam bo dalej nie rozwiazalem problemu.
Opisze to:

Odpalam samochod przez chwile pracuje normalnie 1 do 5 minut lub okolo 2 km przejechanych. Po tym czasie zapala mi sie cheack engine i silnik zacczyna klekotac.
EGR mam odlaczany od X czasu wiec mysle ze to nie jego wina pozostaje mi tylko jakis czujnik lub pompa. Probowalem przestawiac pompe na rozrzadzie po przestawieniu przy zapalonym cheack engine juz silnik nie klekocze ale za to mam problem z odpaleniem zimnego wiec napewno zle jest. nakierujcie mnie gdzie tego szukac
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 22:27   

jesli regulacja na pompie nie pomaga to siedzi czujnik w pompie (czas wtrysku ).
Sprawdz czy kable oraz kostka przy nim nie jest gdzies uszkodzona.
znajduje sie on u dołu pompy ,pozansz po 3 pinowej kostce/
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 06:16   

Miałem podobny problem z kontrolka check, która tez się zapalała jak u Ciebie. Okazało się, że było coś z kabelkami przy wtyczce pompy (znajduje się pod wtyczką od 1-wszego wtryskiwacza). Od prawie 1.5 roku spokój.
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 12:13   

możliwe też może być iż jak ustawiasz mówisz rozrząd czyli przestawiasz kąt wtrysku i dajesz tak żeby paliło ale wtedy świeci check czyli spadek mocy a jak ustawisz żeby nie świeciło to ciężko pali że jest to wina wtrysku sterującego zły jego stan może takie coś powodować
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200SD 97r] hamowanie i drgania
lukasz18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Gru 20, 2009 14:09
Brt
Brak nowych postów [r200SD] Pomoc w znalezieniu czesci
karol556 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Kwi 28, 2012 18:19
karol556
Brak nowych postów [R200sd 98] Poduszka silnika ,bebny tyl, linki recznego
xmen38 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Paź 09, 2010 16:02
tronsek
Brak nowych postów [R200SD]Klapa,skrzynia,czujnik,warsztat-eksploatacja
nomen82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Sie 13, 2007 15:10
nomen82
Brak nowych postów [R25] imobilajzer czy coś innego
regins Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Wrz 05, 2010 10:10
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink