Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator
Autor Wiadomość
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 08:34   [R75] Wentylator
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Przeglądałem posty i zbliżonego tematu nie napotkałem. Dzisiaj z rana pojechałem do sklepu po powrocie zinteresowała mnie jedna rzecz, czy wentylator chłodnicy powinien pracować przy włączonym nadmuchu. Jak wyłączę nawiew w środku wentylator się wyłącza. A drugie pytanie mam z innej beczki od paru dni świeci się kontrolka ABS-u, z tym że, przykładowo świeci się non stop 2 dni potem pół dnia spokój i i znowu się włącza( nadmieniam ,że przeglądałem kable i czujniki i wydaje mi się wszystko w porządku), czy macie może jakieś spostrzeżenia w tej sprawie, z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 24, 2011 16:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 08:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:25   

Kostka na pompie ABS u mnie zardzewiała objawy były podobne az zapaliły się kontrolki na stałe

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 10:26 ]
wentylator pewnie działa bo masz klime włączoną a wtedy zawsze kręci
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:40   

do tej pompy to jak się dostać i jak ta kostka wygląda? Aklima jest wyłaczona . Na parkingu włącze nawiew i wentylator się włącza i włśnie nie wiem czy powinien (bo od czego byłby wentylatorek w kabinie?)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:59   

nie pomoge z wentylatorem nie przychodzi mi nic do głowy.
Pompa ABS jest pod akumulatorem po prawej stronie jest duża wtyka pociągasz za taki wypust plastikowy w kierunku przodu bryki i wychodzi

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 11:00 ]
Ciągniesz za to oznaczone strzałka
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 10:37   

sknerko, on ma CDT... :roll:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 11:22   

to tam ABS jest jakoś mocno inaczej rozwiązany?

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 12:23 ]
i złącza nie rdzewieją?

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 12:47 ]
Sprawdzałem w RAVE i jakoś nie widzę różnic w umiejscowieniu i wyglądzie a wydaje mi się że rdzewienie styków zależy od wilgotności powietrza a nie od paliwa w baku :wink:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:24   

ok dzięki sprawdzę to, ale jak ktoś jeszcze w ludzki sposób by mi opisał działanie wentylatora to bym był wdzięczny.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 18:13   

Proponuję poniższą lekturę:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=464

Pozdr
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 18:34   

gdyby w tym artykule było cokolwiek związanego z moim pytaniem to bym posta nowego nie zakładał
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 19:56   

Wentylator powinien działać od 105 st.C temperatury płynu na pierwszym biegu. na następnych biegach przy wyższych temp. ale nie pamiętam przy jakich. W trybie testowym zegarów można śledzić temperaturę. poniżej tej temperatury nie działa wentylator o ile nie masz włączonej klimy. jak włączysz klime zawsze działa wentylator. Klima jest włączona zawsze jak nie ma napisu ECON na panelu klimatronika, jak jest ECON albo nic nie wyświetla to klima nie działa i nie powinien działać wentylator. Taki jest stan jak wszystko działa PRAWIDŁOWO.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
grze4 



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: MŁAWA



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 20:31   

Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.
 
 
riki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2003
Posty: 106
Skąd: opolskie



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 20:36   

grze4 napisał/a:
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.


Tak tylko Ci się wydaje. Nie słyszałeś 2 i 3 biegu. To dopiero szum. :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 21:03   

grze4 napisał/a:
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.

Zależy od temperatury na zewnątrz i wewnątrz auta. mój startował na najwyższym po czym zwalniał do najniższego jak już temp zadaną osiągnął a jak było chłodno to startował na najniższym.rozrózniam je bo jak byłem na diagnostyce u PHJOWI to on włączał je po kolei kompem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 09:23   

Dzięki koledzy za wypowiedzi już trochę bardziej to czaję. Ale jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje, mianowicie jak włączę nawiew na panelu pojawia się siła nawiewu, temp. itd w środkowym okienku jest AUTO (w ramce) oraz obieg wewnętrzny, - czy te auto pali się cały czas?, po włączeniu econ pojawia się napis econ - rozumiem że sprężarka przestaje pracować, ale auto pali się dalej ( nie wiem czy to zrozumiale napisałem ale może rozszyfrujecie o co mi kaman). I jeszcze jedno jak klima chodzi cały czas to po co ten włacznik auto?
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 09:31   

kerbi napisał/a:
jak włączę nawiew na panelu pojawia się siła nawiewu, temp. itd w środkowym okienku jest AUTO (w ramce) oraz obieg wewnętrzny, - czy te auto pali się cały czas?, po włączeniu econ pojawia się napis econ - rozumiem że sprężarka przestaje pracować, ale auto pali się dalej
No tak to już jest że AUTO pali się nadal. Teoretycznie AUTO informuje o tym którym parametrem steruje klimatronik (inne symbole we wspomnianej ramce: siła nawiewu, kierunek nawiewy i temperatura). Oczywiście sterowanie temperaturą przy wyłączonej sprężarce jest dla klimatronika utrudnione, bo nie bardzo może jej obniżyć przy upałach na zewnątrz, ale tryb ECON włącza sam użytkownik więc chyba robi to świadomie... Jak chcesz żeby automat robił wszystko za Ciebie - nie włączaj ECON i problem z grzywki :)

Ja trybu ECON używam tylko w zimę, żeby non stop nie używać sprężarki i niepotrzebnie nie dociążać silnika. Wyłączam ECON jak jadę w trasę (oczywiście w zimę). W lato cały czas mam na AUTO.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 12:40   

dzięki za wyczrpującą odpowiedź, pobawiłem się trochę panelem i wszystko w porządku tak mi się wydaje jak włącze econ wentylator przestaje pracować po włączeniu auto wlącza się ponownie.
dzięki za posty zamykam temat
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 16:39   

Witam
Dziś pierwszy raz w tym roku odpaliłem klimę i kicha :nook: . Wentylator nie kręci, szperałem na forum ale się nie dogrzebałem, który bezpiecznik jest od wentylatora??

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 17:45 ]
już znalazłem
przekaźnik RELAY 5 i bezpiecznik FUSE 4 (15A) w komorze silnika.

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 18:11 ]
:cry:
przekaźnik i bezpiecznik ok. , wentylator nie działa, najgorsze to , że trzeba pół auta rozebrać żeby się do niego dostać :beczy:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 17:22   

phuss, najpierw spróbuj nim zakręcić, będziesz wiedział co poszło. Ja jak próbowałem zakręcić, to wogóle nie chciał iść, okazało się, że magnesy nie poodklejały i z silnika już gó*no było, nadal nie ma czasu, aby zamienić kable przy tym od Vectry, żeby działał, już bez wentylatora rok jeżdże.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 17:29   

Masz na myśli , podpiąć go na krótko??
Tak czy owak trza cały przód rozebrać i to jest najgorsze :nook:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 18:42   

Pozwólcie, że się podepnę pod temat.
Niedawno wymieniłem wentylator na wentylator z vectry B, :wink:
Wszystko było by świetnie gdyby nie jedno ale...
Po włączeniu klimy wentylator rusza i kręci się we właściwą stronę, ale ja boję się czy mój samochód nie odleci :lol:
Zastanawiam się czy wpięcie drugiego rezystora (mama 2 identyczne z vectry .), na tan sam kabelek szeregowo spowolni nieco wentylator i czy jest bezpieczne??
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator
Wentylator chłodnicy
reed Rover serii 75, MG ZT 147 Pon Mar 18, 2019 19:12
dorotamax1
Brak nowych postów [R75] wentylator
phuss Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lip 15, 2015 15:20
sash997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] WENTYLATOR
jarztom Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 19, 2013 22:45
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 08:04
kacper
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink