Wysłany: Pią Sie 24, 2012 19:59 [R600] Luzy i stuki w kolumnie kierowniczej na postoju
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam, ostatnio coraz częściej dolega i irytuje mnie luz i stukanie w kolumnie kierowniczej. Objaw jest taki, że na postoju gdy kręcę kierownicą ma lekki luz i stuki a w czasie jazdy po nierównościach drży i "telepie" mi lekko kierownica, tak jakby były jakieś śruby poluzowane. Ja stawiam na przeguby krzyżakowe na kolumnie, ale nie jestem pewien bo jeszcze nie zaglądałem tam, chyba że to już maglownica się kończy?
Ja mam podobnie, zastanawiałem się nad maglownicą. Ale na przegladzie wyszło że lewy drążek kierowniczy ma luz, niewielki co prawda ale zawsze. Myślę że to tu jest problem
Wczoraj wślizgnąłem się pod kierownicę i zdjąłem plastikową osłonę kolumny celem zdiagnozowania. Sprawdziłem przeguby i nie miały luzów, na wszelki wypadek dokręciłem śruby na przegubach. Natomiast z tego co udało mi się samemu ustalić, luzy najprawdopodobniej są na maglu na tej listwie zębatej, sprawdzałem jeszcze drążki, ale nie znalazłem żadnych luzów, zresztą nie tak dawno wymieniałem drążki i końcówki kierownicze na 555. Jest jeszcze opcja kasacji luzu, jednak nie próbowałem sam tego robić i nie wiem czy obyło by się bez specjalnego klucza, ponieważ trzeba jedną dużą nakrętkę 40mm poluzować a następnie skontrować, dostęp też nie jest łatwy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum