Przepustnica otwierająca się maksymalnie +komputer od wersji R25 1.4 103KM+moduł centralki+chociaż jeden pilot. Po tej zmianie masz 103KM. Więcej niczym nie ugrasz.
leszczu, co od razu herezje siejesz.
Kocyk, skoro masz R25 1.4 16v to masz w takim razie 103KM, co do podniesienia mocy to znajdziesz dużo na forum, wychodzi na to że się da i to dosyć sporo ale to niewspółmierny nakład kosztów do efektów, chyba że robisz sam i w domu. Najłatwiej wsadzić inny silnik, tutaj masz do wyboru do koloru, zależnie od budżetu.
rovek, ma chłop rację co do jednego przepustnica zdławia do 84KM niektóre roverki z Niemiec.
Były takie 16V które miały mniej mocy bo tam jakieś przepisy mieli takie dziwne. Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jest, ale ten silnik rożni się też kompem. Nie wiem ADI-mistrzu, czy pamiętasz, ale Tomi_114 w moim temacie o tym wspominał.
Tomi_114 napisał/a:
Wg moich obserwacji i doświadczeń komputer jest do danego typu samochodu i ma znaczenie na prace silnika, spalanie, itp.
Robiłem wymianę silnika w ubiegłym tygodniu z 1.4 84KM na 1.4 103KM.
99% osób stwierdzi, że przecież silniki różnią się przepustnicą...
Auto diagnozowane na T4 przed wymianą silnika wszystkie wskazania ok.
Po wymianie silnika pierwsze wpięcie i wyrzucony komunikat wymagana wymiana sterownika na sterownik NNN100743 (W oryginale było NNN100742).
Po wymianie poszła cała procedura programowania i na koniec reset ostawień paliwowych.
Więc skoro przy takiej zmianie komp zawołał już o wymiane jednostki sterującej to przy wymianie z 8v na 16v tym bardziej taka zamiana byłaby konieczna.
Ale tak jak pisałem tylko moje obserwacje.
rovek napisał/a:
leszczu, co od razu herezje siejesz.
Jakie herezje Odpisałem mu jak najszybciej, najłatwiej i najtaniej zwiększyć moc w tym silniku, wiec o co chodzi
Moment moment.... bo mamy tutaj 2 różne grupy silników.
W R200 jest włoski komputer który trzeba podmienić przy podnoszeniu mocy (z 8V na 16V).
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę) i silniki były tylk0 16V, zaniżenie mocy polegało na wsadzeniu przepustnicy która nie otwierała całkowicie kanału dolotowego.
To co kojarzę, jeśli mam rację (a pytający napisał że sprawa to R25) to wystarczyło by tylko przepustnicę zmienić.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:13
ADI-mistrzu napisał/a:
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę) i silniki były tylk0 16V, zaniżenie mocy polegało na wsadzeniu przepustnicy która nie otwierała całkowicie kanału dolotowego.
własnie. A tomi przekładał cały silnik, natomiast koledze Kocyk proponujemy zmianę samej przepustnicy... zaś komp, koło zamachowe, centralka, immo cały czas będzie to samo.
Ludzie tu modyfikują dolot, auto dostaję wiecej powietrza a kompa nikt przecież nie zmiania
W tym przypadku zmiana przepustnicy nie zaszkodzi i raczej na pewno pomoże.
Czy będzie miał te 103KM? Ciężko powiedzieć, ale będzie wzrost w górnych obrotach.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:29
leszczu napisał/a:
Ale te silniki 84KM i 103KM niczym się nie różnią, oprócz właśnie tej przepustnicy i kompa.
może i tak ale cały czas nie mogę się doszukać nigdzie, że ten komputer na pewno był inny.
Klocek tak czy inaczej smiało możesz wsadzić większa przepustnice.
Według Rimmerbross, ECU o symbolu NNN100742 montowane było w serii "1400 cc - Low Perform" oraz "1400 cc - High perform" . Później zastępowano tę wersje ECU o symbolu NNN100743. I tyle. Moim zdaniem do uwolnienia drzemiącej w Roverku mocy wystarczy wymiana przepustnicy.
moim zdaniem przepustnica, to są te same silniki i wątpię,żeby im się chciało wsadzać inne komputery i inne mapy. Przepustnica sie różnią. Nie wiem jak w 25, ale w 200 masz jeszcze rurkę plastikowa w puszce filtra powietrza- wywal ją
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum